Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Håper de smeller i bordet en lisensavtale snart så vi får noe annet å snakke om enn syke mødre og formuleringer i børsmeldinger :wink:

11 Likes

Tenker for så vidt på tilsvarende ved dårlige rekrutteringstall for Q2.

Nedgang 6 dager på rad. Burde få en bounce snart.

1 Like

Personlig finner jeg ingenting som taler for at de skal være dårligere enn Q1, altså 10 stk. Da tenker jeg først og fremst på Covid-situasjonen. Om jeg skal lete etter en negativ faktor for Q2 kontra Q1 så må det være noe sånt som at ting går litt tregere om sommeren når folk har fri, men tviler litt på at dette gjelder i samme grad for behandling av kreftpasienter som det gjør i den gjengse norske bedrift.

Synes også det er verdt å ha i bakhodet at de pasientene man ikke fikk inn i Q1 pga Covid ikke “blir borte” (Med mindre de dør), men at de står klare til å delta i Paradigme så fort de får lov til det. Forventer derfor at backlogen har blitt relativt stor og at man ser en markant økning så fort restriksjoner lettes. Om det skjer innen Q2 eller ikke er vanskelig å si noe om med særlig grad av sikkerhet, men for mitt vedkommende gir jeg blanke i om den ketchup-effekten kommer i Q2 eller Q3.
Det kan godt tenkes at det i det minste skjer delvis innen Q2. Britene snakker f eks om mulig full gjenåpning fra 19 juli som i så tilfelle bør være veldig positivt da rekrutteringen fra Storbritannia visstnok har vært veldig bra tidligere. Regner med at andre land vil åpne denne diskusjonen om ikke altfor lenge.

Det som skjer med aksjen nå om dagen er nitrist og irrasjonelt. Siden Braun ble ansatt så har vi økt rekruttering, samt fått gode data fra Archer og DLBCL, samt at Braun igjen har sluttet/fått sparken. I tillegg har det blitt lempet ut short-aksjer over en lav sko. Summen av dette ble altså i skrivende stund en nedgang på drøye 20% siden Braun satte seg i stolen.
Samtidig ser vi at de største aksjonærene sitter stille, med noen få unntak. Her har nok mange tatt seg kortsiktige lodd i håp om bratt og momentan oppgang. Det er de samme folkene som selger seg ut på lavt 20-tall nå og hopper på neste hype.

I fare for å fremstå som en hausser vil jeg påstå at det er en overveiende sannsynlighet for at Nanov står betydelig høyere i kurs om 6 måneder enn den gjør nå dersom det ikke skjer noe helt ekstraordinært. Mange tenker nok at det ikke skjer noenting i Nano fremover og allokerer midlene sine andre steder. Selv kjøper jeg litt og litt og skal ha med meg hele oppgangen når aksjen igjen begynner å gå. Et veldig godt bet i mine øyne gitt den korte veien til avlesning og sannsynlig market approval.

9 Likes
5 Likes

En annen godbit her. Det samme sa Lisa Rojkjaer, at effekten av Betalutin vill være mye bedre tidligere i behandlingsløpet.

The oncologist Teresa Alonso of the Ramón y Cajal Hospital in Madrid believes that the benefit margin of this therapy “will certainly be much higher” if it is administered to patients in the early stages of illness. “The concept is not new, but now it is going to become quite fashionable,”

13 Likes

Carreras estimates that theranostic treatment for a neuroendocrine tumor would cost €65,000 per patient. “It achieves a longer survival time than other alternatives and the price is competitive. It is no more expensive than the chemotherapy it would replace,” he notes.

Den som venter på noe godt … osv…

Og her pælmer aksjonærene aksjer ut ruta, uten engang å vite grunnen til hvorfor ceo slutter. Mens de som vet grunnen virker å sitte stille :thinking: Mcap ligger på under 2 milliarder, og produktet kan være på markedet om 1 års tid, forstå det den som kan.

2 Likes

flat pedal på Braun :joy:

34 kroner ved Archer data, 20 kroner nå.

Man trenger ikke å lure på om dette er attraktive inngangsnivåer.

Handlet mer på 20,28 i dag, føles som når det ble handlet på 16 kroner i 2020 før den raskt doblet seg på gode nyheter.

NANOV kommer igjen, men når, thats the tricky question :wink:

10 Likes

Sånn som broren til grunder Roy Larsen som pælmet ut 170 000 uten å blunke?
Bare en av mange blinde småaksjonærer som handlet i affekt.

34 på Archer data kom delvis av at selskapet re-itererte sin guiding uten å komme med rekrutteringsdata. Så markedet hadde Q1 i mente når de tolket utsagnet. Dataene kom som kjent dagen etterpå og ble min utgang på open. Jeg må kunne stole på styret og ledelsen i selskaper jeg er inne i. Denne aksjen har høy nok volatilitet uten selskapets egne bidrag!

Kan noen bekrefte aller avkrefte denne myten?

hmhm

Jeg er også interessert i en bekreftelse/avkreftelse som kan verifiseres med kilde.
Og jeg beklager på det sterkeste hvis jeg har bidratt til et falskt rykte.

Merk at Trond Larsen også er tungt inne i ONCOINVENT AS:

Ja, sånn som han. Skjønner ikke hvilken insideinformasjon han sitter på, som f.eks hans bror, Roy, ikke sitter på? Rart at Roy Larsen ikke selger da isåfall? Og healthcap, med styremedlem, sitter dønn i ro. Hvorfor?

2 Likes

Var han en av Topp 50? Jeg har kun tilgang til Topp 50 og eneste endringen på topp 50 jeg ser der siste tiden er F2 Funds AS som har solgt seg noe ned og er nå ute av topp 50.

28.06- NANOV F2 FUNDS AS -28.028 299.997 0,3
06.07 - NANOV F2 FUNDS AS Gått ut av listen

Edit:
F2 FUNDS AS startet for øvrig nedsalget før siste tids hendelser. Fra 23.06.

Med 170 000 aksjer har han nok ikke vært topp 50.
Men med et Insider abonnement så finner du antakelig deg selv på kjøp og salgslistene! Og disse dataene finner du bare på Tekinvestor hvis du ikke kjøper direkte fra vps.

2 Likes

Utviklingen stopper 17/12-2020 og da er tallet 160 538 aksjer. I handeloversikten er det andre tall.

Der hadde han 164 538 aksjer fra før, og solgte 170 538 aksjer for et par dager siden? Kan fort være feil i listene her på Tekinvestor.

1 Like

Kanskje aksjer fra rep emi ikke ble registrert som kjøp i listene? Kan d være forklaringen @pdx ?

Sett i forhold til børsen generelt, og særlig i forhold til farmasiaksjer, så klarer jo NANOV seg utmerket idag. Kanskje markedet anser 20 kr som et gulv som neppe blir utfordret.

1 Like