Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

ImmunoGen solgte sitt CD37 preparat til Debiopharm
Navnet er nå debiopharm 1562. Førøvrig klart for fase 2 og kombinasjon med Rituxan i mai 17.

Ingen resultater er publisert:
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/search?query=debiopharm+1562

Er du Snoeffelen investert i Nano?

2H 2020 til 1H 2021 for NANO og godkjenning, tar vel 8 mnd etter søknad er sendt gitt PR, virker meget korrekt.
Vil anta PCIB vil få ca 6 mnd forsinkelse pga rekruttering har ikke vært spesielt hyggelig, og ingen tro på at de slipper gjennom nåløyet tidligere. De har ikke startet pivotal-studiet enda, og blitt utsatt 1 år på det, i løpet av siste året. Selskapet selv har antatt 36 mnd til interim, og 50 mnd til endelig avlesning. Siden rekrutterings-takt samt oppstart av pivotal fase har vært et problem, vil jeg beregne stoppeklokke på det fra når pivotal fase er i gang. Og da bullcase, og tidligst 3 år deretter med interimavlesning. Men mye fyldigere datasett 50 mnd, 4 år +2 mnd, deretter for markedsadgang. Så er det 8 mnd behandling av godkjenning. Så 2023 eller 2024 for PCIB. Er hva jeg tenker.

Syntes @Snoeffelen måtte få tilsvar når han antar NANO ligger på guidet skjema, men PCIB som har bommet i negativ retning flere ganger den siste tiden, er han åpen for en kjappere løsning. Tror mange er det, og det har skapt store kjøpsanldeninger i NANO når ting ikke blir som håpt.

Beklager jeg ikke flyttet det til Biotek-aksjer spalten, men syntes det var en haussing av PCIB som jeg ville slå ihjel her på NANO hvor det ble skrevet.

7 Likes

Med en «lyttepost», tar gjerne inngang neste gang jeg har tilgjengelig kapital. Man kan dessverre ikke være all inn everywhere all the time.

1 Like

Greit å adressere det, når bl.a Snøffelen absolutt vil fortsette å sammenligne to helt forskjellige selskaper, som eneste likhet er norsk og biotek.
Spesielt viktig å påpeke når enkelte kommer med åpenbare feilaktige opplysninger om "det andre " selskapet, altså ikke det man selv er investert i.
Det hører like lite hjemme i Pcib-trådene forresten :slightly_smiling_face:

Back to the point, er det kommet noen informasjon fra Nanos deltakelse på EANM?
Nå er det bare litt over en uke til abstraktet kommer, og litt over 2 uker til den framskyndede q3/webcast som vil handle en del om ASH-abstraktet, og kanskje de har noe annet de vil meddele markedet?

1 Like

Greier ikke å finne at EANM har lagt ut posterne enda, men de skriver at de skal bli tilgjengelig etter konferansen. Det er nok ikke noe å stresse med, men man kan jo håpe på oppstart av en klinisk studie?

Hvis partneren velger å starte klinisk kan muligens Nano vente seg en upfront for lisensieringen av lilotomab?

3 Likes

Vi får prøve å finne konkrete eksempler på hva som har pleie å utløse milepælsbetalinger. Men jeg er optimist på at funnene vil være positive

CLL har over 20K nye tilfeller i US i år. Et stort marked. Skal vi si ca 50K med EU og Canada.

Også flere med ekstremt gode resultater i CLL. Noen som vet hva som er standardregimet for CLL i dag? Flere linjer osv?

Milepælsbetalinger eksisterer i flere former, men i kliniske studier så er de ofte knyttet opp mot progresjon. BerGenBio lisensierer BGB324 av Rigel og derfor må de betale milepælsutbetalinger for hver indikasjon dette medikamentet prøves ut i. Summen som blir utløst i fase I studier er mindre enn summen som blir utløst ved fase II studier også videre, helt til innsendelse og evt. aksept av NDA/BLA.

Det er også klausuler som blir aktivert avhengig av hvor godt medikamentet selger. Det kan være en kombinasjon av royalties og milepæler.

Var det noe slikt du tenkte på?

3 Likes
1 Like

Japp, eksakt. Har ikke dykket inn i hvor mye det er vanlig med lisensbetaling for fase 1 studier. Mistenker at det er avtalene med størst pengesummer vi hører mest om, men at der finnes en stor underskog av avtaler med moderate summer

Sitter og kikker på abstractet OP-252 og OP-069.

Hva tenker dere om wordingen i hhv. OP-069 :
Conclusion: These results indicate that 177Lu-lilotomab is an efficient therapeutic tool for NHL, particularly for tumors showing reduced inhibitory CDK1 phosphorylation.

…og OP252:
Conclusion: Using a generalized linear model, no clear overall correlation between tumour absorbed dose and relative change in the FDG PET parameters were observed. This could possibly be attributed to the fit model and individual differences, as most lesions demonstrated either a complete reduction in SUVmax or an intra-patient increased reduction for higher absorbed doses.

4 Likes

Det blir spennende å se hva som kommer ut av det samarbeidet der. Misforstå meg rett, jeg forventer ikke en høy milepælsutbetaling for at de skal starte fase 1, men for Nordic Nanovector er det vel sånn nå at alle monner drar. 80 mill er jo rundt regnet ett kvartals drift av Paradigme.

Men hele regnestykket beror kanskje litt på hvor gode resultatene er.

Jeg misforstod for øvrig @Oilimp - samarbeidsprosjektet med Orano Med blir jo presentert på ASH…



2008biopharmaceauticalroyaltyratedealterms-110108.pdf (771,0 KB)

Gammel, men kanskje noe relevant? Summene har antakelig økt en del og det fins mange flere måter å valuere en deal på.

8 Likes

I dag beit jeg meg merke i at melka gikk ut på dato 1.11.2018. Nærmer seg!

11 Likes

Får håpe Nano ikke er “best før”.

3 Likes

Blir bra i morgen og kommende uke. Har 2 indikatorer (magen og høyre kne) som sier stigning. En stund siden begge har sagt «kjøp» samtidig.

Skal man tro på noe av det surret som skrives på HO, velger jeg å tro at de fleste tvilere allerede er vasket ut. Kan bli knapt om aksjer når volumet skal opp.

Sjefsrunkerne Bateman og Korsar holder enda koken altså?

Apropos - må si jeg synes det er veldig rart - hvis det stemmer som @Hugoil AA - at @InVivo og bateman er samme bruker, da han oppfører seg på en litt annen måte her enn på NANOtrådene på HO.

Eller hva?

3 Likes

Nå står det jo ofte “…men ikke dårlig etter” :wink:

4 Likes