Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hmm, har ikke NANO kommunisert noe litt annet? Dette fra en sak om deres pre-kliniske arbeid:
" Humalutin (177Lu-NNV003), a novel tumor-targeting antibody labeled with radiation, demonstrated promising results in animal models of non-Hodgkin’s lymphoma (NHL), Nordic Nanovector announced.

Humalutin is an investigational, humanized version of Betalutin — Nordic’s lead therapy candidate — expected to have significantly less toxicity and better anti-tumor activity."
Link: https://lymphomanewstoday.com/2018/04/18/humalutin-inhibits-tumor-growth-non-hodgkins-lymphoma-preclinical-study/

2 Likes

Mener bare å huske at temaet halveringstid og immunologisk respons ble diskutert en eller annen plass… muligens Radium? Noen andre som husker? Men det gjenstår jo å se om disse to faktorene vil ha en negativ effekt responsen. Jeg stoler mer på referansene dine, enn min egen hukommelse :slight_smile:

Er det noen som har gjort seg noen tanker rundt det faktum at Humalutin rett og slett kan bli en konkurrent til Betalutin? Vil det være behov for Betalutin om Humalutin slår til?

Tenker lite på det før studien faktisk er i gang, men man kan vel se for seg at Humalutin kan bli aktuell i 1L og 2L, hvoretter samme problemstilling som med anti-CD20 dukker opp, at tumor ikke lenger uttrykker CD37. I den settingen er det ikke rom for Betalutin. Men - det er jo ikke sikkert de vil utvikle Humalutin for annet enn 1L i en eller kombinasjon uansett.

Ja, jeg har tidligere kommentert at Humalutin nok vil kannibalisere markedsandelene til Betalutin hvis de og kjører Humaluin in FL, noe de har hintet om at de ønsker (1L), men kan hende at de helst ønsker å fokusere på andre indikasjoner med Humalutin.

2 Likes

…vi kan da si at det kan være et strategisk valg å avvente utviklingen av Humalutin for 1L!

1 Like

Helt koko bananas av NANO å i presentasjonmateriell årskiftet 17/18 å framskynde Humalutin i pipen, for deretter å trekke den tilbake på Q2 17. Nok et eksempel på bevisst misguiding. Costa skulle gå planken fullt ut i noens ærend.

Hva mener du har vært bevisst?

Det skjønte jeg og, men hvilke ærend tenker du på?

å i presentasjonmateriell årskiftet 17/18 å framskynde Humalutin i pipen, for deretter å trekke den tilbake på Q2 17.

Hm, hvor blir det av herr Bravos presentasjon fra Jefferies-konferansen i London?

MB, har du lunsj?

Her mener du vel 16/17 :slight_smile:

For å få ned snittkursen til emi. deal-makers av semi-store høy-fluktuative eiere. Hvorfor tror dere de aksepterte de minimis innsidesalg - en formulering med den minste skriften i “prospektet”. En annen dirty deal-maker var jo at aksjene måtte være salgbare fra morgenen etter - muliggjort av HealtCaps utlån av sine aksjer - HC som ikke deltok i emisjonen. Det er en grunn til at det har gått så rattaattatatta med NANO. Det er fordi grådigheten har vært ekstrem. Det har vært råtne tomater i lang tid i etterkant. Det måtte liksom i tillegg tyte ut for at deal-makers skulle bli fornøyd. Dette er det andre eksempelet på assymmetriske incentiver blant aksjonærene. Og dette låner FF aksjer ut for - en slags tredje state-dummy asymmetrisk eier-incentive. Den første er ledelsens akseopsjoner, tildelingsmultipler og perioder som skaper assymmetri mellom hva som gagner ledelsens opsjonstildeling og aksjekurs/info.flyt til markedet.

donk: neei, mener der var en framogtilbake rokkering på dette/guiding i 17/18.

