Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Lenge, leneg siden jeg har lest HO, men var nå innom tråden til Frontmasta og ser på noen av kommantarene til det han postet. Disse synes jeg er interessante:

  1. Kan MHRA innrullere Betalutin i EAMS før NANO har bestemt hvilken av de to dosene de velger?
  2. Si de får tidlig CMA, og si at de gir en pasient som betaler selv 20/100 dosen, hvordan skal de igjen si at “dette er den beste dosen vi kan gi deg”?
  3. Jeg klarer ikke å se betalutin på markedet før en dose er bekreftet best.
  4. Kan det være slik at NANO har oversett muligheten for at 2-dose strategien FORHINDRER ulike snarveier og tidlige muligheter som tilbys virkelig effektive behandlinger?

OBS!!! Her har jeg for det meste klippet og limt fra HO.

Tror nok at det lureste er å basere investeringen sin på selskapet sine egne guidelines. For Betalutin i 3FL vil dette si data-readout i 1H2020, med markedstillatelse ca 6mnd senere. Husk også på at ledelsen ikke kommer rett fra en bachelorgrad fra BI. De besitter massiv kunnskap og erfaring, og vet nok svært godt både fordeler og ulemper med valgene som taes

6 Likes

Bra sagt! Har fungert slik for de fleste tradere i 416 år nå :smile:

Se over :wink:
Må være lov å skifte mening og kjøpe/selge deretter. OG si det høyt.

Så lenge man ikke farer med løgn selvfølgelig, det er noe annet. Men jeg har ikke opplevd at Hugoil gjør det her på TI, HO har jeg ikke besøkt det siste året.

1 Like
  1. Nei
  2. Ville ikke skje pga 1. Nei.
  3. Korrekt.
  4. NANO hadde forløp uten det skissert opp, men etter dialog med regulatoriske myndigheter ble randomisert studie valget. Nei det forhindrer ikke snarveier, ja det betyr ting tar litt mer tid for bedre kvalitetssikring av studien.

AA/CMA/EAMS dreier seg primært om avlesning for PARADIGME i sin helhet. En vanlig måte å utøve biotek-studier på, inkluderer fase 3a, hvor en skal gjøre de samme studiene i en større gruppe. Her er det snarveiene kommer inn, og det er fase 3a de håper på å kunne gjøre samtidig som produktet er til salgs på markedet via AA/CMA/EAMS.

Fase 3a:
Phase IIIa:
Trials conducted after efficacy of the medicine is demonstrated, but prior to regulatory submission of a New Drug Application (NDA) or other dossier. These clinical trials are conducted in patient populations for which the medicine is eventually intended. Phase IIIa clinical trials generate additional data on both safety and efficacy in relatively large numbers of patients in both controlled and uncontrolled trials. Clinical trials are also conducted in special groups of patients (e.g., renal failure patients) , or under special conditions dictated by the nature of the medicine and disease. These trials often provide much of the information needed for the package insert and labeling of the medicine

Raskere til marked gjennom PIM tror jeg primært dreier seg om å kutte ned på behandlingstiden på NDA/BLA, 10 måneder vanlig, 6 måneder med PR.
Raskere til markedet enn hva NANO selv har sagt betyr at enten er rekruttering raskere enn forventet. Eller ene dosen viser seg signifikant bedre enn det andre og den eksterne aktøren som overvåker forskninga anbefaler at endring skal gjøres.

**Er bombastisk her, og vet ikke noe sikkert heller. Men det er nå slik det fremstår for meg, og jeg finner NANO et fantastisk kjøp om dagen. Så ønsker ikke misforståelse rundt gale optimistiske tanker. Det er mer enn nok av champagne-problem å kose seg med for NANO. :champagne:

5 Likes

Støttes!

Godt å høre at vi er flere med høye snitt. Jeg ligger rett foran deg i løypa Biter’n med en “rundetid” på 89. Blir hyggelig å kunne si til kona at PC’n virker igjen. :sweat_smile:

7 Likes

Er blått hos meg også etter lang vandring. Tror mange undervurderer hvor mye det har å si og være med på en laaaaaang ørkenvandring. Har man ikke vært med i lang tid så vil man alltid synes det er for dyrt å gå inn. Om det er på 80-100-200-400 osv… så vil man tenke at det bare er å vente litt til. Dette vil noen som har vært med i lang tid ikke bruke mye tid å tenke på.

2 Likes

Faktisk, så er det nok desverre sånn at det er ganske mange som faller av og selger med en gang de er kommet tilbake til null i en aksje de har sittet med tap i lenge.

Dette er en av de menneskelige refleksene som er med å skape teknisk motstand i en aksje.

Men så lenge man vet hva man eier er det mindre sjanse å bli rystet helt ut.

Novartis viser veien.

7 Likes

Jeg tenkte selv det da det stod på som verst i april i år, 99% sikker på at det var midlertidig og at rangen skulle etableres oppover igjen etter hvert. Nå har jeg ombestemt meg siden selskapet har levert på alle fronter. Jeg har ganske stor tro på at neste høyde vil være med å på å danne ett kursplatå som ytterligere store bevegelser vil ha som bunn.

Det er på tide nå - verdiene begynner å bli ganske realistiske.

Screenshot_2018-11-17-18-39-02

6 Likes

På side 10 fra Jeffriespresentasjonen har selskapet lagt frem tall på markedsstørrelse i 2 og 3 linje. Som note på denne siden står det kildeført 7 største markeder: US, Tyskland, Frankrike, Italia, Spania, UK og Japan. Jeg har ikke bitt meg merke i at de har snakket om Japan tidligere.

Tenkte også på at UK så langt har hatt en viktig rolle for Betalutin, både med tidlige godkjenninger for studiestarter og nå senest PIM. Veldig godt å se at de kjører en såpass nøysom prosess opp mot UK all den tid Brexit lusker rundt husveggene. Man vet jo ikke hvilke setbacks en hard EU-utgang ville hatt både regulatorisk og markedsmessig. At de kjører en prosess opp mot UK som virker å være uavhengig fra løpet mot EU er betryggende.

2 Likes

Problemet @4TheLongRun påpeker handler ikke om at @Hugoil er negativ fordi han har solgt (det var en grunn til at han solgte), men at alle innlegg nå preges av at han er utenfor. Har man solgt, helt Ok, si gjerne hvorfor og la det være. Ikke post dag ut og dag inn om hvor mye aksjen du gikk ut av skal korrigere. Det blir like dumt som å si hvor mye aksjen skulle opp når det så mørkt ut… :wink:

4 Likes

Jeg spurte om Japan og Asia ellers i Q2-2018 Q&A biten. Det er ikke fokus i første omgang, men også et marked de ønsker på sikt.

1 Like

Jeg tenker at det å utlisensiere Betalutin for det japanske markedet er langt på vei å foretrekke. I mitt stille sinn kommer tanker om at en avtale for Japan lik den MEI kjørte ikke hadde vært så dum.

4 Likes

Har kommet over japanske tegn i noen av Nano-søkene mine…
Riktig nok har jeg spisepinner til sushi’n , men…
Skjønte ikke så mye av det. Har for dårlig erfaring med Google translate til å bruke det på såpass faglige og tunge ting…

3 Likes

Link det opp, så får vi koke spikersuppe sammen. :blush:

Jeg ser at den japanske partneren selv skulle starte et fase 1 studie i Japan. Det får meg til å tro at en japansk godkjenning krever en del regulatorisk frem og tilbake, og ikke er en selvfølgelighet etter godkjenning i EU og US.

Det ser faktisk ut som at man i Japan må kjøre safety og effektstudier på en japansk populasjon. Nb: gammel kilde, godt mulig det har løsnet noe nå, men ser fremdeles ut som en nitidig prosess å dra gjennom på egenhånd.

Personlig synes jeg Japans versjon av Breakthrough Therapy Designation klinger veldig bra.

Sakigake.

2 Likes

Tror ikke jeg lagra det… Et par crash siden.
Men ser at @Fornybar kanskje har litt mer dreis på skrifttegnene en det jeg har…

Edit. Skal sikkert surre litt på nett igjen i løpet av kvelden, skal se om jeg finner det igjen.

2 Likes

Ja. Han har noen japanske interesser utover det vanlige, har vel drevet med cosplay ganske lenge. Best in class 2016 for sitt jigglypuffkostyme om jeg ikke husker feil.

4 Likes

I Kina og andre asiatiske land kan man få godkjent medisiner basert på studieresultater og godkjenning fra vestlige land, men ikke i Japan hvor medikamentene må testes på Japansk populasjon.
Derfor er det bare i Japan det haster litt med å komme i gang med siter(H1 2019).
For andre land i asia kan man bare avvente med å finne en partner i rimelig tid før betalutin skal ut i markedet.

3 Likes

Kom over noe japangreier nylig jeg også. Ikke noe revolusjonerende som stod der. Mer omtale av diverse typer medisin.

Jeg sendte også inn spørsmål til q3 2018 q&a knyttt til Asia generelt og Japan spesielt.
Det ble forkastet. Jeg tar det som et signal om at de ikke ønsker temaet belyst og diskutert i plenum. DET er også et svar i seg selv… :ox::champagne:

2 Likes