Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Bravo og Einarsson er enige om at FTD, og PIM er blitt kraftig undervurdert av markedet.
Hadde det vært i USA ville champagnekorkene gått i været mener Einarsson. Det er noe å tenke på.
Norsk biotek er generelt undervurdert etter min mening.
Jeg tenker som diffish skriver, at investorer etter hvert velger å putte penger i lavt priset biotek fremfor olje nå.

8 Likes

1-4 desember. NANO skal presentere den 3.

1 Like

Noen som vet når de da legger ut oppdaterte data?

1 Like

Date: Sunday, 2 December 2018

Presentation Time: 6:00 PM - 8:00 PM Pacific time

Location: San Diego Convention Center, Hall GH

The abstract is available at http://www.hematology.org/Annual-Meeting/ and the poster will be published on the Nordic Nanovector website to coincide with the session

1 Like

Kan dette endres til at de har søkt LBA for å ha mer oppdaterte data?
Registrerer svar på LBA er 18. november.
Eller kan de ha senere cutoff på presentasjonen enn på abstraktet?

De har senere cutoff på posteren, typisk én måned før. Abstraktet trenger bare handle generelt om innholdet på posteren.

Funnet en pussighet. De presenterte data for kun 37 pasienter i mDOR på ASH i fjor. Men hadde data for 49 senest 6. november. Klør meg i hodet på om de utelot bevist, ikke oppdaterte fordi det ikke var spesielt relevant(kunne kun slå negativt ut), eller om de ikke hadde anledning pga cut-off til ASH.
Har betydning på om de samme pasientene er med i denne omgang til 18 måneders avlesning.*

Hvorfor kunne de ikke fortsatt og gjøre det slik:
image
image
Og her har de tilsynelatende hatt 15 mnd avlesning også?

@Cinvest Einarsson sa noe direkte feil om mDoR, han sa det ikke var mulig den kunne falle tilbake. Det er feil, trenger bare at tilstrekkelig har tilbakefall på 12 mnd eller før for å redusere. Han som omtrent alle andre har ikke forstått mDoR som de viser, siden de ikke viste number at risk delen lengre. Men avhengig av når dataene de sender inn stammer fra, vil være avgjørende på antall som kommer er kommet hvor langt i behandlingsløpet. Og det er veldig ‘tight’ akkurat her tilsynelatende.

2 Likes

For en podkast. Fristende å gå all inn i Biotek :smile:

Interessant å høre på Einarsson idag. Slik jeg forstod, var han selv usikker på om mDor kom til å øke allerede på ASH presentasjonen.

Tok en titt på ASH abstraktet i 2016, og det var ganske så imponerende å lese følgende « 20.7 months median Duration of Response (DOR) for all Arm 1 patients»

Det blir det ekstremt spennende å følge dette videre.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/ASH%202016%20Conf%20Call.pdf

@studenten86 takk for viktig korrigering. Jeg stusset nemlig litt på det selv nå i etterkant må jeg innrømme,

Kan sikkert lete meg frem til det, men husker du når siste pasient var dosert i studien, husker jeg riktig om det var i mars/april?

1 Like
3 Likes

Greiest å holde seg til de 12 som er kommet til siden ASH i fjor. Det er alle personer som kan få uheldig utslag. Vi vet at cut-off til kvartalspresentasjonen er samme som ASH abstractet på kildehenvisning. Noe som tilsier juni. Så alle disse 12 har hatt utvikling siden.

Edit*Det er herifra jeg har lest at det er juni på Kolstad sin del til ASH abtract

1 Like

Takk for informasjonsdeling @studenten86, setter pris på det.

Uansett er dataene til nano knallgode, og viktigst av alt konsistente. Etter en rask titt var mDor i ASH 2016 på hele arm1, 20,7 mnd, så er vell lov å være optimistisk på at den skal øke gradvis ettersom pasientene har vært lengre i studien.
Men uansett, det er jo pivotale studien som gjelder nå, også blir det spennende å følge modningen til Lymrit fremover.

2 Likes

Har nettopp hørt gjennom radforsk podcasten og tillater meg å tolke Bravo’s bebudede gjesteopptreden hos Einarsson etter ASH som kjempepositivt. Han vet nok hva som skal presenteres av data på ASH om knappe 3 uker. Ingen vits å stille til intervju om det ikke blir gode data i forkant av podcasten.

Ellers synes jeg Einarsson forklarer virkningen av Betalutin på en enkel og forståelig måte. Tenker spesielt når han forklarte hva Archer dreier seg om.

14 Likes

Apropos Plan S, om at all forskning skal være offentlig tilgjengelig fra 2020. Et tankekors:

1 Like

Er spent på om det kommer en bølge fra US i dag også. At det er delvis teknisk styrte algoritmer som JPMorgan og State Street Bank benytter.

Må si meg litt uenig faktisk.
CD20 expression er nok litt lavere for 2FL enn 1FL, men ikke noe vi har sett tall på.
Når Einarsson skulle pedagogisk forklare ARCher-01 blandet han litt syntes jeg. Eller forenklet er vel mer dekkende.
Han begynte å blande inn tilbakekommende kreft osv. Og at det derfor ble kjørt på med Rituximab etterpå.

Altså:
Hypotesen som skal bevises er at CD20 blir oppregulert i de kreftcellene som overlever Betalutin. Ikke tilbakevendende.
Synergien blir da høyere CD20 expression enn det ville vært i utgangspunktet for 2FL. Derfor er det hensiktsmessig å følge opp Betalutin med Rituximab i noen runder like etterpå.

Ser man for seg en svulst med dårlig bloodflow kan det jo tenkes at Betalutin ikke tar alt. Når det ytre laget da skalles av kommer Rituximab lettere til på resten.

Dessuten savnet jeg noen ord om CLL?

4 Likes

Han kalte vel CD20 for antistoff på cellen, mens det vel i realiteten er et protein i cellen som antistoffet skal søke kontakt med? Tror det ble litt kluss fordi han ville prate enkelt til investorer. Og hodet hans var nok minst på NANO, siden PCIB hadde presentasjon samme dag, og PHO hadde en ok presentasjon hvor kursen ramlet 30% som svar kort tid før. Tror rett og slett han tok litt lett på NANO sånn sett. Det går veldig bra med oss rett og slett. PIM og FTD har ikke fått riktig vurdering av markedet, ny CEO som gjør en fremragende figur, efficacy som bedrer seg.

*Savnet ord om MZL og gjerne Humalutin sitt potensiale i DLBCL og kanskje enda mer om MCL der. Men det er ikke hva som er nært per nå, og vil si Jonas Einarsson tok de viktige tingene.

3 Likes

“Alle” snakker og venter på Ash dataene og at de skal trigge kursen.

For orden skyld, hvilke triggere snakker vi om?

Vi snakker vel bare om oppdaterte tall for mDoR og kanskje noe effekt tall som kan forbedres grunnet “immunologisk” effekt.

med andre ord. At vi kan jo ikke forvente noe eksplosjon? Eller er jeg het på jordet?

Jeg vil se mDOR og helt oppdaterte efficacydata. Men du har rett i at vi vet at det er i hovedsak gode data som kommer. Ting kan forandre seg på 4-5 måneder mellom abstraktet og posteren.

20/100 tallene kan potensielt endre seg en del, grunnet relativt få pasienter. Ett knepp eller to opp på CR, så er vi der!

4 Likes