Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Generelt sett i biotech, så er det sånn at det er kun produktet som er nærmest approval som overhodet blir verdsatt, humalutin er i praksis 0 verd for øyeblikket. Så om de får mindre enn typ 10 milliarder er det i praksis umulig. Derimot kunne en fint sett for seg at orano og nano kunne spunnet ut en joint venture av noe slag

En JV rundt Humalutin er jo egentlig nå det mest sannsynlige i mine øyne. Alikevel klarer jeg ikke helt å slippe tanken om at en f.eks. liten konflikt innad i Nano kan sende Humalutin og JD til nåværende samarbeidspartner OranoMed.

Men som sagt, kun en løs og hypotetisk tanke jeg fant interessant en lørdag formiddag.

Et lite skrekkeksempel som kom nå (i mitt hode) ville vært dette:
“Dahle and Bruland leaves NN to pursue oppertunities within another company. The company, which is based in France, has also aquired the full legal rights for Humalutin”

Ikkje bra, men lite sannsynlig.

Bruland er ikke i Nano lenger. Han sysler vel mest med Oncoinvent nå, tror jeg.

Hva i alle dager er det som foregår her? :sweat_smile:

4 Likes

@TyrionIV. Helt korrekt. Gamle ting blanda seg inn…

Mest rør en lørdag formiddag. Begynte som et tankeekspriment uten hold i den virkelige verden.

Kanskje @pdx burde lagd en badge man kunne sette på sine egne innlegg om at “dette innlegget er spinnville og rent hypotetiske tanker uten rot i virkligheten”?

Er vel Default på for alle poster da :smiley:

5 Likes

@Skeptisk Ingenting anna enn latterlige og usannsynlige konspirasjoner her. God helg…

Du er vel inne på noe der.

Men fra spøk til alvor. Sett at Humalutin gir effekt som Betalutin på NHL og en av forskjellene (as far as we know now) er at Humalutin kan benyttes flere ganger.
Så kommer det frem at Humalutin alikevel IKKE kan benyttes flere ganger og forskjellene mellom B og H er små, men at H fungerer på andre indikasjoner enn NHL.

Hva tror vi da?

I tenkt setting er Betalutin som single få måneder unna markedet.

Hvilke indikasjoner mener du H skal kunne virke i som ikke B skal kunne virke i i det tilfellet?? Det er samme angrepsmål (cd37) og samme virkestoff (lu-177), så ser ikke helt at sannsynligheten for det er særlig stor…

1 Like

Nå var dette et tankeekspriment. Hva Humalutin kan virke på var kun spekulasjoner.

Skjønner det, men synes tankeeksperimentet ikke er vits å forfølge med mindre det kan sannsynliggjøres at det er en mulighet for at dette skulle være tilfelle.

7 Likes

Er det ikke lov å leke litt?

Plutselig oppdages det ting vi ikke vet noe om nå.

Leste du hva jeg skrev? Dette var 100% hypotetisk.
Er ikke helt greit å kalle et tankeekspriment latterlig og konspiratorisk når det egentlig er noe for morro skyld.

Usannsynlig? Ja, men burde det ikke være lov å leke litt med tanken?

Ro deg ned. Har da ikke kalt det verken latterlig eller konspiratorisk. Men synes “tankeeksperimentet” ditt ikke er verdt å forfølge før du kan sannsynligjøre at det kan skje/være tilfellet, om enn bare en liten sjanse.
Og da bør du i det minste ha noen tanker om hvilke indikasjoner dette skulle være aktuelt eller om hva slag s mekanismer i henholdsvis B og H som skulle gjøre det sannsynlig.
Finner du noe slikt, så tror jeg heller flere vil være med å diskutere litt rundt tanken…

Edit: så det var en annen du svarte nå…

2 Likes

Den var til Zuba…

1 Like

Det kan fort bli tull med måten svar vises på her.

Mine siste poster må på INGEN måte ses på som noe annet enn en en løs tanke. Sånn hva om, hvis at…

Har på ingen måte noen tro på at Humalutin plutselig skulle ha andre egenskaper enn de vi allereder kjenner til, men som sagt over her.
Jeg liker å leke med hypotetiske scenarioer og strekker det derfor lengre enn realitetene så langt forteller oss.

Er ikke dette en plass for slikt skal jeg ta det til etterretning.

Det er helt greit å lufte tankene på denne tråden, men hadde vært bedre om du kunne backe opp muligheten med noe for å ha noe å diskutere det på grunnlag av. Det blir litt for mye eventualiteter for min del nå til at det er verdt å dra tanken lenger.