1 Like

Selvfølgelig ikke. Hadde det gått som forventet med REK og vi ikke hadde fått fallet utover våren, ville det vært kjempebra å hente penger og finansiere Humalutin for en forsering av denne. Men så gikk det som det gikk, og når “krisen” var et faktum og det var uaktuelt å hente penger (i hvert fall uten at dette ville være suboptimalt med tanke på langsiktige verdier) ble det valgt å gjøre et tiltak for å svare på krisen - utsett humlutin for å unngå 1: Emisjon på lav kurs, eller 2: Utlisensiering. Både 1 og 2 ville være negativt for langsiktig vurdering.

Sier ikke at guiding fra Q2 2017 og utover var strålende, men at planen 17/18 var å framskynde Humalutin var (der og da) et good call. At planer endres når forutsetninger endres er også bra, og med de endrete forutsetningene som ble tydelige utover 2018, var utsettelsen av Humatulin også et good call.

2 Likes

En ting man kanskje kan merke seg som jeg er litt usikker på om alle tenker på i disse ASH coming days. Det er nå 5 mnd. siden vi fikk FPD i PARADIGME. Slik jeg ser det, kan NANO nå ha dosert ca. 20 pasienter med enten 15/40 eller 20/100. Nesten 1/3 av det de har gjort på alle foregående år.

Tror ørkenvandringen ikke lenger er vandring men er over i lett jogg :slight_smile: Når tempoet nå øker så kan det plutselig veldig fort.

Tror du de først endrer guiding, på betingelse av at en senere emisjon gjøres, for så å gjøre emisjonen?? Neei. se også hva som skrives over på denne eller en annen tråd i dag om Humalutins match i p.porteføljen.

Lett å se i ettertid at strategien med Humalutin bikket over i overdreven optimisme og at det var riktig av ledelsen å sette foten ned da tillitskrisen var et faktum i vinter.

Men det vil jo være en fantastisk ting å slå i bordet med når også humalutin kommer i gang med sin fase 1.

@Hugoil jeg skjønner ikke hva du vil frem til her for du skriver så rart. Litt mer avsnitt og utdypende setninger så blir det enklere, for jeg synes tråden er interessant.

6 Likes

The B-Cell Chronic Lymphocytic Leukemia pipeline guide also reviews of key players involved in therapeutic development for B-Cell Chronic Lymphocytic Leukemia (…)

Aduro BioTech Inc

AstraZeneca Plc

Bayer AG

BioInvent International AB

Celgene Corp

Cell Source Inc

Chugai Pharmaceutical Co Ltd

Dynavax Technologies Corp

Elsalys Biotech SA

GammaDelta Therapeutics Ltd

iDD biotech SAS

Immunomedics Inc

Juno Therapeutics Inc

Loxo Oncology Inc

MEI Pharma Inc

Millennium Pharmaceuticals Inc

Molecular Templates Inc

Nordic Nanovector ASA

Novartis AG

Noxxon Pharma AG

Ono Pharmaceutical Co Ltd

Portola Pharmaceuticals Inc

Regeneron Pharmaceuticals Inc

Samumed LLC

Sunesis Pharmaceuticals Inc

TheraMAB LLC

Unum Therapeutics Inc

Xencor Inc

https://www.marketinsightsreports.com/reports/0926874719/b-cell-chronic-lymphocytic-leukemia-pipeline-review-h2-2018?source=theindiareporter&Mode=01

2 Likes

Skyggeboksing før ettermiddagsrykket setter inn?

Which medicines are NOT eligible for PRIME?

  • Medicines that do not address an unmet medical need.

  • Medicines that do not bring a major therapeutic advantage to patients.

  • Medicines that are already on the market.

Nano treffer vel “helt ok” på det motsatte av disse punktene? :wink:

1 Like

Magefølelse på sluttkurs i dag? Så 77 i kaffegruten nå nettopp.

Robotene handler bare med 2 og 2 nå, fascinerende.

1 Like

Skjønner deg godt, men jeg er mer opptatt av dobbelbunn opp til 90 isch til uka, fremfor 77 idag.