Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Usexy pipeline. Sammenligningen er helt bak mål.

Pet diagnostikum for Renalcellecarcinom? Jeg kan ikke se hvordan det skal bli mye brukt. Lutitium Psa ligand er de ikke alene om, endocyt har jo det og er velprofilerte og i sen fase. Pet diagnostikum for prostatacancer; AAA (novartis) har i år lisensiert en mindre biotech med samme play. Også en Longshot glioblastom medisin, kanskje det mest interessante i pipen, men veldig vanskelig indikasjon (lav loa). Legg denne katastrofe pipeline sammen med tom pengekasse og manglende designasjoner og myndighetsprivilegier så fremstår sammenligningen Useriøs i mine øyne.

9 Likes

Det er i det hele tatt ganske mange i NANO som har begynt det siste halve året så de akkurat rekker å bli klare til den store konferansesesongen.

2 Likes

Kan Kymriah og utviklingen av denne for FL legge en demper på Novartis sin NANO-interesse?

CAR-T har vel så mye begrensninger at de kan sam-eksistere i markedet uten at det skulle bekymre. For dyrt og vanskelig å utføre, begrenser også plasser det kan utføres, samt en del mer giftig behandling for pasientene enn hva Betalutin tilbyr. Men at Novartis ikke vil satse for mye i samme indikasjon er ikke ulogisk generelt, en fremtidig konkurrent vil være potensiell trussel for 2 av deres kort på hånda tross alt.

1 Like

Hørte gjennom Q3 webcasten igjen nå. På spørsmål om NANO kan klare å ta Betalutin til markedet alene, svarer Bravo at de har en klar målsetting om å gå hele veien til markedet i US alene. Han gjentar vel US tre ganger eller noe.

Det aner meg at det vil dukke opp noe snadder om utlisensiering eller partnerskap i resten av verden i løpet av 2019, som vil gi nok kroner i banken til å ta seg av både resten av pipeline og markedet i US.

4 Likes

Bet meg til merke det jeg også…

Syns det er litt påfallande…

Men først skal Ash komme og forhåpentlig vis et rally. Da kan det fort komme 5 mill aksjer og 1,2 mrd på bordet til å bytte med !?!

Tror det er det mest sannsynlige scenarioet.

1 Like

Ser en liten regnefeil på spreaden fra Q1 til Q2, tror jeg: 45+21 blir 66 (ikke 61)

Om jeg tenker riktig på hvordan du har beregnet dette, så blir:

Minimum Q2: 66
Minmum Q3: 90
Minimum Q4: 114

:wink:

(Forøvrig: Usikker på hvordan du har regnet ut snittene? Jeg får dem til å bli 99, 135 og 171 på ovennevnte kvartaler med mine tall på minimum…)

1 Like

Jeg la også merke til det, rart det ikke ble spurt om på spørsmålsrunden?
Uansett, dette har de jo også forandret på slidene sine, før sto det at de skulle ta det til markedet alene, nå endret til US alene.
Påfallende, sett det sammen med alt han sa om Novartis flere ganger, andre oppkjøp etc- connect the dots :money_mouth_face: :+1:

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

For de som er usikre på doseeskaleringen og antall eskaleringer i Archer-1, så mener jeg det av denne linken går klart fram at det er 10/40 og 15/40 som skal testes ut…

" I denne åpne fase 1 b, single-arm studien vil man undersøke effekt og sikkerhet av Betalutin kombinert med rituximab (RTX) hos pasienter med follikulært lymfom. Pasientene vil behandles med RTX (375 mg/m2), lilotomab (40 mg) og Betalutin (10 eller 15 MBq/kg)."

1 Like

Ikke benyttet kalkulator på sammenlegging og snitt beregninger, så absolutt fare for at jeg har bommet. :grin: Er en del måneder gammel post, så kan ikke uttale så mye mere på det, takk for retting.
Snittene er beregnet høy - lav estimat /2 + lavt estimat. Q1 blir 18-36 pasienter, altså 36-18/2 +18 = 27. Snitt for 2018 gir 40,5, rundet ned der. Så snitt Q1 = 67,5.
Minimum Q2 er 21+18+27 = 66, det har du helt rett i.
På snitt Q3 er det 67,5+31,5 = 99, jeg beregnet uten desimal(stryket de ut, ikke rundet av), og lagt til galt tall, 41 istedenfor 31. Spikker på den i morgen. Ser ut til at det er de 10 på galt tall, og avrunding mot stryking av desimal som er skillet totalt.

