Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

4-5 roboter spiller opp til dans med hverandre nå. Kursen må ned. Menigmann med mot kan vel ta noen fra dem i rundsvingene?

Er det XTX som har skiftet fra poster på 400 til 750? Svært aktiv både på kjøp og salg.

Vet ikke, min tolkning var at pga svak nedgang i usa, og blandet i Asia, ville chipsene falle tidlig, de som vil være ute forsøkte å gå ut tidlig i dag, og de som vil være inne til ASH har primært kjøpt. Og trading relatert til nedsalg fra start kan være for spekulasjon i at noen ønsket seg ut i dag som gav litt ekstra trykk nedover. Har ikke store forventninger til dagens bevegelser. Men har en tanke om at neste uke blir volatil, ser for meg møter med 70 og 90 tallet. Bare viktig å passe på at Dahle holder kortene denne gangen!

2 Likes

Når det skal være viktige oppdateringer, er m.husene å likne med hai som får kastet blod i vannet til. De blir helt ustyrlige. Det skal selges, i den tro at det kommer mange uerfarne til som snart kaster kortene sine igjen.

1 Like

20 postene som hyppig opptrer, mener jeg er PAS. De har brukt liknende tidligere.

Litt usikker på hva du mente med intervaller, men jeg ser for meg at det kan være interessant og også spesifisere hvilket tidsintervall man lager poll for?

Det er stor forskjell i å spekulere i tradingrange fra 1. desember til mars, kontra juni eller desember neste år.

1 Like

Desember isolert var min tanke. Siden vi er nær toppen av et intervall nå i slutten av november.
I forhold til teknisk har vi holdepunkter for denne perioden. Mars, juni, september og desember bekymrer jeg meg ikke for, blikket er allerede begynt å rette seg mot en avlesning som skjer i 2020 H1.

Hvillket intervall vil NANO ligge bruke mest tid i, i løpet av desember måned?

  • 110 - 124
  • 89 - 110
  • 68 - 89
  • 46 - 68

0 stemmegivere

Avstemming er anonym.

Du vet det sikkert, men han måtte selge for å finansiere et privat huskjøp da mesteparten av formuen hans er i Nano. Han kastet derfor ikke noen kort og kommer neppe til å selge før vi alle er rike.

Vet det ja, ment som spøk. :wink:

Men det forblir forhåpentligvis siste gang en innsider i NANO selger for å finansiere goodtimes. Hva med et normalt lån i stedet? Er enig i at the long run hadde det nok ikke all verdens å si, men i det korte perspektiv var det jo særdeles korttenkt.

Ett hus til familien er vel litt sært å beskrive som good times. Disse menneskene har et liv utenom jobben også og skal selvfølgelig få høste fruktene av arbeidet sitt. Kritikken burde gå på måten det ble gjort på, og ikke at Dahle ville kjøpe en bolig da han endelig fikk sitt gjennombrudd.

2 Likes

Hva med å dekke formueskatt?

La nå folk få være i fred. Jesus.

10 Likes

Litt upassende å diskutere hvor en tredjepart bor eller ikke bor.

6 Likes

Har sagt det før, sier det igjen: Den virkelig “dårlige” nyheten, som jeg tror hadde større betydning enn innsidesalget, var at det på den tiden ble presisert at BTD og AA var en FORUTSETNING for å klare tidslinjene. Ikke som mange spekulerte høyt i, at dette var på vei som en ekstra bonus som ville få oss på markedet vesentlig tidligere. Disse faktorene er det forresten varierende forståelse for fremdeles.

Og selv om jeg ikke er enig i at dette salget var så veldig utslagsgivende, vil man etter den logikken måtte si at timingen av salget var den eneste mulige. Om man tror det ville senke prisen vesentlig, hadde det vært særdeles lite gunstig å selge FØR emisjonen.

1 Like

Solgte nettopp ut 66% av nano eggene med en bra gevinst. Kanskje litt feigt/uklokt. Har vært gjennom slike viktige merkedager ala Ash noen ganger nå og har kjent det på nervene hver gang. Merkes for en vanlig mann i gata dette kjøret. Beundringsverdig er dere med baller av stål. Mine er dessverre ikke av dette steinharde metall.
Kan jo forresten også vise seg at grepet mitt var ok.

3 Likes

Blir ikke fattig av å ta gevinst.
Ei heller blir du rik av det du tjener, men det du sparer;)

1 Like

Litt av moroa med å være på børs er nettopp slike høydepunkt som nå. Skal man selge eller skal man sitte.
Vurderte tidligere på dagen å ta litt gevinst og allokere over I PCIB, men har slått meg til ro at jeg vil angre mer på å gå glipp av en eventuell opptur på 20% enn nedtur på 20%.

God helg folkens

2 Likes