Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Tror beklageligvis Frontmasta roter som vanlig. Det er mye god informasjon der, men han antar muligheter for NANO implisitt som ikke er realistisk. Salg før dosevalg kan gjøres, er ikke realistisk. Vi hadde dog samme problemstilling vurdert her tidligere. Hvor tidslinjen til samme produkt ble tatt opp fra PIM til markedsadgang.
Alectinib er produktet, de hadde over 600 pasienter behandlet. Derfor er det lett å anta at samme tidslinje ikke er relevant.

1 Like

Husk at “det bare er penger” til syvende og sist, og målet bør være å frigjøre seg emosjonelt fra opp- og nedturer i kursen, selv om det er klart at det er hyggelig når det snur!

1 Like

Du kan overføre penger fra ASK til en annen umiddelbart etter salg, akkurat som fra en aksje og fondskonto, men som der må du betale litt renter hvis du ikke venter de 2 oppgjørsdagene. Greit å få fram det som er riktig tenker jeg :+1:

2 Likes
1 Like

Ja, Nanoreisen har vært en hard skole. Første kjøpet mitt var på 40 og mener høyeste kjøp jeg har hatt var rundt 97 etter Lugano toppen.

Problemet var at jeg i 2016 ikke brukte TA aktivt for å time inn og utganger, og derfor sitter jeg ikke med millionene @InVivo snakker om. Men nå blir det andre boller :wink:

5 Likes

ASK har heller ikke mulighet for belåning, nordnet ZERO(tror jeg) har, og netfonds LIV har. Og så vidt jeg vet får du de samme fordelene.

Du får ikke realisert skattefradraget med mindre du avvikler hele aksjesparekontoen

studenten
ikke uten grunn at du er en personlig favoritt her i heimen.
Fantastisk skribent, har lært ekstremt mye av deg. Kan bare si en ting:
Tusen hjertelig takk for info og ikke minst kompetanse

16 Likes

Ask har også belåning nå, kom for ikke så lenge siden :slight_smile:

2 Likes

Ja, han er veldig dyktig, har lest seg opp, men må slutte med ballesparkene. Da blir det harmoni

Hyggelig å høre, namaste! Primært summerer jeg på ting andre har skrevet allerede. Mange solide skribenter her på forumet, som fortjener ære jeg ikke altid er like flink å tilskrive de.
@Biotop20 Trodde det var den beste delen!:sunglasses: Du sier noe, skal forsøke å ta det til meg :+1: Jeg er en sint mann innerst inne. :grin:

Men han dyran steike det er godt å ha blåe tall igjen ja. Tror Bravo har vært en betydelig trigger for NANO. Må nok ønske meg litt champagne-problemer utstyr i julegave.

4 Likes

Det er nok flere NANO investorer enn deg som har vurdert og flytte til Tolga.

Gratulerer så mye med blå tall.
Samme her.

3 Likes

Jeg har ingen problemer med det. Både Hugoil, Hammers, Focuss og du er fascinerende figurer. Venter i spenning på Golden Cross som er like rundt hjørnet​:wink::+1:

1 Like

Julegaveønske

7 Likes

Jeg har allerede hatt gleden av å ha kremtende bank som ber meg sette inn mer penger, takk photocure. :D[quote=“tooeasy891, post:4253, topic:9821, full:true”]
Ask har også belåning nå, kom for ikke så lenge siden :slight_smile:
[/quote]

Ulemper ved ASK:
1.Innskudd er ikke rentebærende ( DNB). Betyr lite i dag, men kan bety mye om renten stiger.
2. Kan ikke handle med aksjer utenfor EØS .
3. Om du har en gevinst på for eksempel 1 mill må du betale formueskatt av det.
Om du står utenfor ASK og rullerer aksjene må du betale innteksskatten , betaler du den før nyttår slipper du formueskatten.
Er du innenfor ASK må du også betale inntektsskatten, men kanskje ført om noen år.
Interessant i den sammenheng er at inntektsskatt ved realisering har vært økende de siste par år.
I fjor rullerte jeg aksjene og gjorde opp for meg.
Nå har NANO delen av porteføljen igjen fått et betydelig overskudd.
I kveld opprettet jeg ASK men jeg må tenke grundig gjennom dette før jeg overfører aksjene.

Hm, er sånn ca i samme situasjon. Opprettet ask-kto i fjor. Står ubrukt.
Vurderer å flytte over en liten dæsj med Nano-aksjer, nå som de endelig er sånn ca i pluss.
Men kjenner at jeg har litt beslutningsvegring.
:scream:

Whut?

Hvordan mener du dette er en ulempe som kun oppstår/knyttes til ASK?

1 Like

Velger du å betale inntektsskatten før nyttår så slipper du formueskatten.