Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

8 Likes

Takk, tooeasy891!

1 Like

Kan ta opp en av mine bekymringer som kanskje ble lest av flere i chatten. Har også fått kvelden til å tenke litt mer over det.

Bravo gjorde en god figur idag. Han forklarte veien videre i detalj, litt om hva som vi kan forvente når, og hva som kommer til å ta tid. Det jeg trakk fram i chatten var at aksjen kan virke lite attraktiv å sitte med i 2019.

Det blir på sett og vis 2017 om igjen, bortsett fra at LYMRIT 37-01-data er byttet ut med fase 1 DLBCL (Jeg tror dette kommer på ASH dersom data er gode nok, men jeg tror monoterapi Betalutin skal slite med å hamle opp med den tøffe konkurransen som er i DLBCL-markedet). Det blir ett år med mye venting og lite kliniske data. Forskjellen fra 2017 blir at større aktører vil akkumulere aksjer da sannsynligheten for suksess har økt.

Det er også mulig at selskapet søker Breakthrough Therapy Designation i løpet av året dersom de får pyntet på mDOR for ORR.

Jeg sitter med den samme følelsen som jeg satt med etter at vi fikk se ASH-posteren: En følelse av at alt er tryggere og at vi er stadig er nærmere kommersialisering og godkjenning av Betalutin. Spørsmålet er hvordan markedet reagerer på det Bravo har fortalt.

Spørsmålene jeg stiller meg selv nå er enkelt og greit:

  • Hva skal til for å sende kursen opp igjen på kort sikt?
  • Hvorfor skal jeg sitte i selskapet gjennom hele 2019 når jeg kanskje kan hoppe inn i Q3 på en potensielt lavere aksjekurs (og dermed sitte med en større del av kaka)?

Det korte svaret på dette er selvfølgelig at jeg ser en enorm oppside i aksjen over tid, samt at fond og større, profesjonelle aktører kommer til å sakte men sikkert spise opp billige aksjer. Shareville forteller at 1930 medlemmer sitter med Nordic Nanovector i porteføljen sin, Jeg nekter å tro at så mange småsparere (og noen større) kommer til å sitte frem til Betalutin kommer til slags på markedet. Flere er allerede i ferd med å dumpe NANO til fordel for annen biotek eller selskaper som per idag tjener penger.

Men for all del, det blir medisin, og med mindre det kommer en aktør bakfra som kan ta oss igjen på effektdata og livskvalitet så tror jeg at verdien på aksjen vil kunne mangedobles i løpet av noen år. Det gjelder bare å sitte rolig i båten og ikke trade for mye.

Folk må gjerne være uenige med meg i dette innlegget. Den første aksjen jeg noen gang har eid var nettopp NANO i september 2016. Siden da har jeg igrunn sovet bedre med kraftig overvekt av NANO i porteføljen. Og jeg tror ikke jeg er alene om med å sove godt med den aksjen :wink:

12 Likes

De avventer med å søke til mDoR har fått anledning å pynte på seg, mens siden de får bare ett forsøk vil de ikke søke enda siden søknaden kan bli ‘bedre’. Min forståelse var dermed at de kommer til å søke uansett når mDoR foreligger, og det er fullt mulig NANO har solide nok data selv om vi er uheldig med frafall i respons og blir på 9 mnd mDoR.
Ville rette på ‘mulig at selskapet søker’, til at det er helt sikkert at selskapet søker.

Du svarer på spørsmålet ditt selv bra forresten:

Fordi du ikke vet om du faktisk kommer billigere in i aksjen, spesielt med tanke på at dagens kurs vil representere en mangedobling med høy sikkerhet for de som klarer å sitte en stund på sin investering. Du kan kontrollere om du vil kjøpe, sitte eller selge nå, du kan ikke vite hva aksjekursen er i Q3. Basert på det fundamentale burde selskapet ha en annen pris enn det har, da har du identifisert det som kjøpsgunstig gitt langsiktig investering. Dette tiltross for hva Trump, olja, fiskepriser, brexit og valuta-endringer måtte komme med.
Det blir volatilt, og vi vil høre mye mere om emisjons-frykt og slikt, siden det tross alt er 100+ nordnet tradere som har gått ut å vil billig inn igjen… Og det blir pengehenting på et tidspunkt, men det er ikke årsak til bekymring for at en dårlig løsning skal velges med så lang tid med drift på konto som selskapet har. 10% rettet emi til høyere kurs i løpet av 2019, litt etter melding om BTD, melding om fullført innrullering PARADIGME, og DLBCL data er presentert er en mulighet.
Og hva angår behandling for DLBCL og resultater dertil, så hadde jeg inntrykk at alle behandlinger som testes ut som har gitt god effekt, også er behandlinger som utføres over lang tid og er krevende for pasienten, eller er dyr, komplisert og krevende for pasienten, samt få plasser behandlingen kan utføres. DLBCL er et stort marked, og en behandling hvor du får lite bivirkninger, og selve legemiddelet administreres kun den ene gangen, utelukker ikke at det kan ha sin plass i markedet. Noe som også vil friste selskaper å samarbeide, lage kombinasjonsstudier, i denne indikasjonen.



