Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Jeg ønsket bare å understreke at det fra myndighetenes side i fase 3/pivotal fase 2 er et absolutt krav om å produsere GMP.

PCIB har produsert Amphinex GMP lenge så vidt jeg kan forstå, men Amphinex kan sluttsteriliseres (autoklaveres) og har lang holdbarhet i romtemperatur, så det er nok teknisk sett utrolig enkelt å produsere, så derfor er det neppe noen “ekstra omkostning” ved å produsere det GMP med en gang det er klinisk fase.

For NANO kan det jo kanskje være fristende å ikke ha fullstendig GMP fra første stavtak siden det er en Biologics.
Biologics er ofte mye “sartere” produkter, og da tenker jeg at det fort kan være aspetisk produksjon, kanskje smitte produksjon siden det er antistoffer. Varm (radioaktiv) produksjon er også mer demanding enn kald produksjon, og det kan være snakk om ting som må fraktes i “minus 20”. Baller fort på seg med dokumentasjon da.

Kanskje de har vært GMP hele veien, ikke vet jeg. Men uten at jeg kan alt om alle Guidelines så er det i alle fall noe man må tenke på.

Og det var altså i den logikken det er interessant at både Nordic Nanovector og Diatec ansetter GMP, kvalitets og logistikkfolk.

Just speculating.

4 Likes

Ok så ta det i en Pcib-tråd eller generell biotek tråd vær så snill. Dette blir bare irriterende og ikke relevant.

Har aldri hørt Costa være urolig rundt rekrutteringen og ser at det er nevnt på forumet ved flere anledninger. Har du kilde?

Eneste jeg har hørt Costa si er at det kun var to bekymringer som holder han våken om natta:

  1. At det plutselig oppstår nye bivirkninger
  2. De kan gjøre en regulatorisk feil

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=58634150 (fra ca 45 min)

Lenge siden jeg har sett Costa. Var godt med et gjensyn og savner han faktisk litt. Bare synd man ikke kunne stole på alt han sa :slight_smile:

1 Like

Fra 9:30 eller så her:

3 Likes

Må bare få sagt at jeg er lei italienere. Nok nå, imo.

Av og til er det faktisk relevant å trekke inn andre selskaper for å illustrere noen poenger, just deal with it.

6 Likes

Som sagt, de har alltid produsert etter GMP. Dette er fra prospektet ifht IPOen.
Var heller ikke klar over at NANO samarbeider med Advanced Accelerator Applications. Hvem var det som kjøpte de igjen? :wink:

3 Likes

Ok, tar det til etteretning. Beklager så mye

1 Like

Pent funn! Jeg er ingen fisker, men nettet snører seg.

Disse leverer nok 177Lu til halve radiofarmasøytika bransjen.

Se hvem andre de leverer til, hehe:

3 Likes

Takk for den opplysnginen Fornybar.
Personlig liker jeg at det er GMP så tidlig så mulig, selv om det er mer dokumentasjon, og “tungrodd” så sikrer man strålede orden og mindre sjanse for feil. Ting blir også tidligere strømlinjeformet.
Kan helt sikkert være en fordel for et så avansert produkt (produksjon/logistikk) som Betalutin. Tar garantert litt tid før ting kommer på plass og det sitter i fingrene, men når ting er satt, så sitter det nok godt.

3 Likes

Nok IPA for i kveld, begynner å kjenne NANO-feberen sige på igjen.

3 Likes

Forresten, @Snoeffelen. Du har tidligere sagt at respektive sykehus måtte fyre opp vaskemaskina i kjelleren for å kjøre Betalutin-behandling, men jeg oppfattet det slik at produktet ble shippet ready for use til sykehuset. Kan du forklare hva du mener?

Samme kan det være. At et selskap som Novartis sier at radiofarmasøytika er veldig viktig for fremtiden gjør at logistikken blir SÅ mye enklere over hele markedet. Salgskanaler blir mer tilgjengelige og relevant personell vil være tilstede overalt. Det er faktisk sånn at ett av hindrene for markedsmessig suksess for Betalutin blir veldig mye mindre av at Big Pharma går opp løypa før oss.

At de i tillegg kjøper opp produkter som har Lu177 som payload hjelper på enda ett hinder, å vise verden The power of Lu.

8 Likes

Vel, da får vi håpe at både forskning og kurs unngår influensa.:ambulance:

Litt random stuff;

Luthatera i Norge:

Produksjon av 177Lu
https://www.duo.uio.no/handle/10852/36171

Overlevelsesraten for pasienter med NHL er 92% på 1-års sikt. I en periode på 5-år er raten 86%.

Overlevelsesraten for pasienter med BDC (bile duct) er 22,5% på 1-års sikt. I en periode på 5-år er raten 5%.

En behandling som gjennomgår en lengre tidshorisont koster selvfølgelig mer. Noe å tenke på? @Snoeffelen


https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/bile-duct-cancer/survival

Glein, les innlegg nummer 1717 av Rahl på tråden “Bioteknologi” eller kanskje den heter “Bioteknologiaksjer”, den er god, så skjønner du hva jeg mener (og mitt svar nr 1721 kanskje også).

Når det er sagt så blir produktet shippet “ready to use”, og siden halveringstiden er hele 6,65 dager så gjetter jeg på at man når de fleste steder i verden med svært få varme produksjonssteder. Holder sikkert med med 1 i Europa og 1 i US. Mao sykehuset som pasient går til for å få Betalutin har garantert ikke vaskemaskina hos seg.

Sammenligner man feks med PET-scan og FDG, hvor halveringstiden er 109,7 minutter så er det jo mer fleksibelt med Lu177 mtp levering.

Poenget mitt er at Betalutin er super-enkelt for lege og pasient, men det ligger mye arbeid, planlegging og logistikk bak hver eneste pasient og injeksjon (som lege og pasient hverken trenger å bry seg om eller tenke på).

4 Likes

Fint gjensyn. Man kan si mye om Costa sin guiding, men at han har var mer oppdatert på sannsynlighet for godkjennelse enn ulike skribenter på forum trenger vi ikke tvile på.

"The big risk to have or not have a product, honestly dont exist any more".

God helg!

6 Likes

Hadde glemt den linja der. (Det tror jeg resten av markedet også har gjort)

2 Likes