Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Vesensforskjell i sykdom kontra DLBCL også. I FL har man vist god effekt, og pasienter vil således være mer tilbøyelig til å delta, kontra i DLBCL hvor Betalutin ikke har vist noe som helst.

Blir nok en kjedelig dag detta. Kommer til å henge mellom 63-64 tror jeg :frowning_face:

1 Like

Personlig tror jeg vi får se effektdata fra 15/40 + rituximab på ASH 2019. Jeg tenker kanskje at de rekker å eskalere dosen rundt februar 2019 til 15/40, og deretter behandle pasienter på vårparten, med effektavlesning (6mnd) på hösten för ASH. Muligvis effektdata for 20-25 pasienter ved Lugano 2020?

Safety read er 3 mnd. etter dosering. Godkjennelse for eskalering tror jeg kommer til å gå fort gitt at bivirkningsprofilen er lik monobehandling. Hvis det tilkommer uforutsette bivirkninger blir det et lengre forlöp.

I og med at studiet bare gjöres i Norge er det färre byråkratiske organ å forholde seg til. Hvis REK skal involveres i dose-eskalering beslutningen håper jeg at de er interessert av å gjöre prossessen smidigere enn sist, da de har fått mye pepper etter paradigmet.

2 FL pasienter er jo vanlig forekommende på norske sykehus, og man möter dem ofte som lege på hämatologisk avdeling. Pasientene finnes der daglig, spörsmålet er om de vil velge bort annen behandling. Jeg tror det. Hvis behandlingen ikke fungerer etter 6 måneder, kan man alltid behandle med andre godkjente midler. 6 mnd. höres lenge ut, men de fleste NHL er ganske indolente og langsomtvoksende, så tidsrisikoen er ikke så höy som ved andre cancerformer. I tillegg har man jo gode data med monobehandling i Lymrit og kombinasjon i dyreforsök som man kan vise til. En siste ting som gjör meg optimistisk er at Kolstad har tidligere visst seg veldig effektiv ved pasientrekruttering.

Fullt sett Lugano 2020, som passer med filing av paradigmet. Det er mine 50 cent.

17 Likes

Slapp av, går opp utover dagen. Volum kommer også

Ang. safety og Archer: Jeg er ingen ekspert, men funderer i disse baner:

1: Man har kontroll på bivirkningsprofil for RTX som monobehandling.
2: Man har kontroll på bivirkningsprofil for Betalutin som monobehandling.

Ved kombibehandling vil det ikke (nødvendigvis) være en “lineær addisjon” av bivirkninger for kombinasjonen, men som et utgangspunkt kan man vel tenke seg:

1: Sammenfallende bivirkninger forsterker hverandre.
2: Bivirkninger fra ett medikament kan forsterke andre bivirkninger ved det andre.
3: Bivirkninger fra hvert av medikamentene gir generelt senket allmenntilstand, hvilket gjør at ellers tolererbare effekter blir mer alvorlige.

Noen som har oversikt over hva slags bivirkninger som eventuelt sammenfaller med Betalutins bivirkningsprofil? Noen som har pønsket på hva som kan bli en felles bivirkningsprofil for komboen? Dette er interessant kun som tidtrøyte da det jo til slutt er det kvantitative som vil bestemme, men okke som kan det være moro å kikke litt på det “kvalitative”.

2 Likes

Hypoglobulinemi, Leukopeni, Neutropeni, Trombocytopeni - kort sagt: benmargssupressjon

Det förekommer som vanlig bivirkning ved rituximab og i lettere grad ved betalutin. Predosering i forbindelse med betalutininjeksjon senker denne, men man ser en supressjon av lettere grad.

16 Likes

Glad du er her @Bra_Britt. Gode innlegg. :ok_hand:

Faglig kompetanse?

5 Likes

Lege - radiologisk - gift med hematolog :grinning:

46 Likes

Da er det bare for oss legfolk å begynne å google!

Hvor “alvorlig” er bivirkningsprofilen for RTX? Er jeg far off ved å anta at det største problemet med safety ang. kombibehandlingen vil dreie seg om RTX sin ende av pinnen?

