Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Da er han filthyrich Nanomillionær :moneybag: :money_mouth_face:

1

1 Like

Novartis kan kuppe hele selskapet for under 100 lappen. Skremmende!

Næh!

Det tror jeg neppe styret hadde anbefalt aksjonærene.

Rettelse, det hadde styret ALDRI anbefalt aksjonærene! 250 kroner derimot tror jeg hadde gått hjem i dagens marked.

Jeg håper og tror jo heller ikke det. Nesten så vi burde håpe på at de kommer og slenger et skambud på bordet så folk våkner opp. Hvis de takker nei til det vil det jo uansett vise markedet at Nano MINST er verdt den prisen… :slight_smile:

Tror det strengt talt kan være mer gunstig om markedet oppdager det først om ett år. Mistenker den kraftige volatiliteten som medfører vil overskyte, markedet liker jo å dra ting langt i begge retninger i volatile objekter. Og en solid økning samtidig som markedsgodkjenning er rett rundt hjørnet kunne være taktisk gunstig for å skru opp prisen til BP.

Hm, de bør vel, for skams skyld, i det minste matche emikursen.

2 Likes

Helt enig med deg der! Ideelt sett så kommer data fra ARCHER-1, DLBCL-studiet samtidig som PARADIGME nærmer seg slutten. Da tror jeg aksjonærene får best uttelling.

Jeg tror dere har litt vanskelig med å forstå en ting.
Det er ikke børsklima som skal diktere hva Nano er verdt.

Folk slutter ikke å få kreft fordi børsen er på tur ned. Faktisk er det helt omvendt. Flere og flere får denne type kreft og så lenge Nano klarer å få en god pris i markedet for sin behandling er det dette som vil bestemme hva Nano er verdt i fremtiden. Så slutt og snakk om 100 lappen, 200 lappen eller 300 lappen for den sakens skyld.

Ja HC sitter og kan blokkere alt og jeg er rimelig sikker på at de ikke kommer til å selge Nano for under 500 lappen selv om jeg selv tror på rundt +/- 850 en gang 1H2020.
Bakgrunn for dette er uttalelser fra dem i 2015 samt fra RL for 2 år siden om hva han mente selskapet var verdt den gang og så langt de var kommet da.
Det er rent mye vann i bekken siden da og vi har fått en delay på 1 år, men det betyr jo ikke at Nano plutselig ikke er verdt noe.

9 Likes

Selvfølgelig har aksjekurs på budtidspunktet en betydning. Heller ikke en “ekstern” vurderer verdien i et vakuum.

2 Likes

Begynner ihvertfall å forstå hvorfor ny medisin til smale pasientgrupper koster penger. Investorer som faktisk tør å putte pengene sine i denne type selskaper og sitte igjennom fortjener klekkelig avkastning de få gangene det går bra. Hadde ihvertfall ikke vært mye midler å hente i markedet om ikke det lå en skikkelig gulrot å ventet. Blir ikke snakk om salg under 500.

1 Like

Dette er rimelig stockmarket 101 til dere som lurer. Spesielt hvis NANO begynner å gå tom for penger vil dette ha noe å si.

Algeta var i ferd med å gå tom for penger. Vi så jo hvordan d gikk.

Børsklima vil bare få selskapet til å avvise bud. De kan da gjøre 2 ting. Finne seg en partner eller kjøre emisjon. Bedre med emisjon på lav kurs enn å lempe selskapet ut for knapper og glansbilder.

Verdien vil etter hvert komme til syne og vi vil få godt betalt. De som kjøper vil selvsagt tjene penger så at man skal klare å få ut maks skal vel mye til, men at alle som kjøper på dagens kurser vil tjene godt har jeg god tro på.

3 Likes

Enig med deg her. Kjører de en emi så tror jeg flere spytter i da det er enklere å kjøpe aksjer der kursen er nå, kontra når de kjørte emi på 114 kr. Men jeg tror det er for mye spekulasjon. Jeg personlig ser frem mot ASH og abstract som kommer snart.

1 Like

Flertallet av de kjøpspostene dukket opp i siste minutt av dagens handel samtidig. Det er noen som er ute å fisker aksjer på dette nivået, og ønsker å gjøre det mest mulig skjult.

NANO småprat.
Jeg økte min NANO-portefølje i dag med nøyaktig 10% til snittkurs 46.
Det blir litt da-capo for min del, men ok.
Jeg legger til at dagens handel er et “kortsiktig” bet på ASH - hvor jeg ser for meg en meget pen kursutvikling - helt uavhengig av børsuroen generelt.

Vi ønsker hverandre lykke til.
For oss som virkelig har trua på NANO er dagens prising en regelrett gavepakke.
Det forutsette selvfølgelig at trua er i orden.

PS: Min motivasjon for dagens handel er at dagens kursras er 100% drevet av generell børs-uro og markeds-uro.

4 Likes

Ser at enkelte drømmer om ATH ifbm ASH, men med dagens børsklima kan jeg vanskelig se for meg noe over 60 med positive ASH meldinger. Riktignok pen avkastning fra 46 til 60.

Mitt kortsiktige target for tradepotten er under 60, men tar gjerne feil :wink:

Det blir nok med drømmen er jeg redd :wink:

Jeg tar gjerne reisen fra 46-60’ish på dagens handel.
Da blir det julegaver i år også.
Faktisk kan jeg love at det blir invitert til jule-pils på Olympen (på min regning) hvis NANO tar turen fra dagens nivå til over 60 rundt ASH. Da skal det jaggu feires. Dette er ingen spøk.

9 Likes

https://www.olympen.no/booking/ :pray::champagne:

3 Likes

Lagret i kalenderen… :sunglasses:

2 Likes