Dette sammen med antydningen som er gjort om god rekruttering til Archer-1 her på forumet fra folk i bransjen.
Samt fokuset Bravo viste mot Archer-1 i podcasten Radium. Lurer på om det er årsak å ha tro på at 2FL kan være en realitet tidligere enn hva som generelt antas. Innprising av det vil starte når vi har efficacy-data å se til, noe som er ventet nær Paradigme avlesning 1H2020 jamnført podcasten.
Med andre ord, posisjonering nå og i 2019 dreier seg ikke om 3FL isolert, slik selskapet strengt talt har vært priset hele veien av markedet. Men innprising av 2FL vil begynne samtidig. Det er et betydelig større marked, og kombinasjonseffekten har svært lovende prekliniske resultater.

10 Likes

Hvis ikke jeg husker helt feil, så åpnet vel Bravo opp for å at det kunne komme litt data fra ARCHER-1 i løpet av 2019.

1 Like

Takk for godt innlegg. Fine tanker.

Vi må alle velge vår "NANO-strategi, hvis jeg kan kalle det det.
For egen del føler jeg meg meget trygg på at 2019 blir året hvor flere store aktører kjøper seg opp i NANO. 5-10% per aktør må kunne forventes.
Hvis vi har lyttet til samme DNB konferanse og RadiumPod så kan det ikke være noen tvil om at 1. prio for Mr. Bravo fremover er å få flere store og langsiktige aktører inn på eiersiden. Han sier det rett ut (sitat) på podcasten. Han jobber aktive med å hente inn store langsiktige blue chip investors som kan ta eierposisjoner og finansiere selskapet videre.

Hvis man skulle velge ett år på utsiden ville jeg valgt 2018, fremfor et fryktelig spennende 2019. Ulvene sirkler sultne rundt biffen og den som kaster seg over matfatet først , setter tennene i kjøttet, får den møreste, største og billigste biten av biffen.
…og ærlig talt…når vi nå VET at stjernesmellen (i positiv forstand) kommer i 2020/2021, når tror vi at de virkelig tunge kjøper seg opp…eller forsøke kjøpe opp hele selskapet?..

2 Likes

Det blir Julenanos til barn og barnebarn i år …:smile:

5 Likes

Veldig bra episode! :slight_smile: Kan kanskje nesten si det var topp 3… I mitt stille sinn har jeg tenkt at 2019 må bli, for min egen del, et akkumuleringsår…

1 Like

Tar du utgangspunkt i dorullnisser og fyller de opp med nanoaksjer?

Dorullnisser herved bestilt …:rofl:

Tenker som deg. Sannsynligvis vil aksjen bli mye herjet med også i 2019, men jeg tror en kommer til å se at aksjonærbasen blir gradvis forbedret gjennom hele året.

Og riset bak speilet er at et oppkjøp kan komme helt ut av det blå.

1 Like

Slett ikke rart at mange større fonds trikser og mikser for å få tak i aksjer. De har ekspertisen og vet ganske så sikkert hva Nano kan bli verdt.
At Ola og Kari nå troskyldig gir fra seg sine surt ervervede verdipapirer, er leit å se. Tradere synes jeg derimot ikke synd på i det hele tatt. De kan ha det så godt.
Vi nærmer oss oppløpssida. Stå løpet ut!!

4 Likes

https://oslo-universitetssykehus.no/kliniske-studier/follikulert-lymfom-studie-for-pasienter-med-tilbakefall-archer-1

Bivirkninger av radioimmunterapi er annerledes enn tradisjonell cellegift. De fleste merker lite til selve behandlingen. Etter ca 4-5 uker vil det komme et fall i hvite blodlegemer og blodplater som er forbigående og som i sjeldne tilfeller kan forårsake infeksjon eller blødning. Derfor tar vi blodprøver hver uke i 3 måneder for å passe på at dette ikke skjer.

2 Likes

Hørt på podcast, utrolig bra og ryddig formidlet av Bravo, 10/10.

Det at Blackrock har kjøpt siden desember 2017 er jo også et veldig positivt signal (også har vi andre US hus i tillegg som JPM mfl)

Kan ikke skjønne annet enn at de som manipulerer kursen ned nå sitter å kjøper og selger av og til seg selv, folk som skjønner hva de sitter på kjøper jo bare mer og mer. Det vil nok komme et punkt snart når de skjønner at det ikke er mer å hente og kursen endelig kan bryte seg fri.

2 Likes

Endrer planlagt løp som forklart nå, noe på LOA i kursmål analysene?

Dags att laika och retweeta pojkor och flickor

3 Likes

Per Walday tar dette for seg på Q/A på Q3 Pcib. Verdt å ta med seg.

At Blackrock stod bak har vi visst siden tidlig august her på TI :slight_smile:

3 Likes

U.S. åpner mest sannsynlig fint opp i dag, U.S. futures er opp, tør vi håpe på et ørlite NANO løft , en liten gnist?

Hvorfor er algoene fraværende i dag? Merkelig :thinking: