Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Og da har posten stått i noen minutter, er vel på tide å slette den nå…

Du må gjerne redusere belåning til en gitt %-andel lik ‘folkefiendefondet’ som det så kjært omtales. :wink: Jeg måtte ikke selge, men det ble ekkelt nært i grunn i forrige uke, og jeg har vært relativt forsiktig på megler-belåningen min.
Synelig short har forresten vært på 0% en hel stund nå i NANO, du bekrefter altså at der er minst et 6-siffret antall aksjer lånt ut fra kun deg? Tror det er noe å ha i bakhodet angående hvor stor total-short kna være der ute.

7 Likes

Du har fulgt godt med, Spot-On.

Hva tror du rundt short-utlånet ditt og short-forholdene? Ingen shortere over synegrensen i over 2mnd nå. Blir aksjene brukt eller står de bare hos DNM?

Jeg kan bekrefte at jeg har stillet flere enn 100.000 til disposisjon for utlån, ja.
På tidspunkt hvor avtalen ble inngått ble jeg informert om at så lenge antall aksjer til utlåns var under 240-250.000 stk så holdt vi oss under meldegrensen. Det er et viktig poeng for min del - og etter hva jeg forstår også for den som låner.

Aksjene ble lånt ut samme dag jeg signerte papirene og jeg kjenner navnet på låntaker.
DNM har, meg bekjent, ikke mulighet til å transportere aksjene videre uten min kjennskap (muligens også min aksept),
Avtalen er mellom meg (långiver) og lånetaker. DNM forestår kun meglerfunksjonen.

1 Like

Nyttig oppklaring. Takk, Spot!
Det betyr jo at det kan ligge og lurke en del short under sperregrensa.

Det trenger du ikke lure på. Det er et faktum.
Når det er sagt: Andelen short i NANO er så pisse liten at jeg mener det er et definitivt blindspor.

Forøvrig har jeg de siste 2-3 mnd studert og fundert mye på dette med shorting i aksjer.
Min konklusjon er at shortposisjoner er ganske så irrelevante for min del - altså - rent aksjeteknisk velger jeg å se bort fra den faktoren - og tar kun den “aksje-psykologiske-markeds-effekten” med i mine vurderinger. Altså, jeg lar ikke short posisjoner påvirke min verdifastsettelse eller vurdering - men jeg ser at den kan ha en effekt på resten av markedet. Dette synes jeg forøvrig vi burde ha en egen trå på. Det kan bli en fin tråd. Jeg tar initiativ til det strax.

EDIT: Tråd opprettet her: Shorting av aksjer som instrument - uten fokus på spesifikke aksjer

3 Likes

Det er i alle fall interesse for aktører som produserer medikamenter med samme isotop som NANO (Lu177) https://www.marketwatch.com/story/novartis-lifts-view-announces-21b-endocyte-deal-2018-10-18

1 Like

Fra linken over:
‘‘Novartis also said radiopharmaceuticals are expected to be a key growth driver for its business.’’

Ja, det er bare å legge inn et bud på NN, Novartis!:wink:

Ser ikke ut som Endocyte er så veldig mye lengre foran nano i løypen:

Novartis har jo også en Rituximab biosimilar i sin pipeline, så Nano er jo en perfekt match i så måte, ref Archer-1.
Det er vel ikke far fetched å anta at Nano er på radaren til Novartis?

1 Like

Det tror jeg nesten man kan garantere. Det skader jo ikke at Chief Medical Officer Lisa Rojkjaer i NANO var i nettopp Novartis :slight_smile:

Jeg vil tro Nordic Nanovector er veldig aktuelle for Novartis som en del av onkologisatsingen innen blodkreft. Men ting tar tid - og NANO er jo enda bestemt på å launche Betalutin selv i 3FL.

Aksjonærverdier :hearts:

1 Like

Nei, det er ikke helt far fetched. Novartis kjøpte også tidligere AAA så de er nok kjent med Lu177, men godt å se at det ga mersmak. Dette gjør jo at Novartis kanskje kan få en del synergier med Lu177 om de kjøper NANO. Syns i alle fall Novartis nå steg frem som den kanskje største kanditaten om NANO kjøpes opp. Da blir Novartis i så fall et skikkelig power house på Lu177 og ARC’s.

