Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

78,90

Det er ikke bare Bravo som har sjarmert i UK noe vannvittig nå? :wink:

1 Like

Steike…

Ikke er jeg forundret men lurer litt på hvilke strategier folk har i et BULL marked for Nano.

Etter 2 års ørkenvandring og en del av lenkegjengen er jeg hold til oppkjøp. Men regner med at mine “brødre” vil falle i fristelsen til å selge underveis.

Når vi en gang passerer 100, 120, 150, 200 så tror jeg det er MANGE hender aksjene skal byttes til.

1 Like

@studenten86
Jeg er ingen trader … har sittet rolig siden høsten 2016. Snart i pluss…:slight_smile:

5 Likes

Nei, er bare på vei til 150 ish den den hører hjemme. I første omgang…

1 Like

En personlig merkedag. For første gang siden januar 2017 er jeg i pluss…

12 Likes

Da var man i pluss igjen i Nano. Dog langt i fra inne på tanken på å selge. Sitter ikke stille i to år for å selge når man er noen stakkarslige lapper i pluss.

Her blir ikke en eneste aksje solgt for under hundrelappen. Majoriteten av aksjene blir dog med hele veien.

3 Likes

Er jo greit å slippe å grue seg når man sjekker porteføljen…
Må vende seg til noen blå tall, nå ja.:eyes:

2 Likes

Shareville har vel avdekket at det er færre privat-investorer som sitter på NANO i dag, enn for uker siden. Om det er besvarende, så er det nok vi som er selgere, og var vel bl. a. en ny US bank som var inn på topp 50 lista sist. Tror det fremdeles er vi som blør aksjer, eller endelig har anledning til å ta et lettelsens pust fra en lang rød periode, perspektiver og slikt.

@InVivo det er mulig, men tror det krever en bombe av typen BTD/Prime for å få inn så mye oppgang på kort tid. Ikke uenig i at det er en mer rett prising enn hva vi ser per i dag, men vet ikke om min fortolkning er spesielt kvalitativ der. :crossed_fingers:

Samme her!

Vi er 1 av 3 med signifikant volum på vinnerlista til OB så langt for dagen:
image

FOMO avtar?

Et aktuelt scenario…

Store tunge investorer vil støvsuge “all” form for tradere blant oss småsparere. Hvor mange TA/tradere folk kommer til å selge når vi runder 100? Og hvor mange TA/tranere som vil selge på ATH +++

Når de først kjøper så kjøper de ALT og tradere vil måtte blø for å komme inn igjen.

Uten å nevne navn, så har vi alle rede sette skribenter foreløpig blø med sine salg på 60 kr aksjer. Typisk er at når de store tunge er mett og god, så finner avhopperene seg mot til å kjøpe seg inn igjen. Noe som fører til ytterligere kursøkning.

Høres logisk ut det:)

Hm. Merka det da jeg solgte en ørliten pott i dumpa forleden. Forsvant før jeg hadde trukket pusten.
Da jeg fikk igjen pusten og angret, var de seige å hente tilbake.

Må si jeg er meget imponert over dem som har sittet gjennom stillebeltet og ørkenvandringen som har vedvart mer eller mindre siden januar 2017. Selv har jeg hatt meg en tur på utsiden, men har hele tiden holdt et øye med NANO. Må ærlig innrømme at det har rykket i kjøpsfingeren opptil flere ganger de siste ukene. Men i dag da det kom inn en del ekstra midler på konto gav jeg etter og er nok en gang inne i NANO. Mye som skal skje i ukene fremover og det synes som om oppturen man har begynt på nå ikke er midlertidig, slik det har vært en del av de siste to årene.

Hyggelig å befinne seg på innsiden igjen.

29 Likes

Ser ut som salgsviljen er lav. Sikkert fint for mange at det er blå tall totalt sett på Nano nå.
Folk kan senke skuldrene og se fremover.

Glem ikke CLL og mulig PRIME som kortsiktige triggere!

:champagne::champagne::cocktail:

Holy Diver! Blå tall på Nano hos meg i dag, long time no see :slight_smile: :smiley:

1 Like

Ser man bio-tech Norge så har det jo vært blod fra alle kanter. Tviler det har vært noen som har truffet med salg i ene selskapet og kjøp i det andre med betydelig profit

Tror det er flere som har vært ekstremt uheldig (salg i en dupp etter fulgt av kjøp som har ført til en enda større dupp).

Det beste er som regel enkleste… Sats på et kort som man har troen på og som du føler markedet undervurderer og så HOLD!

2 Likes

Lurer på om flere av oss burde sende mail til IR angående Jefferies og få opp powerpoint-presentasjonen på hjemmesiden. Eller har du fått noe svar @F-Tosca