Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Tenker det er greit å flagge det her.
Solgte hele min NANO beholdning i dag i rangen 71-73.
Mine tanker om NANO er utelukkende positive, men begrunnelsen for salget er det generelle børsklimaet og aksjer som NANO - uten en solid nyhetsstrøm - gjerne straffes hinsides sterkt og urettferdig mye. Det er også børsstengt i USA og jeg akter ikke sitte over denne dagen med handelspause.
Min langsiktige aksjehorisont gjennom 12 år stoppet i dag og jeg går nå kun over til å trade i NANO og da med langt kortere horisont. Ønsker lykke til fremover og så får vi håpe at det kommer noen solide positive overraskelser fremover. Jeg vil sitte parat på kjøpsknappen.

1 Like

Ett spørsmål, tenker du å forandre ditt nick nå som du ikke er “4TheLongRun” lengre?

2 Likes

Tenker du til 4TheShortRun ?
:joy:

3 Likes

Ja feks, måtte ha vært mer passende det nå vel ?

Om du har gått over til å trade, så vet jeg ikke om du har truffet helt med utgangen. Vi er nær en støtte som har vist seg sterk tidligere, både i brutt opp og i test.
Det er implementert våpenhvile mellom USA og Kina i 90 dager, og det gies indikasjoner på at den kan forlenges. Det er uklarhet i omfanget av den som er skremsel i media, men altså overreaksjoner som presses. Samtidig tror jeg makro-bildet som legges frem nå presses ekstra myntet på OPEC-møtet i morgen. Der er interessenter for kutt hos de, høyere olje-pris gangner mange. Om det er rente-bildet og korrelasjon til krakk du tenker på, så er vi nå antakelig rundt 18 måneder unna vil jeg tro. =)
Hyggelig at du vil dele portefølje-endringer og strategi, kjedelig du følte behov for å selge. Du må nå ha lykke til. NANO er et selskap jeg føler meg meget bekvem med å sitte rolig med aksjene mine i, og har det ikke så godt når jeg har færre enn jeg ønsker.

3 Likes

60,3% avkastning på solgte aksjer, så NANO har virkelig levert langsiktig og solid i min ordrebok.

Forøvrig helt enig i det du skriver.
Mest sannsynlig burde jeg sittet videre, men jeg har behov for å sove litt bedre fremover.
100% i NANO er tøft til tider. Bare å innrømme det. Og så er det jo moro å trade litt igjen :grinning:

1 Like

Dette er grunnen til at jeg ikke selger Nano:

image

4 Likes

Stusser litt over REGN1979 sin def av CR:

image

1 Like

Så var det dette med bivirkninger og behandlingsregime:

image

Nano:

REGN1979 er en behandling med 1-2 doseringer i uken over 9 måneder, kontra Betalutin med 2 legebesøk,

3 Likes

De har oppgitt respons kun for 2 av 3 dosevalg der, 10 av 17 pasienter. Videre har de oppført det som reduksjon lokalt i lesjon. Altså en person med nær 50% igjen av lesjoner har CR fordi den har gitt effekt på et lokalt område de har siktet inn.
Angående bivirkninger er de pasientene som er gitt svakeste dose fullt representert der, det er en betydelig andel av pasientene. Men for FL så har de fremhevet effekt hos som fikk 12 mg og 18 mg i stedenfor 5 mg. Dette siden kun 1 av 7 hadde effekt av 5mg. Så kan en spørre seg om hvor mange av de som fikk 5 mg hadde bivirkninger, og hvordan ville Summary of Adverse Events sett ut om du tok bort de fra den svakeste dosen. De har også dødsfall relatert til medisinen.

Uansett kan vi ikke avskrive at det kan bli en konkurrent som tar noe av markedet. Men profilen til Betalutin er i høy grad hvor skånsom behandlingen er mot alternativene, og det står seg mot denne konkurrenten også.

*edit ett par skriveleifer, for lite mårraskaffe.

3 Likes

Ja, jeg stusset over det samme, hvor mange av AE kunne tilskrives 5mg, 12mg og 18mg.

Kanskje derfor de ikke står på Nanos liste over konkurrenter/sammenlikninger heller?

Tror de ikke er med der fordi de kom ut fra sidesynet først nå på ASH.
En annen faktor vil være om de sikter inn en annen linje av behandling.

Nei, de går nok for 3L tror jeg:

The hypothesis is that REGN1979 will result in improved rates and durability

of response in patients with heavily pre-treated relapsed/refractory B-NHL

De har jo behandlet en del pasienter så jeg synes kanskje det ville være litt rart om de kom helt ut av sidesynet på andre som jobber innen samme bransje og område. Derfor jeg har antatt at Nano enten ikke anser dem som en direkte konkurrent eller anser at de ligger for langt bak i løypa til å være veldig relevante foreløpig.

Med så mange doseringer er det kanskje grunn til å tro at det også vil bli en langt dyrere behandling enn NANOs?

Her er de på clinical trials. De sikter inn ganske bredt spekter CLL+NHL, og de har kun efficacy data på 17 pasienter i FL. Tror vi trenger å se mer for å vite noe med betydelig sikkerhet. De har en høyere andel som får ‘discontinued’ kan det se ut til også.

@dr.Stockman vet ikke om de regner pris slik. Medisin har gjerne veldig høy avanse siden den største risikoen ligger i hvor høy andel av forskning som aldri blir medisin. Men er på dypt vann her. Varighet i respons, hvor mye forlenget overlevelse med livskvalitet det gir, er hva som ble tatt opp som beste indikator for pris på produkt av politikere når de besøkte Radforsk på starten av høsten. Om jeg husker rett.

Ja, ser ut som mange som måtte trekke seg:

image

De rapporterer jo bare ORR på 10 av 17:

image

Så hvor reell er den ORR egentlig?

Nei, Nano og Betalutin står fortsatt meget sterkt i mine øyne!

2 Likes

Vi har sett store poster via Dark Pool til (91, 83, 76… m.m). Kampen om småaksjonærenes aksjer fortsetter. Når dere ser remser av poster på 7, 8, 9, 10, 20, 50, 1oo, 750 o.fl. vet dere at m.husene driver sitt arbeid.

Ikke meningen å være ufin, men kan du skrive på vanlig norsk?
Forstår bare halvparten av det du skriver…

4 Likes