Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Klorin; Usaklig å si at sannsynligheten for å lykkes er liten i PCIB før du har satt deg skikkelig inn i selskapet.
Jeg har fulgt både Nano og PCIB i flere år og er tungt lastet i begge, men er pr. idag usikker på hvem som har størst sannsynlighet for å lykkes.

PCIB vil med sin overbevisende teknologi innen mange sektorer innen kreftbehandling få flere ben å stå på enn Nano, og har i allefall ikke mindre sannsynlighet for å lykkes.

1 Like

Det snakkes om små og store volum i den daglige handelen. Men hva anser dere som små og store volum i den daglig Nano-omsetningen?

Alt under 200.000 aksjer er kjipt, alt over 400.000 er bra.

Dette har litt med prosent av marketcap omsatt hver dag å gjøre.

1 Like

Klorin; Helt ærlig og greit om du mener at sannsynligheten for å lykkes er større i Nano enn i PCIB.
Men det jeg mener er feilaktig og useriøst ut fra fra det vi vet pr. idag. er at sannsynligheten for å lykkes er LITEN i Pcib.

Men denne diskusjonen blir til syvende å siste mye preget av synsing så legger den død. “Noen liker mora og noen liker dattera”:smile:!

2 Likes

Oppfordrer til moderasjon.
Sier du har lest analysen, deler ingen informasjon på noen måte utenom det som er kjent, men påstår innhold er bull. Jaha? En sleivete kommentar om at PCIB har liten LOA, uten argumentasjon eller begrunnelse.

Det er innlegg som er i skarp kontrast til poster som f. eks. denne som tar opp PI3K konkurransen til NANO:

Vil oppfordre til at bull kommentarer om at bunnen er nådd gjerne kommer i sammenheng med f.eks. en TA analyse som sier hvorfor. LOA betydelig bedre enn PCIB skulle blitt oppfulgt med konkret hvorfor. Min tanke om det er at færre pasienter behandlet kan gi litt utslag, men LOA er nær lik i mine øyne, det er distansen til produkt til marked som er største skille.
Du sier analysen er bull etter å ha lest den, og at du ikke vil dele på noe informasjon fra den. Da burde du ikke sagt noe om det er situasjonen. Du blir oppfattet som en person uten tilgang, som bare vil hausse.

Vi prøver å ikke være HO her på forumet, så håper du leser meg som konstruktiv kritikk og ikke tar meg personlig. =)

11 Likes

Har lite forståelse for at handel foregår på under 100-lappen er noe jeg har skrevet i halvannet år, og har fremdeles tro på. Lettelsesrally er kanskje en betegnelse på hvordan jeg har forventninger til at neste par-tre måneders utvikling blir.
Veldig spesielt hvordan topp 50 har økt litt etter litt i en lenger periode, samtidig som kursen vralter på nivåene vi har sett store deler av 2018.

Subjektivt er vell og bra det, men hva du baserer det subjektive synet på er greit å by på slik at en kan ha diskusjon.

2 Likes

don`t Panic.

Det skal vi garantert ikke, selv om det hadde vært hyggelig.
Snart nådd snittpris på Nano portisen min, ikke verst bare det! :+1:

3 Likes

Ser ikke bort fra at folk tar innover seg at Nano’s Pipeline begynner å bli uhyre interessant for BP.
Spesielt etter at vi nå VET at det kommer et Abstract om leukemi.

Dagens opptur er vel en forsinket reaksjon.

1 Like

proof of concept?

Tvilen er at du har lest den, og fant innholdet i detaljene der bull.
Ikke at et selskap kom med en prisvurdering på 60% over hva aksjen hadde blitt handlet for dagen før, det er bull i seg selv. Men momenter som LOA endringer, markedsandel-endringer, konkurranse-hensyn, økning i klinikker og fortolkninger rundt det, med mere. De detaljene vi håper på innsyn i.

@kaei hyggelig om du kan slutte med eggplant spammet ditt. :wink: Du kan argumentere for synspunkter du ikke setter pris på som alle andre. Skjønner du mener det på gjøn/gøy, men jeg ville følt det sårt å få latterliggjøring uten argumentasjon som tilsvar på et forum jeg oppfatter som mer seriøst enn de fleste.

@Klorin fra 2016 tradet jeg på oppturer litt, og noe jeg hadde mer suksess med i NANO i de dager, var på bull-nyheter, selge rundt 15% på opptur, og kjøpe inn igjen rundt 12%. Holder meg langt unna trading i disse dager, tror det kan bli trangt i døra om folk husker på at de ønsket å sitte i NANO igjen.

@Hugoil Vet ikke helt hvor du vil hen om du hadde spørsmål til meg der.

4 Likes

Har du lest den?

Sannsynligvis ikke

Enda en helt ny bruker.
Velkommen @Jesper
Hvis du refererer til en analyse du har sett, så legg den inn her.
Ellers blir det bare tomprat. :slight_smile:

3 Likes

Jefferies har vært ganske aktive i dag, med flere analyser. Har dessverre ikke adgang til dem, men fant Nanos nye kursmål her, sammen med en rekke andre.
Limer det inn, så man kan brushe opp fransken:

  • Jefferies réduit de 125 à 115 NOK son objectif sur Nordic Nanovector, en restant acheteur.

https://www.zonebourse.com/actualite-bourse/Avis-d-analystes-du-jour-Altran-Michelin-LVMH-Solvay-Dassault-Systemes-Aryzta---27360396/

Space pretrade i dag

Om det er en høyere mening bak det er vel mulig å diskutere, men at ikke-profesjonelle investorer har vanskelig for å holde på en aksje etter 1.5 års nedgang er ganske sikkert, og forståelig. Det er kanskje for få som gjør en grundig nok, egen research til å være trygge nok på investeringen sin til å sitte gjennom det. Jeg har tidligere sagt at hvis det hadde vært enkelt å bli “rik” så hadde flere greid det, og det mener jeg enda.

Dagen i dag viser hvor fort det kan gå opp igjen når markedet innser det vi mener å se. :grin: Det er enda 60 kroner opp til dagens kursmål fra Jefferies på NOK115, og under 1mnd til veldig viktige data slippes løs.

Engulfing candles har historisk vært en god indikator for videre retning, så for min del er det bare å se mot ASH nå.

Screenshot_2018-10-03-17-01-31

11 Likes

Sant det , krakket. Men om man har vært i aksjen en stund, begynner man å kjenne igjen noen av de profesjonelle tricksene. Lærerikt, og til tider sviende.:space_invader::ocean:

Ikke dårlig, Malene svarer neste dag :slight_smile:

Many thanks for your email and your questions.

Last patient was enrolled and treated in the 37-01 trial in spring 2018 - we don’t comment on exact timing and month.

Have a great afternoon,

Malene

Ikke helt fornøyd med svaret jeg fikk, men så ordla jeg meg ikke på beste måte heller, og jeg forventet ikke å få konkret svar på begge spørsmålene heller.

Enten løy Costa 14. desember om registrering av siste pasient, eller så brukte man omkring 3 mnd fra siste pasient ble registrert til h*n ble behandlet. Og med registrert forventer jeg at pasienten ble screenet og godkjent til behandling.

Jeg forventer da at siste pasient ble behandlet i mars. Det gir at man får NESTEN tid til en 9 mnd oppfølgings på siste pasient, men ikke helt, og dermed presenteres data på ASH for 6 mnd slik de har oppgitt. :slight_smile:

5 Likes

Her er sitat costa på q4 2017 27.02.18:

Så det vil si at noe annet enn at siste pasient behandlet senest i mars ville være helt krise mtp transparens.