Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Jostein Dahle kommer ikke til å fortsette - han kommer til å gå all in i Blue Wave sammen med Marco ( som liksom skulle gå av med pensjon … ) og Costa. Der skal de nok kose seg med Nano pipen som nå plutselig ikke har noen verdi

4 Likes

Det der må være det mest generelle svaret man kunne kommet på i den sammenheng - noen av de modellene vil uansett jobbe mot hverandre.

Vil nesten tørre å påstå at nanos assets kan tillegges en høyere LOA i forhold til ATX-101 da man allerede har hauevis av safetydata både på lilotomab og kruttet.

7 Likes

Blue Wave…ikke satt meg så mye inn i det,men ser det har vært nevnt en del ganger nå på forum. Her går altså dem viktigste personene som har hatt med betalutin gjøre’ danner ett nytt selskap’ blue Wave? For gjøre hva? Ta med seg forskningen fra Nordicnanovector og fortsette? ’ som altså Nordicnanovector hevder ovenfor aksjonærene er verdiløs…?

1 Like

Dette er i såfall det først gode argumentet for å stemme for. Uten han så er det svært lite.
Det sagt, så vil jeg tro han kommer til å jobbe for begge uansett.

Krysser fingrene for at AG kommer med noe som kan virker lovende ila dagen.

2 Likes

image

1 Like

Jeg har hele tiden forholdt meg til hva de sa ved emisjonen i mars 2021. Hvordan noen kan mene at close = 3-4 år er uforståelig i min verden

Eller hva de sa høsten 2019

7 Likes

Hadde vi vært i USA skal jeg vedde på at vi hadde sett en “class action lawsuit” fra ulike investorer.

6 Likes

Ifølge det som Malene sa på FA nyhetene i går vil det påløpe avviklingskostnader (sluttpakker og lønninger i oppsigelsestiden til henne og andre ansatte etc, red.anm.) slik at det allikevel bare blir rundt 30 øre i kontanter tilbake pr. aksje, om det stemmes nei til fusjonen og selskapet avvikles. Dette er vesentlig mindre enn tidligere anslag.

Som tidligere nevnt blir det opptil 30 øre i kontanter igjen per aksje etter fusjonsforslaget også. Forskjellen er dermed minimal.

Så i valget mellom pest eller kolera er kanskje det beste man nå kan gjøre å selge seg ut før den ekstraordinære generalforsamlingen om man dermed får tilbake 3 ganger kontantbeholdningen uansett utfall…?

Ifølge TheObserver er 75 prosent av alle biotekselskap globalt priset på linje med eller lavere enn kontantposisjonen i selskapet. Det er vel ingen grunn til at Nanovector verken alene eller sammen med APIM fortjener særlig høyere kapitalisering enn det?

Det alene er kanskje det sterkeste argumentet for at APIM bør prises på lik linje med resten av markedet om dagen .

Uten sammenligning for øvrig, men en annen TI favoritt, svenske ComibiGene som mange her kjenner prises til ca det samme som sin egen kontantbeholdning OG de har en avtale med BP i bunn som har en potensiell verdi på over 3 milliarder+royalties. Mcap og cash der er på ca 180 og 150 millioner. Dette eksempelet alene viser jo hvor syk prisingen av APIM er i denne potensielle mergen.

7 Likes

Det jeg vil høre er hvorfor ikke Oncoivent kunne tenke seg å ta over Nano til samme prisen som er lagt til grunn i denne foreslåtte mergen.

For det hadde vært gull for Oncoinvent!

2 Likes

Men hva tenker du selv nå da?

Forstod det slik at AG skulle komme med en uttalelse senest tirsdag morgen ( det er jo sånn ca nå) men ikke sett eller hørt noe enda?

Valgene er jo ;
å selge. ( litt kjipt)
Akseptere merg ( føles feil, men kan det gi avkasting kontra dagens kurs, om det kommer rich news flow, å god ATX data.)
Stemme MOT ( uten at det er foreslått noen andre alternativer) vett du har nevnt Asmyr er i samtale med oncoinvent, men hva er status der?

1 Like

Til info.
Jostein Dahle is CSO at Nordic Nanovector ASA. Board member in Blue Wave Therapeutics GmbH.

Se også hvem som er største aksjonær i Blue Wave Therapeutics AS. Bioteknologiselskap som holder til i Bærum, og hvem andre en Jostein dukker opp.

Det lukter dårlig nå før jul

2 Likes

Tviler på at noen andre har fått tilbud om å overta til denne gibortprisen…

Egberts sikrer sin egen posisjon
Malene sikrer sin egen posisjon
Dahle & co i Blue Wave overtar IP og forskning “gratis”?
Da gjenstår bare aksjonærene da, jo forresten, de får jo svarteper!

12 Likes

Ifølge info fra Nordic Nanovector var det nærmest en auksjon der høyeste budet vant…

2 Likes

Det høres veldig rart ut at ingen andre i hele verden utenom APIM var interessert i å overta NANOV gratis.

Cash, børsnotering, fremførbart underskudd, IP, produkter og generert forsking representerer jo verdier som langt på vei overstiger verdsettelsen i mergen.

2 Likes

Har de ikke sagt at det ikke var andre interesserte? :thinking:

Jeg oppfattet at dette ifølge selskapet og rådgiverne var det beste alternativet ut fra de forslag/tilbud som forelå, ergo må det ha vært minst et annet alternativ/tilbud på bordet. Det var ifølge det opplyste kontakt med 25 selskap/mulige interessenter i denne prosessen… Mener at jeg leste det enten i svarbrevet til AKNV eller på “fusjonens hjemmeside” og/eller ble det nevnt av Malene på FA TV i går. Er litt opptatt på jobben nå og kan eventuelt finne nøyaktig hvor dette ble opplyst når jeg har bedre tid.

Begynner luftslottet Egget, Malene og Dahle har sett for seg å gå forsvinne i vinden?
Jeg er spent på hva de har gjort av papirarbeid det siste året for å sikre seg selv…

Hvis fusjonen ikke går gjennom håper jeg det nye styret går gjennom hva som er gjort, er det antydning til urent mel i posen er det å kaste boka etter dem.

4 Likes

Dette utvikler seg til et trist tilfelle hvor den lille mannen i gata blir skviset. Hadde vært naturlig å håpe på og evt forvente at ressurssterke investorer slik som FTF, North etc engasjerer advokat ol for å se på mulige løsninge, prising og fremgangsmåten. Spesielt siden ting har gått så fort, infoflyten så dårlig, tidligere kommunikasjon stemmer ikke og løsningene så skjeve og mangelfulle. Dette ser ikke ut til å ha blitt gjort dessverre slik at småaksjonærene må samles og gripe fatt i problemstillingen. Problemet her er jo at dette er spredte eiere og forvalter sine egne penger uten å ha jurister til rådighet. Dette vet NN styret og APIM så de satser på at de får banket dette igjennom.

2 Likes

BOFA og Merrill Lynch på full fart inn i NANOV samtidig som barmen har kastet kortene og er rekord negative til alt som har med selskapet å gjøre. Alle moders rally og FOMO like rundt hjørnet da, moro!