Really? God kombinasjon i sammenheng med denne investeringen. :ok_hand:

1 Like

I statene ser vi at mange biotechs bruker lånefinansiering.

Men jeg er er en smule skeptisk, og hør gjerne hva de sier på Armchar healthcare i siste episoden:

Fantastisk at det fortsetter å komme forummedlemmer med medisinsk bakgrunn, veldig velkomment. :slight_smile:

8 Likes

Slår mine 10 studiepoeng radiokjemi ned i støvlene :sweat_smile:

For god ordens skyld:

Vi har ingen kontakt med Nordic nanovector overhode. Det kjöres ingen studier av betalutin eller annet koblet til Nordic Nanovector på det sykehus vi jobber. Hvis Betalutin kommersialiseres (som jeg tror kommer til å skje) selger jeg aksjene pga. min kones jobb.

23 Likes
Bivirkninger

I tilslutning til infusjonen, mest uttalt de første gangene, kan det komme reaksjon med feber, tretthet, hodepine, myalgi og artralgi, kvalme, diaré og urtikaria/utslett; i sjeldne tilfeller utvikles et mer dramatisk anafylaktisk bilde med angioødem, bronkospasme og blodtrykksfall. DIC-syndrom er også beskrevet. Disse bivirkningene er mest vanlig ved behandling av maligne lidelser sekundært til tumorlyse.Det er rapportert om sjeldne tilfeller av alvorlige hudreaksjoner som toksisk epidermal nekrolyse (TEN) og Stevens-Johnson syndrom (SJS) ved bruk av rituximab hos pasienter med autoimmun sykdom.

http://legemiddelhandboka.no/Generelle/329148

Bivirkninger ved rituximab behandling:

Meget almindelige (> 10%):

Feber, Infusionsrelaterede reaksjoner, trötthet
Kulderystelser.
Diarré, Kvalme.
Dyspnø, Neseblod, Hoste, Höyt blodtrykk, Perifere ødemer.
Hypoglobulinemi, Leukopeni, Neutropeni, Trombocytopeni.
Artralgi, Muskelkramper.
Hodepine, Søvnløshet.
Alopeci, Hudkløe, Hududslett.
Infeksjoner.

Almindelige (1-10%)

Nedsat appetit, Vekttap.
Abdominalsmerter, Dyspepsi, Obstipasjon, Oppkastning, Stomatitis, Svelgebesvär.
Arytmier, Bronkospasme, Myokardieinfarkt, Ortostatisk hypotension, Takykardi, Vasodilatasjon.
Anemi, Forhøyet LDH.
Heteturer, Hyperglykemi, Hyperkaliemi, Hypocalcemi.
Myalgi, Ryggsmerter.
Agitation, Angst, Parestesier, Svimmelhet.
Acne, Urticaria, Øket svettetendens.
Hypersensitivitet.
Conjunctivitis, Tinnitus, Øresmerter.

Ikke almindelige (0,1-1%)

Koagulasjonsforstyrrelser.
Depresjon, Nervøsitet.

Sjeldne (0,01-0,1%)

Anafylaktisk reaktion.

Meget sjeldne (< 0,01%)

Tumorlysesyndrom.
Stevens-Johnsons syndrom, Toksisk epidermal nekrolyse.
Nyresvikt.


Det er positivt at lymrit studiet har vist veldig begrensede bivirkninger med monobehandling betalutin, og lovende på vei inn i et kombinasjonsstudium. Senere må data tale sin sak, og man kan aldri vite på forhånd.

12 Likes

Hver gang jeg ser en liste over bivirkninger ved bruk av ulike legemidler i kreftbehandling slår det meg hvor unikt Betalutin synes å være i så måte.

2 Likes

Og hver gang jeg ser en liste over bivirkninger av ulike legemidler blir jeg minnet om hvor heldig man er som kan leve livet uten behov for legemidler.

17 Likes

Men neppe mine 7,5 i faget medisin for ikke-medisinere ?

Må si det er deilig å sitte med aksjer i et selskap hvor man igjen har følelsen av at hva som helst kan skje når som helst. :ok_hand:

4 Likes