Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Mener du det er sannsynelig de føler behov for mere enn 10% utvanning mot rettede aktører på det tidspunkt?

10% holder lenge.
Ikke noe å bekymre seg over.

1 Like

@studenten86 vet ikke om du har lest dette intervjuet med nano?

Du kan greit at tolke han dit at han er opptatt av å ha cash, og han vil heller selge equity enn en partneravtale han ikke synes er rettferdig:

Med cash på bok har du styrke.

1 Like

Gjeldende Nano ser jeg virkelig ikke en eventuell emisjon som et problem, snarere tvert i mot. Jeg ser det som en trigger. “Alle” maser om en eventuell emisjon, og man blir til tider litt trøtt av å høre på det. Sist gang meldte de om emisjon tirsdag ettermiddag, og pengene var i boks dagen etter. 500 millioner. Skal man tippe de følger samme oppskrift neste gang i en rettet emisjon?

3 Likes

Jeg skjønner det har vært en lang helg borte fra børsen når emisjonspraten er tilbake :joy: @anon21766851 - du lurer ikke på antall rekrutterte pasienter i samme slengen? :champagne:

1 Like

Enig, og de har 500 millioner, kostnadene ved PARADIGME-studiet avtar betydelig om 4 kvartaler mistenker jeg, men vil øke frem til det tidspunkt også selvsagt. Lån er et alternativ, og ser ikke bort fra at kursen er over forrige emi kurs om 6 mnd. Tror det vil være en bagatell i grunn når vi kommer til det krysset. Multiplisere opp PARADIGME kostnaden er en populær ting å gjøre når en ser fremover, men den har altså et endepunkt som begynner å komme farlig nært. Mengden med penger gir styrke, og er der nok er utvidelse av pipeline høyaktuelt. Per i dag vil jeg påstå det er etisk forkastelig at det ikke gjøres mer rundt humalutin sine DLBCL prekliniske resultater, samt MZL. Det er menneskeliv og livskvalitet det er snakk om som ikke utforskes i dag for å ikke presse pengebruken. Men resultatene der er voldsomt god. Det bekymrer meg mer enn om jeg blir utvannet. Med det i bakhodet, og at det ser svært mye ut som om Betalutin blir suksess slik ståa er, så blir emisjonsbekymring akkurat gal plass i hele regnskapet for min del.

4 Likes

Er ikke spesielt bekymret, bare svarte mitt syn på det @Skeptisk spurte om. :wink:

1 Like

Nå endte dette opp stort sett i en emi- diskusjon og det var ikke dit jeg ville.
Lurte bare litt på det med lånefinansiering. Noe som tydeligvis er diskutert, men som jeg ikke har sett.

EDIT: men takk til s86 og sP som gir gode svar.

1 Like

Synes det er irrelevant å sammenligne gruveselskapets NOMs «forskning» med NANOs, @Savepig.
All den tid den mangler miljøperspektivet. Vil jo slippe ut gruveslam og kjemikalier i en nasjonal laksefjord.
Men deg om det.

Det du skrev nå har 0% sammenheng med poenget mitt. Ha en fin kveld.

1 Like

Bortsett fra rekken av emisjoner, mener du ?

Gruveselskap og biotech og spillselskap har veldig like businesscase på den måten at de må jobbe i årevis på forhånd uten inntekt og uten å kunne være sikker på om det blir noen inntekt til slutt.

3 Likes

Snakket med litt ABG analytikeren etter Q3 presentasjonen, han var av den oppfatningen av at NANO burde hentet penger nå. Samtidig påpekte han også caset er bunnsolid.

5 Likes

Hente penger nå? Det synes jeg virker svært merkelig, all den tid vi har 500 på bok og mange milepæler og potensielle triggere foran oss. Det aller beste vil være om man på ett tidspunkt godt inn i 2019 er såpass fornøyd med enten en avtale eller MCAP at tiden passer. Hvis ikke håper jeg på read out. Vises samme resultater der kan de hente så mye penger de vil.

Edit: men enig med @studenten86 over her; nesten uetisk at Humalutin ikke kan kjøres samtidig. Catch22 dette🤔

2 Likes

Personlig håper jeg på bra ASH og emi ikke så lenge etter.

Og få igang Humalutin og langsiktig finansiering er viktigere for meg enn en eventuell utvanning.

Har planlagt for dette og har cash om mulig repemi.

4 Likes

Jeg er helt enig med deg der, jeg tror de gjør lurt å vente noe inn i 2019 med de resultatene de har.

2 Likes

Er stort sett enig. Hente penger før ASH blir som å selge huset på et snikbud før budrunden. :stuck_out_tongue:

Men er jo av og til de snikbudene som kommer er VELDIG høye da…

2 Likes

OK, så ABG ønsker seg billige NANO aksjer i emisjon…
Ja, det toget er nok i ferd med å gå…

Bør jo ikke være så negativt å hente penger nå. Momentumet ,omsetningen og interessen er der.

Vil gå så langt som å påstå at det vil være direkte idiotisk av Nano å hente penger i en form for emisjon på de lave kursnivåene vi ser nå om dagen, sett i betraktning tidligere kurser, den fundamentale utviklingen på pipelinen, og dermed markedspotensiale som ligger ganske nært (2 år-ish?)
Med500 millioner på bok, så synes jeg det fornuftige å gjøre er å vente til kanskje medio 2019 med å hente penger, da mest sannsynlig på mye høyere kurser enn nå, og godt sannsynlig med en lukrativ partneravtale i stedet for emisjon.

5 Likes