Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hvis det er emosjonelt problematisk med dype opp- og nedturer i kursen er kanskje ikke biotek rett sektor å satse på?

“Depresjon” :wink:

Jeg tenker dette som en god kjøpsanledning. Har smurt magen, armer og håndflater med superlim og klamrer meg til masta mens limet fester seg.

Pain is temporary, glory is forever

5 Likes

Ord for dagen! :joy:

1 Like

Hvis det nå er slik at det kan gå mot markedstillatelse i Storbritannia for Nano, ca 3 månder etter PIM, så skjønner jeg jo hvorfor disse fiendtlige angrepene kommer så betimelig. Det begynner å haste. Jo flere aksjer man kan erverve i forkant, jo mer sparer man på overtakelse. Sitt støtt i salen nå!!!

3 Likes

Det er ikke snakk om markedsføringstillatelse, det er snakk om ett early access to medicines scheme (EAMS) som varer fram til de får markedsføringstillatelse. Dette medfører at de ikke får betalt, men de får etablert bruken av legemidlet i Storbritannia. Det er uansett et kjempesignal til markedet om de får innvilget dette, det bekrefter alt de har jobbet med så langt.

Spørsmålet for oss er hvor fort NANO er klar til å søke, noen kunne kanskje sendt et spørsmål rundt forberedelse av slike søknader til radium. Bravo vil nok ikke si direkte om de har søkt eller ikke.

6 Likes

Fra ca når kan de ha søkt da?

Med andre ord, når kan vi muligens vente svar?

De kan søke før 10. desember og vil da få svar før 15. mars.

De fikk tildelt PIM den 25/10.
De hadde data klart i starten av november, om de valgte/velger å søke på det er det ikke godt å si, eller om de lar data modne seg mer.
Hvor lang tid det tar å lage en søknad er det heller ikke godt å si, men når en søknad er inne så tar det INNTIL 75 eller INNTIL 90 dager å få den behandlet.
Jeg har flere ganger vært for optimistisk på tiden ting tar mtp regulatoriske prosesser, så jeg velger å legge meg et håp om at de KAN velge å søke nå i desember, så de får svar innen mars er omme. Det er tross alt ikke lenge til :slight_smile:

En del roboter … men også noe med muskler

Har også prøvd å være en liten robot i dag.
Gikk ikke så bra, egentlig.:space_invader:

Da er det unnagjort. Jeg har byttet hele portisen på ultra lav kurs i dag. Bitt i det sure eplet og betalt kurtasje i dyre dommer. Har tenkt å ta skattefordelen på dette tapet på papiret i Nano. På nyåret skal aksjene over på ASK kontoen. Med alt det negative som skjer i Nano, blir man jo i tvil på egen dømmekraft. Men nå tar jeg tidlig jul og stresser ned.

1 Like

Vurdere å gjøre som deg, dompa heila driden. Blir i overkant stress dette her.

Har finanskrisen fortsatt friskt i minne. Det var lite hyggelig å sitte i markedet da… :nauseated_face:

Er det ingrid eller noen av de andre personlighetene dine som snakker nå? :crazy_face:

Nei, the real me :see_no_evil:

Jeg har altså ikke dompa noe som helst! Det vil jeg presisere. Betalutin er medisin som skal ut på markedet!

1 Like

Tipper sluttkurs på 59,9 og topping av taperlisten. Deprimerende

Jeg føler med mange av dere, og selg dere nå ut hvis dere mister nattesøvn og ro pga. kursfallet! Ingen kan klandres for det. Men om jeg får komme med noe råd utifra egen erfaring med humørsvingninger like kraftige som kurssvingningene, det er godt mulig at noen av dere sitter med altfor mye risiko. Det gjorde iallefall jeg for noen år siden. Altfor mye kapital i NANO, altfor stor del av porteføljen satt der. Penger kom og gikk i full fart, jeg er ganske sikker på at det hadde en del av skylden for at samboerskapet skrantet også, og depresjonen jeg allerede slet med ble rimelig mørk.

Etter dette har jeg gitt meg selv noen regler, alltid ha cash tilgjengelig og aldri mer enn 20% av porteføljen inn i en enkelt aksje. Selg på veien opp, kjøp på veien ned. Diversifiser, jeg kan maksimum eie 2 biotech-aksjer av gangen. Jeg er langt ifra noen ekspert, men å tøyle meg selv har gitt meg både nattesøvn og ro tilbake og jeg har aldri siden hatt problemer med tider som dette.

Bare som en off-topic PSA, fra en fyr som vet hvor jævlig tungt det kan være, i tilfelle det er noen der ute som har det ekstra tungt nå.

30 Likes

Mafiaen fortsetter å bytte ned kursen. Hvor mye rekker de å rake sammen fra svake hender? Så får vi se hvor mange aksjer overføringen i Dark Poolen blir på i dag. Snart må vel noen ta affære med hva som skjer her.

Nei egentlig ikke, de kan gjøre som de vil.

Hvis de vil kan de ta den under 30 liksom, selv om jeg tviler på det.

Eneste dompa 'en for meg - er den som kommer i 2021 og heter DomPerignon.
Hvis du trenger litt ro i sjela, fjern kursutviklingen fra ligningen og forhold deg kun til det fundamentale og utviklingen som er skjedd her siden 2015.
Det er så mye derisking som har skjedd, at jeg tørr påstå at alle som “stressselger” nå uten en klar strategi virkelig ikke skjønner hva de har satt penga på. Den som har mindre tro i dag, enn når vi sto i 114 i kurs har sovet i timen :smiley:

11 Likes

Kloke ord og råd som flere av oss burde lytte til. Har aldri skjønt meg på dem som lånefinansierer investeringer i aksjemarkedet. Jeg skjønner at det kan gi deg langt større gevinst, når det blir gevinst. Men samtidig er du ikke lenger herre i eget hus med full råderett over de aksjene du sitter på. Banken holder et godt øye med hvordan kursutviklingen går og kan presse deg til å selge på et særdeles dårlig tidspunkt.
Å spre risikoen har alltid vært smart. Det å ha faste kjøreregler som skal overholdes er også fornuftig. Selg ved 20% gevinst eller 10% tap, uansett. Ikke sette mer enn 20% av kapitalen i et selskap. Spre investeringen over flere segment. Men dette krever disiplin.

Men dette er noe som høres innlysende og fornuftig ut i dårlige tider, men når de gode tidene kommer tilbake er det vanskelig å holde seg til slike kjøreregler.

2 Likes