Edit tillegg:
LR var vel tydelig i å si at totalt antall doser som skal testes er per i dag ikke sikkert, og avhenger av forskningen. Minst 2 doser skal testes er hva vi vet. At de ikke forteller noe om når studiet antas å være ferdig er nok også relatert til at de ikke vet per i dag hvor mange doser de skal teste. Hadde nok ellers kommet opp på Key Company Goals slideren sist i presentasjonen.
Edit2:
Ser REK har ikke tatt med en faktor som selskapet har informert oss om:
image
1400 mg s.c.(standard of care?/annet medikament?) som alternativ til rituximab.

1 Like

Tungvint måte å beregne snitt på: du kan bare bruke lav estimat + høy estimat og dele på 2… :wink:

Tror kanskje det er LR mente var studieoppsettet mtp på hvor mange som behandles med hver dose, om man først behandler 1 person og venter safety, før 3 til etc og hvordan man legger opp ift safety-komite og økningen av dose…
Men kan være enig i at det kan ligge en mulighet for ytterligere doseutprøvninger mtp hva hun sa idag… Men jeg tolket det ikke dithen, dog…

Så den – Usikker på hva 1400 mg s.c betyr…

s.c betyr vel kanskje subcutaneous injection(?) Dette har vel du kanskje kontrollen på @Bra_Britt?


1 Like

Etter å ha tenkt litt på det, ser jeg for meg at de vil starte opp med 2 doseregimer:

10/40 + 375 mg/m2 (intavenøst)
og 10/40 + 1400 mg subcutaneous injection (sprøyte(?))

for å deretter øke til 15/40 i (en eller) begge dersom safety er ok for dem. Altså:

15/40 + 375 mg/m2 (intavenøst)
og 15/40 + 1400 mg subcutaneous injection (sprøyte(?))

Antar de ønsker å finne klar indikasjon på hvilken som er best dose av dem nå i fase 1b, slik at de bare går videre med en av dem til evnt Pivotal fase. Ser for meg 3 stk i hver av 10/40-gruppene og 8-10 i hver av 15/40-gruppene…

1 Like

Sc er subcutant som du skriver. Det vanlige på mange lymfomkjemoterapikurer er første kur med rituximab intravenøst 375 MG/m2, deretter en fast dose på 1400 MG subcutant påfølgende kurer. (Raskere/enklere med sc fremfor iv.) Man kan ved bulky sykdom og f.eks dsbcl ha ganske kraftig infusjonsreaksjon og ved intravenøst kan man pause/stoppe infusjonen, mens setter man det subcutant er hele dosen gitt. Jfr Felleskatalog-teksten bør man derfor ha gitt kur «ukomplisert» iv før man gir sc.

4 Likes

Den der var sweet!

2 Likes

Ikke jeg som har laget denne, husker bare at den sirkulerte for noen år siden på nettet. Men fett hvis noen gidder å oppdatere den!

3 Likes

Huffda @Bob_le_Plast, ser ut som du kan få mer rett enn du ante :sweat: risky buisness det der. Holder meg til long og akkumulering - har forsøkt tradepott opplegget tidligere - ente med færre NANO aksjer.

1 Like

Snakk om å drite seg ut. skal aldri mer trade nano til fordel for pho. Endte opp med en del mindre nano aksjer nå, ja…

Samme erfaring her. Skulle bare en stor bommert til for å tilsvare mange små gevinster viste det seg for min del. =S

2 Likes

100k omsatt første kvarteret i dag.

16 handelsdagertil ASH.

Litt rart at den ikke går bedre etter rally i USA igår. Blir jo som regel lett påvirket om de amerikanske børsene går andre veien.

Får satse på fin stigning frem mot ASH.