Personlig finner jeg ingenting som taler for at de skal være dårligere enn Q1, altså 10 stk. Da tenker jeg først og fremst på Covid-situasjonen. Om jeg skal lete etter en negativ faktor for Q2 kontra Q1 så må det være noe sånt som at ting går litt tregere om sommeren når folk har fri, men tviler litt på at dette gjelder i samme grad for behandling av kreftpasienter som det gjør i den gjengse norske bedrift.
Synes også det er verdt å ha i bakhodet at de pasientene man ikke fikk inn i Q1 pga Covid ikke “blir borte” (Med mindre de dør), men at de står klare til å delta i Paradigme så fort de får lov til det. Forventer derfor at backlogen har blitt relativt stor og at man ser en markant økning så fort restriksjoner lettes. Om det skjer innen Q2 eller ikke er vanskelig å si noe om med særlig grad av sikkerhet, men for mitt vedkommende gir jeg blanke i om den ketchup-effekten kommer i Q2 eller Q3.
Det kan godt tenkes at det i det minste skjer delvis innen Q2. Britene snakker f eks om mulig full gjenåpning fra 19 juli som i så tilfelle bør være veldig positivt da rekrutteringen fra Storbritannia visstnok har vært veldig bra tidligere. Regner med at andre land vil åpne denne diskusjonen om ikke altfor lenge.
Det som skjer med aksjen nå om dagen er nitrist og irrasjonelt. Siden Braun ble ansatt så har vi økt rekruttering, samt fått gode data fra Archer og DLBCL, samt at Braun igjen har sluttet/fått sparken. I tillegg har det blitt lempet ut short-aksjer over en lav sko. Summen av dette ble altså i skrivende stund en nedgang på drøye 20% siden Braun satte seg i stolen.
Samtidig ser vi at de største aksjonærene sitter stille, med noen få unntak. Her har nok mange tatt seg kortsiktige lodd i håp om bratt og momentan oppgang. Det er de samme folkene som selger seg ut på lavt 20-tall nå og hopper på neste hype.
I fare for å fremstå som en hausser vil jeg påstå at det er en overveiende sannsynlighet for at Nanov står betydelig høyere i kurs om 6 måneder enn den gjør nå dersom det ikke skjer noe helt ekstraordinært. Mange tenker nok at det ikke skjer noenting i Nano fremover og allokerer midlene sine andre steder. Selv kjøper jeg litt og litt og skal ha med meg hele oppgangen når aksjen igjen begynner å gå. Et veldig godt bet i mine øyne gitt den korte veien til avlesning og sannsynlig market approval.