Fra oppkjøpet av AAA:
https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-completes-tender-offer-advanced-accelerator-applications-sa-and-announces-commencement-subsequent-offering-period

6 Likes

Må bare gjenta dette igjen:

Novartis also said radiopharmaceuticals are expected to be a key growth driver for its business.

Kan ikke forstå noe annet enn at Novartis kjøper Nano. Det siste året har Novartis kjøpt 2 selskaper som driver med RIT og Lutetium. Novartis satser også på NHL gjennom sin Rituximab biosimilar. De har altså bevist at de satser hardt på RIT, og da spesiellt Lutetium som isotop, og de vil også inn på NHL markedet.

''But AAA does look like the sort of deal that Big Pharmas have been shopping lately: companies with current revenue streams and late-stage pipeline meds. And if Newman is correct, AAA’s top med could be a boost for Novartis sales for years. "We see very long-duration revenues for Lutathera due to the extremely high barrier for generics, limited supply of leutetium and very high efficacy benefit over current therapies,” he wrote. ‘’

Hva skal til før Novartis legger et bud på bordet?

3 Likes

Mest spennende diskusjonen her på lenge…FØLGER!!!

1 Like

Salget av CAR-T i DLBCL går skikkelig treiget for Novartis. Kanskje de bare skal skrote det å satse på bet/humalutin i stede? Det hadde i alle fall jeg satt pris på :stuck_out_tongue:

3 Likes

Var det ikke fra Novartis det siste styremedlemmet hadde sin fortid?

1 Like

Correctomundo!
Rainer Boehm, MD

Mr Boehm is an oncology expert with nearly 30 years’ product development, commercial and corporate development experience working at Novartis, where since 2014 he has held the role of Chief Commercial & Medical Affairs Officer of Novartis Pharma (Switzerland). He has also held various other senior roles regionally and globally within the Oncology and Pharmaceutical divisions, including Executive Vice President, North America of Novartis Oncology in the US from 2005-2010. During his tenure at Novartis, Mr Boehm oversaw the commercial launches of various oncology brands in the US and globally including Femara®, Zometa®, Glivec®, among others. Mr Boehm is a member of the Board of Directors at Cellectis SA and Humanigen Inc. He has a medical degree from the University of Ulm in Germany, and a Master of Business Administration from Schiller University in France.

4 Likes

Dominoes.

1 Like

Ser vi et smått positivt skifte i forventninger frem mot ASH? Trodde vi skulle ligge i 49/50 siktet en stund til. :raised_hands::raised_hands:

Forventer vi at posterene fra EAMN slippes i dag?

2 Likes

Synes det er litt merkelig at dette kjøpet ikke får større oppmerksomhet.
Her har vi altså et BP som ‘‘støvsuger’’ markedet for RIT som benytter Lutetium som isotop, og som i tillegg prøver å få en fot innenfor NHL segmentet med en kopi av Rituximab.
Alle oppkjøpslampene blinker rødt! I tillegg definerer Novartis også RIT som en nøkkeldriver for fremtidig vekst. Bedre signal om at Novartis kommer til å sluke Nano får man ikke før budet foreligger.

Er vel ikke uten grunn at ANG Sundal Collier nevner Nano som oppkjøpskandidat…

‘‘OPPKJØPSKANDIDATENE: Meglerhuset ABG Sundal ­Collier spår en bølge av oppkjøp fremover,og har plukket de 24 heteste kandidatene i Norden. 11 av dem er norske. Særlig fremheves helse, IT og finans, men i Norge handler det også om industri, luftfart og offshore. – Vi har gått gjennom 360 selskaper som vi følger og hensyntatt visse forutsetninger som skal til for at det blir oppkjøp, sier analysesjef Christer Lindé i ABG Securities til Finansavisen. De heteste norske er Akastor, Aker Solutions, Axactor, B2 Holding, BergenBio, Monobank, Nordic Nanovector, Odfjell Drilling, Otello og Q-Free.’’

9 Likes

Haha

“Thursday morning Novartis stepped in and bought the company for $2.1 billion just so it could get its hands on that drug. That’s a modest-sized bolt-on for the likes of Novartis, but it’s the kind of blockbuster money that investors in little biotechs dream of.”

kniiiiiiip

4 Likes