Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Vedr, innhenting av penger, altså emisjon, lån, partneravtale. Jeg har hele tiden ment at det vil være lurt å fylle på “kassa” når de er nede i 4-500 mill., altså rundt nå. Det gjorde de sist, altså i desember 2016. Hvis jeg ikke husker feil hadde de på emisjonstidspunktet ca. 500 mill. på bok og fikk inn ytterliggere 500 mill. i emisjonen, Men det forutsetter helst at kursen er en del høyere enn nå.

På siste kvartalspresentasjon ble Bravo spurt om de hadde nok penger til readout, noe han bekreftet, men han sa også at det ville være lite smart å vente til kassa var helt tom med å hente inn mere penger.

Min spådom er at de får på plass greit med midler innen utgangen av H1 19. Ved utgangen av Q3 18 hadde de ca. 500 mill på bok, og med en burn rate på ca. 85 mill. i kvartalet vil de ved utgangen av H1 19 være nede i ca. 250 mill.

Legg merke til at jeg skriver “hente penger”. Dette kan være enten emisjon, lån, partneravtale (som tilfellet Algeta), eller en kombinasjon av disse.

1 Like

Jeg tror på lån eller finansiering ifa partneravtale fremfor emisjon nå.
Men det er mine personlige tanker uten snev av kritisk sans.

1 Like

Tror ikke på lån før endelige resultater er klar. Tenker det vil styrke låneavtale. I forbindelse med burnrate glemmer folk at PARADIGME kostnadene sannsynlig er kraftig redusert om ca 9 mnd. Pasienter er ferdigrekruttert.
Emi nå er ikke gunstig pga kurs. Innen 12 mnd, dersom ingen partner har viftet med knærne, mulig.

1 Like

Hei hvor det går! Vært borte i to dager og ikke fulgt nøye med. Tilbake til røde tall i Nano men med lavere snitt enn tidligere pga. litt kreative krumspring på 80 tallet sist uke.

Min strategi fremover blir å sitte rolig til vi kommer opp igjen. Det var planen når jeg valgte å sitte over ASH og det er fremdeles planen nå. Når man har sittet med tap i 1.5 år så gjør ikke 1 år til, noe fra eller til. Har heller ikke tro på at Nano kommer ned til LoY i 2019. Det er for mye positivt fundamentalt for at det skal skje. Faktisk tror jeg 2019 blir et bra år for Nano.

Har full forståelse for at andre ikke deler den tankegangen og sikrer gevinst eller går ut med tap.

Til dere som fremdeles ikke har forlatt skipet, hold motet oppe. Enten går det bra, eller så går det over :wink:

31 Likes

Algeta tok lån mens de var på børsen, like før de fikk Bayer som partner.
Sikkert flere som har gjort det samme.

Dette er mitt syn også, er bare å være objektiv å si: virker mest fornuftig å hente i markedet da dette er «gratis» og du får pengene på bok ja sett hva som skjer. Det er også den mest aksjonærvennlige å gjøre.
Liker ikke de har fryst pipen for å satse alt på et kort, paradigme.

Apropos Helse Sør-Øst

Etter hva jeg har hørt brukte kineserne samme metode som mot CENTCOM i Florida for noen år siden.
Minnepinner som ble “mistet”.
Brukere som plugger inn for og se.

Hm, minnepinner er jo små da…

Link og tabell viser timeline for da keytruda fikk pims designasjon til markeds godkjenning.
Det morsomme er at d er ca samme start datoene som nano.

A look at the timetable highlights not only the speed at which the system can move from application for marketing authorisation to final NICE guidance - an impressive 17 months for use in patients whose disease has progressed after treatment with Yervoy (ipilimumab) - but also the amount of work that must have been going on behind the scenes.

11 Likes

De får sitte utenfor de som vil, men jeg tør ihvertfall ikke å sette meg på utsiden
nå når vi starter på oppløpsiden🙌🏻

5 Likes

Altså. En emi nå med denne kursen vil jo være et ekstremt negativt signal på kort og midlere sikt (6 mnd - 1 år). Det vil jo i praksis bety at selskapet ikke tror det vil komme nyheter som vil drive opp kursen i særlig grad i denne perioden, og derfor smir mens det fortsatt er noe varme igjen i jernet.

Litt av et mysterium. 50 største erverver stadig flere aksjer viser aksjonærlistene. Stadig større overføringer gjennom Dark Pool. Og kursen drives jevnt og trutt ned. Hvordan kan dette være mulig?

1 Like

Kursen ble drevet oppover av tradere, ikke folk som vil holde aksjen.

Det er i hvert fall en mulig forklaring.

Altfor mange småsparere som har lite og ingen kunnskap om det de har investert i, tipper jeg, og tradere selvsagt.
Og en del som så tegningen tidlig, mtp sell on news, og misforståtte data, og solgte seg ut, det forsterket nok nedgangen.

1 Like

Se på historikken til Nano, ingen grunn til å sitte fullastet med aksjer til en hver tid.

Lær av de beste:

Som sagt har jeg all respekt for de med baller av stål, men erfaringer fra 2016 til d. d viser at mønsteret har gjentatt seg. Samtidig nærmer det seg tidspunktet for at mønsteret skal brytes.

Gjentar seg om og om igjen. Jeg er sikker på at mange småsparere trader og er dermed med på å kjøre kursen rett rest. Det opp bygges opp forventninger til eventene, for så å komme seg kjapt ut av aksjen, for deretter å kjøpe seg inn på lavere pris.

Morsomt du sier det. I Funcom har det jo vært pre-launch rally før hver spill release. Jeg var med på rally før Secret World, før LMO, før Conan Exiles, men jeg lot være denne gangen for noe var annerledes. Du kan se i FUN tråden om alle som skrev “det skjer hver gang” - og jeg tenkte; helt til det ikke skjer lenger.

Vi får se om Nano skal så langt ned som mange tror. Jeg tror jo ikke det :wink:

5 Likes

Mange har begynt å følge samme mønster på kjøp og salg etter Ask kom .alle skal være like dyktige og time riktig ,og husene tjener på at vi handler så di er nok en del av spillet. Noen greier nok åtjene litt på dette. Men når er bunn og topp ,når kommer det overraskende nytt? . Har trua og sitter med i heise kjøringen .

3 Likes