Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Min take er at du med CAR-T får 80% ORR og 24 % CR etter en screening som sender vekk 24% av pasientene.

Om biomarkørene for betalutin stemmer, og vi kan screene vekk de som ikke ville hatt effekt, så bør da betalutin kunne treffe fryktelig godt?

Hvis det ikke blir emisjon da;)

Trekker denne tilbake siden det ble game over :stuck_out_tongue_winking_eye:

Han er på 284. plass på Kapitals 400 med sine 975 mill. Så hvis dette går Algetaveien, så blir han nok milliardær, ja :slight_smile:

Er ikke store deler av det beløpet belånte midler? :face_with_raised_eyebrow:

Nei, det er det han sitter igjen med fratrukket en milliard i lån :scream:

Hoi Hoi , Slenger ut en liten tanke på “Hvor lenge sitte på NanoAksjene” ?!

Jeg har hatt aksjer siden høsten 2016 og sitter godt på dem ennå. Jeg har ingen klar strategi på når jeg har tenkt og selge. Jeg har ståltro på at dette kommer til å gi bra med + i boka etter hvert . Jeg sitter med en følelse av at jeg ikke kommer til å selge og håper jeg da gjør det rette. Er livredd for å f.eks selge meg ut på 150 kr og se den bare reise til himmels senere. Hva tenker dere andre ? Har dere en helt klar vei fremover på dette området ?
Vet at det vil komme svar som at , “dette må du finne ut av selv” men hadde vært artig om dere ville dele noen tanker rundt dette temaet…

Dunkel…

4 Likes

Jeg tenker å selge en mindre %-andel hvis og når kursen er på ATH, resten mener jeg å sitte på til et eventuelt oppkjøpsbud.
Føler dette er en unik mulighet til å gjøre det stort :money_mouth_face::+1:

2 Likes

Tja, går det til himmels så selger jeg kanskje litt for å dekke opprinnelig innskutt beløp. Resten sitter jeg i frem til noe festlig skjer.

Jeg solgte meg ut i februar etter å ha sittet siden juli 2016. Gikk inn igjen i juni og kom ut fra dette med ca 30% flere aksjer til samme pris. Er det en ting jeg har lært er det å ikke sitte fast i en aksje når alle tegn tyder på at man går inn i en langvarig venteperiode. Sånn sett er det ikke sikkert at jeg binder meg fast til masta permanent. Litt risky selvsagt men pytt pytt :slight_smile:

3 Likes

Ettersom aksjen trades på rundt 40% av det jeg regner meg fram til at fair pris er per i dag, så eksisterer ikke ordet selg i mot vokabular akkurat nå :rocket: Til det mener jeg potensialet for 100-150% er for stort akkurat nå. Markedet må jo våkne til slutt??

Hvis/når markedsverdien til NANO kommer over fair pris vil jeg vurdere å redusere 20-30%, men i hovedsak skal jeg være med til markedsadgang/oppkjøp.

Jeg er veldig tålmodig av meg.

7 Likes

Vi er jo nesten 100% opp fra kursen i mars 2015! Har vel ikke vært så mye som har skjedd siden den tid tross alt.

Er den type mentalitet som har ført til tap for mange. Du må heller tenke at gevinst er gevinst og at det kommer nye tog. Min strategi er å alltid ha en “hovedpott” som står fast til oppkjøp (det er det jeg håper på) og ha en mindre pott som jeg går ut og inn med. Det fungerer for meg ifht. å kjenne på følelsen av å “sikre gevinst” - samtidig å ikke vær redd for å “stå ute” når “toget går”.

(Du må lage hermetegn i lufta når du leser innlegget over).

2 Likes

Ja , tålmodighet i Nano tror jeg flere har . Men det er nok mange som også ergrer seg for at dem ikke solgte litt når den var på det høyeste høsten 2016. Som @Bob_le_Plast skriver så gjorde han det lurt, og sitter i dag med litt flere aksjer. Skal innrømme at jeg var helt grønn og rett og slett turte ikke selge når den var på det høyeste, hørte litt for mye på HO om at den bare ville gå en vei…:face_with_raised_eyebrow: (Litt for mye hausing der, og vet vel i dag at flere av dem som skreik høyest , kjøper og selger som bare fy ) … Nei en får stole på seg selv har jeg skjønt, men det er ikke så lett det heller da …:yum::rofl:

1 Like

Trikset er å ikke selge alt med en gang men heller vekte seg ned over tid. Det som gjør at folk ofte taper er at de sitter litt til bare fordi den kanskje skal opp litt mer.

Det var jo det som skjedde når aksjen lå på 110kr ++ Veldig få her inne solgte fordi den skulle videre.

Så falt den. Finn mengde aksjer du sitter med ( mange bruker 30%). Så selger du resten og evt kjøper tilbake om den skulle falle.

4 Likes

Og av de som tok gevinst, så var det mange steder å ta gevinst.
33 i kurs var 20% på få dager for min del. Var innom rundt 50 tallet og 80 tallet også. Men fikk noen titalls% istedenfor oppturen, fordi jeg tok gevinster.
Lett å være etterpåklok å prate om hvordan man skulle solgt ~10-15% fra ATH over siste 2 års periode… Fordi vi kunne jo alle forstå hvordan de neste 2 årene ville bli ikke minst…

1 Like

Ingen kunne forutse at Jostein skulle selge eller at Costa skulle bli gal.

En Costbar lærepenge for meg ihvertfall. Jeg solgte jo faktisk en god del helt på toppen, men tok de inn igjen på emisjonspris. :frowning:

2 Likes

Hahah, jeg begynner å skjelve hver gang noen nevner JD :angry: NANO har nok vært en dyr lærepenge for mange, meg inkludert. Men hvis man faktisk lærer noe i prosessen, så tror jeg enda dette er rett selskap å sette seg fast i.

Om man trader, sitter long eller en kombinasjon velger man selv ut i fra eget skillset. Jeg har dog en mistanke om at mange trader litt mer enn de bør gjøre :grin:

2 Likes

Bra case for førstreisgutter I farma. Har lært mye på veien mest av alt at TTT :grin:. Kunne tjent mye på trading men uten erfaring fra utviklingsløp blir det litt lotto. Muligheten for partner/oppkjøp tror jeg vil være økende utover dette året så trading blir ikke min greie.

2 Likes

Man kunne fint selge på 115 kroner hvis jeg ikke husker feil etter monsteremisjon og innsidesalg

1 Like

image

2 Likes