Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

En liten julepresang i form av partneravtale hadde gjort seg nå.

Mange slenger ut dette partneravtale ønsket.

Hva er det dere konkret ønsker dere her?

Bayer/takeda/x annouce that they will invest x millions into the research of humalutin … ?

Eller markedsførings avtale i et marked med milestone payouts?

Ser du solgte i dag tidlig, var det like vanskelig å sitte på innsiden?
Sorry jeg bare måtte :grin:

5 Likes

Avtale for deler eller hele Europa for Betalutin 3FL. Siden selskapet har ytret at de tar produktet til markedet selv i US.

Ser ingen fordel med å dra den nå. Når produktet er ytterligere derisket så vil de kunne få mye mer igjen.

Det er nok bare å vente.

Man behøver, etter min mening, ikke å ligge våken på natten i frykt av nye bivirkninger. Det er allerede behandlet over 70 pasienter. Benmargen er det mest utsatte organ for bivirkninger, men Nano har god kontroll på bivirkningene der (bare mild suppresjon). Hvis det skulle komme et dødsfall forårsaket av behandlingen, for eksempel en ukontrollerbar infeksjon under immunsuppresjon, er det ikke ensbetydende med at studiet avlyses av den grunn (jeg mener: sannsynligvis avlyses det ikke). Risiko og bivirkninger finnes med alle legemidler. Det tillates også risiko/bivirkninger med betalutin. Birvirkningsprofilen er god, og studiepopulasjonen som allerede er undersøkt er ganske stor.

16 Likes

Fordelen er to-delt, tilgang til økonomi nå.
Og at markedsføring i Europa er komplisert på flere områder, salgsteam i ti-talls land som hver for seg vil være små og potensielt kostbart å sette opp. Lokal kunnskap og språkkunnskap. Europa har blitt omtalt som ganske kaotisk i den sammenheng.
Ulempen er jo såklart som du insinuerer at NANO vil ta et tap i redusert fortjeneste over tid med en slik avtale.

@Bra_Britt meget gode poster du kommer med! :+1:

3 Likes

Enig. I følge podcasten kan dette tallet bli minimum 9 og maksimum 15. Husker ikke hva mellomtingen var, men regner med det er 13.3 eller hva det var. Jeg tror mDOR vil gå opp igjen, til der det var, om den går opp til 15 bør det jo følgelig også være kursdrivende.

1 Like

Det blei så godt grunngitt at jeg frafaller juleønsket om partneravtale nå.

1 Like

Nano kommer til å viderefinansieres ved en ny (rettet?) emisjon, antakelig i 2019. Og det er ekstremt positivt! Er fristet til å sitere George H. W. Bush: “Read my lips”.

1: Det har vært klart kommunisert i flere år at det skal penger inn i selskapet ca. 2019.
2: Bravo sier direkte at “we will never be payed what our assets are worth” ved salg eller lisensiering/partnerskap nå.
3: Hvis dere fremdeles er i tvil, hør Radium Podcast 69 fra 33:39. Her forklares det hvorfor det er positivt med sterke eiere, og ønskelig med nye, sterke eiere, at det er positivt med Black Rock med på laget og at DET ER UVANLIG AT SLIKE POSISJONER TAS GJENNOM “ÅPNE” KJØP.

Tenk på dette: Hvorfor interesserer selskapet seg i det hele tatt for nye investorer? De kjøper jo bare aksjene av noen andre aksjonærer, det kommer ikke én krone i selskapet om Per kjøper aksjer av Pål. Så hva er poenget med at selskapet gjør seg lekre for nye investorer? Connect the dots, please. Hva skjer hvis Per kjøper aksjene sine av selskapet direkte?

For meg ville det vært mye bedre om Black Rocks 100 millioner kroner eller hva det er, hadde gått inn selskapet ved at SELSKAPET selger aksjer til dem, enn at de pengene nå har havnet hos andre aktører på OSE.

Costa sa en del ting han ikke burde sagt, men det viktigste og mest underskattede han sa til oss småaksjonærer står som en påle: “Don’t read the blogs.” Hør på guidingen fra selskapet. Jeg tror ikke lenger at det kommer noen kaniner opp av hatten. Og det er bra.

Costa ble kritisert for at han reiste på første klasse (hvilket han sikkert ikke gjorde) rundt på investorkonferanser, og vi satt og håpte at kursen skulle hoppe i været dagen etter når “de store” fikk øynene opp og sprang til OSE for å kjøpe aksjene våre. Verdien, for selskapet, med å snakke med store investorer, er jo selvfølgelig å berede grunnen for at disse investorene sprøyter pennger inn i SELSKAPET, ikke at de sprøyter dem inn på OSE…

Det er på tide å begynne å glede seg for hver dag som går uten at en partneravtale blir inngått, da dette uansett vil senke våre langsiktige verdier ved at en del av arvesølvet selges på billigsalg.

20 Likes

Det ser ut til at de aktuelle m.husene igjen greier å lirke ut billige aksjer. Oppdragsgiver blir nok happy i kveld når overlevering skjer i DarkPoolen.

Begynner å bli enig med vår alles kjære spot. La faenskapet gå til 47 og la oss bli ferdig med det! Vanskelig å holde motet oppe når det butter så iherdig imot :roll_eyes:

Slettes ikke enig med deg. Akkurat for tiden har m.husene full kontroll. Vi bør se fremover med visshet om at Nano utvikles mot full markedsadgang. On track!

2 Likes

Innsatsene skifter raskt mellom robotene nå. Enkelt å se samarbeidet. Selv børstilsynet burde kunne skjønne sammenhengen?

Kan du utdype litt, for oss som ikke ser sammenhengen like klart som deg?

Bla deg gjennom denne lista. Den gir deg sikkert en ide hvordan m.husenes roboter er programmert. Menigman betaler som kjent kurtasje og er vel derfor lite interessert i å splitte opp alt for mye. Så når du ser rader med f.eks 5 eller 10, så er det enkelt å forstå hvilken robot som ligger bak.
https://www.netfonds.no/quotes/tradelog.php?paper=NANO.OSE

Tidligere, da det var åpne handler, var det mye enklere å følge med på transaksjonene. Men, det er treghet i systemene åpenbart. M.husene beholder poststørrelsene i lang tid, og jeg har oversikter lagret fra tidligere som viser meg tydelig hvem som er i sving.

Og det er?

Dagens DP

:40:53 58,728 12 221 BATF
17:40:53 58,648 11 594
1 Like

XTX og Pareto stod vel for hovedandelen med 10-poster tidligere.
Flere algoer opererer med større poster. Noen knyttes også mot sperrer og støtter samtidig. Har lite tanker videre om dette, det er ikke kunnskap som endrer så mye annet enn at en blir bevist det foregår noen som aktit forsøker å gi trading-incentiv samt styring av kurs.