Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Overlater til moderator å eventult slette mine innlegg dersom de er lovstridige på noen måte.
Men ble litt euforisk pga. det ene og andre her på morgenkvisten!

2 Likes

Jeg har bekjente som har jobbet innenfor finans i Norge, oljefondet og meglerhus.
Det florer med rykter og innsideinformasjon her i Norge, så dere bør ikke blir overasket over at det kan lekke informasjon om feks ARCHER-1.
Ha i mente hvor mange mennesker som direkte og indirekte kan få kjennskap til detaljer fra dette studiet. Pasienter, pårørende, leger, sykehuspersonell…osv

Så får vi se om det kommer ytterligere bekreftelser på ARCHER-1 er poppis blant pasientene.

@Senior, lite spørsmål. Er du aksjonær i Nano?

Er foresten heller ikke ulovlig med inside informasjon så lenge man ikke handler på det.

Handler noen av oss på informasjon fra Erna som er og betrakte som inside informasjon så begår vi lovbruddet.

Jeg kan vanskelig se for meg at pasientrekrutering er og betrakte som noe stor insideinfo.
Resultater av studie før kjent i markedet er noe annet.

Tiltredes!

Er bare enkelte som er litt i overkant hysteriske her :policeman::female_detective:

1 Like

Ja har 12.000 aksjer med snittpris kr. 14,43. Betalutin blir medisin, ingen tvil om det! Men det som kommer etter det kan du bare drømme om!

9 Likes

Hvis dette er tilfellet så imøteser vi veldig gjerne sluttseddelen din fra den handelen. Intet gleder meg mer om dette er sant, men må nok se håndfast bevis før jeg stoler blindt på dette. Ikke vondt ment på noen som helst måte.

Ja jeg vet ikke helt jeg… Hakket for kryptisk det du kommer med her.

«Men det som kommer etter det kan du bare drømme om». Noe usikker på hva du sikter til her?

Flekk-på?:wink:

Tviler på det

Tror denne her Erna har litt panikk og skulle ønske h*n solgte på 80 tallet

Dette er sikkert ikke enkelt, men tviler på at dette kan forfølges som noe innsideinformasjon. Kan ingen leger på Haukeland, St. Olavs eller Rikshospitalet kjøpe aksjer i Nano, tilfelle de skulle ha overhørt noe i gangen eller tolke noe en kollega har sagt?
Dernest ville jeg anta at er det normalt å skrive en taushetserklæring der det er påkrevd.
Og den som da skulle kunne havne i klisteret er jo legen i studiet som eventuelt plaprer i vei til kollegaer.
Når det er sagt er det sikkert et godt råd BraBritt gir til Erna.

1 Like

Nano fantes ikke på 80 tallet.

Hvis det viser seg at dette studiet er populært å delta på da, tror du ikke raskt det blir en snakkis blant kolleger og pasienter? Vil det være for plapring å regne?

Hva hvis jeg kjenner en som deltar i studiet, legen forteller han at dette er en ettertraktet studie å delta i, og pasienten forteller dette til meg, er det da innside? Don’t think so

1 Like

Hva som sies til kollegaer underlegger kollegaer forvaltningsloven og taushetsplikt.
Å prate om rekrtutteringstakt til studie i landet til pasienter, vil ikke være innenfor gitt at pasienten ikke er underlagt begrensninger hvor de kan gå med informasjonen. Vet ikke om pasienter med i utvikling av medisin blir underlagt None Disclosure Agreement av noe slag?

Hva du beskriver i eksempel er så vagt at det nok vil være helt greit, med mulig unntak av NDA-brudd.

Du har helt rett i at det er mange som tar lett på dette, det er også flere som blir tatt og får smekk om du søker etter det. Men bare hvor gammelt system mange klinikker kjører på sine pc’er, og hvordan det påvirker sikkerheten omkring sensitive data er på kanten, ja kanskje over, hva som er lov i seg selv.
At mange gjør noe, gjør ikke at det er greit, og hva som skrives på offentlige forum er litt vanskeligere å bortforklare.

1 Like

Greit eller ikke greit, folk snakker sammen, så det kan veldig fort lekke ut info om f.eks populariteten til dette studiet gjennom utallige kanaler. Og det trenger ikke være noe ulovlig i dette heller. Det er ikke akkurat hypersensitiv informasjon, bortsett fra for en liten gjeng biotek nerder her på TI;)

1 Like

Så “morsom” kjøttstykket var i dag

Beklager, men jeg synes jeg kjente lukten av et troll her…
Ligger her hjemme med feber så det er mulig det er fantasier.

Og hva tror man om Dark Pool transaksjoner i dag? Får banden sanket sammen nok på gi bort kurser i dag?

Vondt å gi deg en eksakt spådom, men historisk sett på dager med lav om settning så ligger man mye på 5-10% av omsettningen på OSE, men det er dager der vi passerer 20% lett. Så langt i dag så har vi relativt lav omsettning