Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Den har jeg funnet, men har det skjedd noe siden 2014?

Enig. Det var mer nysgjerrige Glein som spurte, ikke bekymrede Glein.

Hva tror menigheten om cashburn på Q2? 100 millioner?

Lisa/Tone fikk vel spørsmål om forventet cashburn på q1 og sa vel at det ville ligge i området de lå på ved q1 ettersom man nå har pauset Humalutin(?) så rundt 80-90 mill?

Det er noe med å velge hva man skal bekymre seg for. Funker 20/100? Klarer archer-1 å bevise det samme som preklinisk? Kommer car-t til å bli så billig og enkelt at betalutin ikke får noe marked? Blir den nye sjefen også gal? Klarer de å rekruttere pasienter? Blir tallene på ash gode nok? Kommer det et børskrakk akkurat når nanovector skal hente penger? Blir det flere regulatoriske forsinkelser?

At Marco har planen klar for hvordan man skal frakte ørsmå mengder av lu177 som er en kommersiell hyllevare bekymrer meg 0 nada zilch.

3 Likes

Har full tiltro til at Marco nailer dette, og at man finner noen som kan stå for logistikken. Men at dette er kommersiell hyllevare er jo litt tullete? Ja, det er brukt mye, men du får det til å høres ut som at de har utviklet en ny type tampong med gammel bomull.

1 Like

Er nok ikke Marco som har den planen. Han sitter for høyt til det.
Jeg sier ikke at det er noe problem med logistikken rundt Lutetium- 177, men som kjent kan liten frue knuse stor dass og det er dermed ikke helt riktig å avfeie det Glein tar opp her. Det hjelper ikke om Paradigme og Archer-1 viser glimrende resultater hvis det blir så store problemer med distribusjonen av BL at behandlingsentrene rett og slett velger BL bort som alternativ på grunn av dette…

Selv tror jeg ikke distribusjonen blir noe problem da dette er noe folka fra RH og Nano har jobba med i mange år, men det må da være lov for andre å spørre uten å bli avfeid med “overtenkning” på noe som uten tvil ikke er som å sende en postpakke…

EDIT: Et radioaktivt stoff som Lu-177 er forøvrig IKKE hyllevare…

Dette er nok helt vanligdags.
Allerede i 1973 ble det bare i USA transportert nesten 600 000 pakker med radioaktivt materiale til sykehus i året med fly. I dag er nok dette mange ganger dette tallet og sikkert vanligere enn å frakte en ny type tampong :rofl:

9 Likes

Haha, ja, men jeg vil vite ALLE detaljene i transportkjeden! Skal faen meg spørre Marco hvilken emballasje han skal bruke, og hva han syns om Postnord.

Igjen: jeg bekymrer meg IKKE for logistikken.

Edit: jeg er så imponert over at du dro fram statistikk som viser transport av radioaktivt materiale på passasjerfly i 1973. Med illustrasjon! Kudos, @vegar_beider! :joy:

3 Likes

Vil tro det faktisk ER som å sende en postpakke, bare med hurtigst mulig frakt, og i sikre beholdere.
Og at de som håndterer pakkene vet hva det er og hva de gjør, noe ALLE de siviliserte land har prosedyrer for, og personell er utdannet.
Gikk selv på kursing innen frakt av farlig gods.
Det er prosedyrer for frakt på vann, tog, hjul og i lufta.
Sier som @Savepig , bekymrer meg ikke et millisekund om det, føles som et konstruert problem når man overtenker for mye mens man venter på nyheter :slightly_smiling_face::+1:

På kiwi eller Rema, ei heller på biltema eller ikea er det nok ikke det.

I atombransjen er det derimot det. Dette er noe av hele forretningsideen til Nordic nanovector…

Synes noen bør lese seg opp på nivåene av radioaktive isotoper her. Det er STOR forskjell på isotopene som brukes i forskjellige typer medisinske scannere og de som brukes i strålebehandling av kreft.
99% av de som sendes er på nivået som finnes i røykvarsleren du forhåpentligvis har flere av hjemme…

Det blir jo som å si at bomber er hyllevare i jagerflybransjen. Husk hvilket publikum du snakker til: i hovedsak autister med dårlig dømmekraft når det kommer til aksjer.

2 Likes

Gidder ikke diskutere dette mer. Er en klar og tydelig misoppfattelse her hva radioaktivitet, isotoper, stråling og hva sikkerhet rundt forannevnte er…

Jeg sier ikke at temaet er uinteressant, tvert imot blir jeg nok sittende og lese om lu177 og radioaktiv logistikk i hele kveld.

Jeg bare sier at jeg har 99,3% tiltro til at nano har kontroll på dette.

https://canm-acmn.ca/resources/2017%20Speaker%20Presentations/2017%20Friday%20presentations/Plenary%202/845%20Park%20and%20Capone.pdf

Kan iallefall bekrefte at radioaktivt materiale blir transportert med innleid privatfly internt i Norge til behandlingssteder. Disse flyene har prioritet pga halveringstiden, og at det vinterstid med brøyting og stengte rullebaner kan medfører problemer for å rekke fram til pasient/sykehus i tide. Nøyaktig hva slags radioaktivt materiale kan jeg ikke uttale meg om.

3 Likes

På nittitallet ble Posten og EDIT: Nedre Romerike Taxi brukt mellom Kjeller og RH… Det er ikke dermed sagt at det det er 110% trygt som enkelte påstår.

1 Like

Lol forklarer hvorfor taxisjåførene kjøper funcom.

1 Like

Uansett hvilke nivåer vi her snakker om så kan de ringe FedEx sin White Glove Service og få dette hentet og fraktet worldwide på dagen.

Dette er nok Nanos absolutt minste utfordring så tror de skal fokusere på å skaffe pasienter nå :slight_smile:

3 Likes

Dette med at logistikkproblemer kan forårsake operasjonelle vansker håper jeg at jeg ikke blir oppfattet som at jeg prøver å underslå bare så det er sagt, ser at innleggene mine i noen grad kan tolkes sånn.

Det jeg mener er at jeg har full tiilit til at det kommer til å lages rutiner, betingelser og forsikringer som gjør at dette håndteres.

I det store bildet bekymrer dette meg 0 Kjell bekkerell. Pasientrekruttering gir meg løs mage. At KOLs på NHL bare nevner betalutin et par ganger i året gir meg forstoppelse. De to bekymringene sine bivirkninger oppveier altså for hverandre og gjør at jeg kan fungere i hverdagen.

Jeg fraktet det som ble meg fortalt 12 gram av en isotop fra IFE til RH i 97. Hele pakka veide over 4 kg. Noe sier meg at det er strenge retningslinjer…