Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Fine greier, du er vel på topp 50 nå? :sunglasses:
Skulle gjerne hatt en plass der selv :grin::money_mouth_face:

Ja, summerer jeg opp antall aksjer så er jeg inne på topplistene. Som du vet legger jeg litt ressurser i å spre eierpostene mine utover slik at jeg holder meg i skyggen. Jeg har plenty med selskaper, kone, unger og andre jeg kan spre dette på - og det anbefales. Misunnelsen er en vanvittig sterk drivkraft i Norge. Den dagen jeg er nær en flaggegrense skal jeg summere postene mine og rapportere korrekt. Det er en god stund til… :wink:

Men, jeg kjøper ikke i blinde og jeg kjøper ikke uten grunn. De som følger meg har nok fått med seg akkurat det.

1 Like

Misunnelse er et stygt vesen ja.
Jeg unner andre å lykkes og tjene bra, livet er mye bedre sånn.
Men det endrer ikke på at jeg ønsker meg flere Nanos :rofl::+1:

Er du øyelege,spot on;)

1 Like

Han er vel “HudLege” :slight_smile: Innunder huden på Nano, den godeste Spot-On…

Dermatologisk testet investering. Vet ikke om det er verre eller bedre enn memebasert investering tekinvestorstyle?

1 Like

Følger @Spot-On og har tatt en pott på disse nivåene. Ikke samme størrelsesorden, men 1000 her og 1000 der blir jo litt

1 Like

Følger denne jeg også. Økt eksponeringen min betydelig i NANO de siste ukene. Fast -track fra FDA var en viktig faktor for min del. Paradigme er i gang, og det er vell bare et tidsspørsmål før Archer-1 får 1’ste pasient innrullert. Nå er jeg spent på hvilket tempo rekrutteringen oppnår i Paradigme utover høsten.

2 Likes

Du skal ikke se bort ifra at det er fantasi for å påvirke kursen. Hvorfor har noen så stort behov for å opplyse oss om hvor mye de handler. I tillegg følger en forklaring på hvor de har hentet pengene fra som involverer hele familien. Vær skeptisk til slike historier. Å være kritisk er ikke det samme som å være misunnelig. Hvem er misunnelige på noen som har gamblet, hytta, huset, kona etc…Når noe virker for utrolig til å være sant, er det som regel det. Slike anonyme innlegg er strategi for å påvirke kurs.

8 Likes

He He, jeg følger min egen overbevisning jeg altså og handler ikke på bakgrunn av innlegg i forum

Tenkte og la denne passere, men klarer ikke :slight_smile: Du er helt klart inne på noe her @Hote… Nå skal jeg ikke dømme noen for å være uærlige når dem skriver her på et anonymt forum , men det er viktig at folk finner ut selv hva som er lurt for den enkelte…
Jeg har Nano aksjer fra sommer/høst 2016. Da fulgte jeg med på Hegnar sitt forum som jeg da så på som et helt greit sted og lese om f.eks Nano. Utover høsten så vet jo alle hvordan det gikk med den aksjen, rett opp !! Poenget mitt er som følger, På HO fulgte jeg en håndfull personer som skrev veldig mye om Nano på den tiden ( nå hører vi nesten ingen ting fra vedkommende) og det var rene halleluja stemnningen der. Jeg ble litt revet med selv av alle flotte data som kom og jeg kunne tatt en sabla fin fortjeneste den dagen den sto i 129 kr , på det meste. Men hva viste vel jeg…? Nå i dag vet jeg med ganske så stor sikkerhet at det var helt klart noen som Hauset og tradet som bare fa…n på den tiden av de som hylte mest på HO. Men når det er sagt er jeg sikker på at det er mange her som har gode hensikter med det dem skriver her på TI…

Selv har jeg fortsatt mine aksjer i Nano fra 2016, og holder fast på dem …:slight_smile:

Tenk sjæl…

11 Likes

Spot on dunkel kjøpte nano på 14,70 alle sa at den skulle gå rett til Hel…men var med opp til toppen og ned igjen farmasi er enten himmel eller helvete he he har troa på nano gikk også inn i Trvx på 20 mmmmm ikke så bra MEN på sikkt kanskje …invester aldri i farmasi visst du ikke klarer tapet men ikke annet selskap gir bedre avkastning …god ferie sitter no med en mojito på terrassen i varmere strøk …

1 Like

Slettet

Fant et bra innlegg på nye HO (!!) av @studenten86 , regner med det er samme person?
Klipper og limer den inn her:

Merker meg at Korsar forventer kurs 50 nok ved utgang av 2018.
Gutsy mtp avlesning for DLBCL og data readout for LYMRIT 37-01. DOR vil være forlenget, og ikke usannsynelig at ORR/CR kan være høyere enn hva vi tidligere har sett.
FPD Archer-1 er vel strengt talt noe som innebærer økt LOA for Archer-1 basert på meglerhus sine analyser? Ny fase(klinisk) offisielt startet. Kan også være av betydning for fond som lukter på NANO og er ellers fristet basert på Lymrit 37-01 allerede.
Vi har en ny CEO, vet ikke hvor mye Bravo kommer til å slå i bordet å banke seg på brystet, men ser ikke bort fra at i løpet av H2 2018 kan han være med på å sette NANO mer på kartet. Økt markedsføring er en del av strategien for selskapet i forbindelse med å øke rekrutteringshastighet tross alt.
Jokere som Prime og BTD er i gjerdet, kan ikke påstå at de kommer, eller eventuelt når, men kan heller ikke utelukke det.
Kan ikke kildehenvise mer enn TI-forum, men sett poster om BTD gitt så kort tid som 1 måned etter Fast Track.

Ting som partneravtaler eller oppkjøp er for spekulativt til at jeg vurderer det i beregninger.
Vil forøvrig påpeke at selskaper med Fast Track har høy statistisk sjanse for å bli kommersialisert.
Og NANO med PARADIGME-studiet sitt primary endpoint har isolert høyere enn 95% sjanse for å bli godt nok.
Lisa R har påpekt hva gjengangerne er for de som søker om produktgodkjenning og ikke får det, derav 15/40 og 20/100, og således antar jeg personlig at det er over 90% sjanse for at det blir medisin av Betalutin.
Måtte nesten skrive dette siden Korsar påpekte den lave sjansen det generelt er for biotek-selskaper å nå kommersialisering.

Tror jeg klarte en post som ikke hadde personangrep, og fikk forhåpentligvis frem litt om hva vi kan vente oss høsten 2018 om NANO. =)

11 Likes

Er det noen som husker hvor mange pasienter som skal rekrutteres til Paradigme i Norge

30-40 hvis jeg husker rett

Hyggelig =]
Merlin har kommet med noen interessante poster der nå. Er på mobil, så får ikke lest grundig eller kopiert noen vei nå.

*Edit, legger litt utdypning inn her. Ser ut som en del poster holder på å bli redigert på HO.
Lurer på hvordan i alle dager han kan ha kommet frem til 70% markedsandel i 2FL og 3FL, og videre 30% i 1FL og avslutte med at det er konservativt? Diskonteringsrente på 3% er vel optimistisk, men det er vel kanskje redigert bort nå?

Kom mye detaljer, tall og utregninger en kan ha formeninger rundt fra Merlin, med DNB analyse i bunn. Men tallene han setter inn virker litt som ønsketenkning.
Ja faktisk at de skal legges til grunn av en potensiell oppkjøpskandidat. Det blir flåsete når han diskuterer med baissere om det, i stedet for saklig debatt uten personangrep om detaljene i utregning. <.<

1 Like

Synes denne Merlin kommer med altfor haussende, selvmotsigende innspill på HO. Men det er kanskje bare meg.

1 Like

Jeg syntes han hausser noe utrolig, er veldig uenig i det han legger til grunn i innleggene sine (spesielt når han angriper DNB for “feil” beregningsmetoder, osv.)

1 Like

Det spekuleres selvfølgelig svært mye i verdi og potensiell kurs for selskaper som NANO.
En 10-20 dobling kan for mange virke søkt, haussete og uten substans.

Ved å gå inn i biotek startups er risikoen ekstrem og som flere har påpekt,; man må være forberedt på å tape alt.
Premien for dette er avkastningen. Å hevde at aksjen kan ta en 10-20 dobling, er for meg ikke nødvendigvis haussing. Ved suksess er dette en helt naturlig premie for en slik ekstrem risiko og noe man nesten må kunne forvente som investor, men tallene må kunne regnes hjem.

For min egen del er regnestykket slik:
50% markedsandel av 40% av 12K pasienter p.å. * 200K$ per dose gir ca. 3,5-4 mrd i omsetning for 3FL alene.
Utifra dette er ikke selskapsverdi 2-3 år frem i tid på 20-30 mrd usannsynlig, men veien dit er lang.

For å få en 20 dobling må Archer og evt. DLBCL også vise gode resultater.
Konstaterer at markedet mener at Nano er verdt 2,5mrd og aksjen 60,- så da blir spørsmålet hvor sannsynlig markedet tror det er at NANO får ett godkjent preparat som tar markedsandeler. Det er her jeg tror markedet p.t. bommer.

La oss så bare håpe at de pasientene som er villige og modige nok til å forsøke behandlingen får den oppturen de sårt trenger og at vi er med på noe som kan hjelpe mange alvorlig syke i lang tid fremover.

Ha en flott sommer videre!

12 Likes