Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector Småprat (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff29aed0230>

Selv har jeg doblet beholdningen i Nano siste 1,5 måneden.
Begynner å sitte med over det som er komfortabelt hvis det går skeis, men etter all info som foreligger per i dag har jeg ståltro på at dette vil gå veien ila. neste 2 årene. Tålmodigheten er fortsatt på plass etter å ha vært i Nano i 2 år allerede.

Finnes både aksjer med større potensiale og aksjer som er sikrere, men ihvertfall i mine øyne er kombinasjonen uslåelig når det gjelder NANO. Et stykke ned til nestemann i kombinasjonsøvelsen, som kan være selskaper som PHO og PCIB.

Nærmer seg … ja, jo - men vi snakker vel om tidligst i 2020 ?

Jeg tror vi nærmer oss grensen for hva shortfondene kan greie å tyne ut av småaksjonærene. De fleste skjønner nok nå at større aktører har stor apetitt på aksjene våre. Som er verdt langt mer på sikt enn kursen tilsier. Tålmodighet!!!

Jeg er ingen aksjeguru på noe som helst måte, men jeg har kjøpt Nano basert på fundamental tro og ventet… og ventet… Tapt mye underveis, men hvis det går veien til markedet vil jeg sitte igjen med fin gevinst.
Jobber i det daglige som lege og nyter av å kunne følge med på utviklingen av medisinene, markedet og kombinere det med aksjer som er liten hobby ved siden av/pensjonssparing.

Som det har blitt repetert tidligere er det kombinasjonen, enkelheten og livskvaliteten som er en killer kombinasjon for det markedet Nano sikter seg mot. Har sett viktigheten i dette i mitt eget arbeid med pasienter og syntes det derfor er gøy å være med i Nano som har dette som et mål for sine pasienter.
Så får bare følge med nøye videre, så er jeg sikker på at gjengen i Oslo vet hva det holder på med.

Algeta var priset betydelig høyere siste 3 år før de nådde markedet(nær 3 gangen fra NANO nå). Det er 1 år til 2020. Vet ikke når oppgangen kommer, men lettere for min del å ha skuffa full av NANO enn å være uten.

Er det noen som har fått snusen i noe nå?

Hm, jeg så bare på aksjen teknisk og på ordreboken når jeg kjøpte. Mer enn nok for meg :wink:

Tenkte på det samme. Mye oppgang siste halvtimen, på et ganske så brukbart volum… Kan være at noen vet litt mer enn den gjengse småsparer… :slight_smile:

Dagens tekst fra DP

7:48:00 55,600 184 BATF
17:41:16 54,210 11 055 BATF
17:41:04 54,182 14 251

:yum:

Sjekket kjøp/salg - dybden etter slutt i dag. Påfallende å se noe større salgsposter oppover på lista. Jeg tipper de nye short-aksjene skal brukes her? Legges de jevnt inn oppover, kan oppgang hindres effektivt. Spillet skal nok sinkes, nærmest for en hver pris.
Igjen stusser jeg over at noen aktører låner ut til denne aktiviteten. Vanskelig å forstå hensikten.

Ser ut til at XTX, PAS og DNM sliter med å fylle på med short aksjer for å dekke etterspørselen? Spenningen stiger.
De siste shortaksjene må ha blitt tatt inn i leiet rundt 53 kr. Når begynner disse å smerte?

F… også. Jeg som trodde jeg skulle fortsette å få kjøpt billige aksjer utover våren :slight_smile:

He he de er jo grisebillig ennå da men jeg får mindre for penga rettere sagt

Helt feil. Du får absolutt mer for penga. He,he.

Fint med grønne tall, Bremset litt nå. Volumet er litt lavt…

Rolig stigning er bra, men er også litt bekymret for lavt volum. Godt å hittil se at kjøpet på 52,90 kr ikke gikk rett i minus som når jeg gikk på en smell og kjøpte på 74-tallet før jul :wink:

Er nok en erfaring flere Nano-aksjonærer har gjort seg. Noen kilevinker, noen toppturer. Av og til ørkenvandring. Bratt , til tider frustrerende, læringskurve. Bare å finne frem vannflaske, kaffe og tålmodighet.

Lavt volum kan isolert sett ses på som en svakhet ved oppgangen, men det at stigende kurs ikke fører til at det tyter ut selgere på alle bauger og kanter underbygger min oppfatning av at antallet “løse” aksjer i NANO er blitt mer og mer begrenset. Mulig oppgangen også skyldes at siste aksjonærutskrift viser at State Street akkumulerer flere og flere aksjer.

Vi kan jo ta inn gode gamle “Naive Prediciton” som spår NANO til kr. 120 før 2 mnd. :smile::see_no_evil: