Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Veldig interessant podcast for interesserte. Litt seint ute ift publiseringsdato ser jeg men.

3 Likes

For de som ikke har hørt denne podcasten, ta dere tid til det.

2 Likes

Den lille byen sør for Toronto er vel på størrelse med Oslo da :slight_smile:

1 Like

Tror ikke vi bør være så veldig bekymret for de steder/sykehus som Nano har valgt ut. Tenker at det bør være en skjellig grunn for at nettopp disse stedene er valgt. Disse stedene er nok sjekket grundig, i forhold til hvordan dem er i stand til å gjennomføre deres del av Paradigme studien.

Tenker det er On Track jeg…

1 Like



image

6 Likes

Dette er viktig. PCIB har vært veldig flinke til å benytte seg av disse ordningene.

Har de ikke gjort dette før? Det er jo en årlig greie så lenge du driver utvikling, sånn jeg forstår det.

1 Like

Jo, de har sikkert det. Har notert meg ved regnskapsgjennomgangen til PCIB at de har fått vanvittig avkastning på den jobben.

Ja, det er en naivt god ordning. De godtar så og si alt. Har jeg hørt.

sniker til meg flere aksjer her i dag igjen, men er ikke så lett. tok nengulp nå på 53,55-53,75, men fikk ikke alle jeg ville ha… håpe det kommer noen flere ålreite salgsposter under 54 .

1 Like

Burde vi sende spørsmål til Jonas Einarsson om hva not yet recruiting innebærer for US oppført på clinical trials?

2 Likes

Hva er det egentlig man får som aksjonær i NANO per september 2018?

Hva ser en ny investor som saumfarer markedet etter god risk & reward?

  • Kursen har ligget i over ett år i en fallende trend
  • NANO er barrikadert av internettkrigere som lyver og vrir alt i negative vendinger. Korrekt informasjon er ikke lett å finne
  • Det er sannsynligvis ~2 år til Betalutin blir godkjent av FDA

Hva er så risikoene?

  • Dårlige data på ASH - Det er risiko ved all legemiddelutprøving og Betalutin er selvfølgelig intet unntak. Selv om risikoen virker å være lav på grunn av til nå konsekvente data, så er det alltid muligheter for at ting skjer, både med effekt og med safety.
  • Konkurrenter - Betalutin har flere konkurrenter, men er per nå først i løypa til Accelerated Approval. Det kan være nyttig å følge med på konkurrentene på ASH, da ting kan endre seg - til både det bedre og det verre. Lisa Rojkjaer overbeviste stort på Q2 om pasientrekrutteringen, og per 13.09 var det 44 aktive sites som rekrutterte til PARADIGME. Det later ikke til at NANO skal miste forspranget sitt.

Hvilken informasjon burde en ny investor ha for å få et fullstendig bilde av mulighetene de neste 3-4 månedene gir i Nordic Nanovector?

  • ASH-konferansen 2018 - Ledelsen har uttalt at de har forhåpninger om å få gi en muntlig presentasjon av det fullstendige datasettet fra fase 1/2-studien Lymrit 37-01. Dette er studien som selskapets registreringsstudie for Betalutin - PARADIGME - bygger videre på. Markedene i USA og EU-5 er på 12300 pasienter årlig, og med en pris på $150 000 har dette potensial til å bli veldig verdifullt. Nordic Nanovector har allerede begynt å ansette personell for markedsføring i US og EU, og vil beholde alle rettigheter i disse markedene selv.
    ABSTRAKT KOMMER 1. NOVEMBER

  • Archer-1 - Betalutin i kombinasjon med blockbuster/Roche-eide Rituximab for pasienter med follikulært lymfom i andrelinje. En fase 1b-studie med ~20 deltakere. Første pasient skal doseres i 1. halvår 2018. Markedet for andrelinje er på NOK 18 milliarder. Fase 1b-studiet er en proof-of-concept-studie som vil være ferdig på samme tid som Betalutin får godkjenning for tredjelinje. Selskapet får da enda mer leverage i samtaler med Roche/Novartis, siden de kan velge å kjøre registreringsstudie selv om ikke Big Pharma blar opp de store pengene.
    First patient dosed i 2H

  • Breakhrough therapy designation/PRIME - De gjeveste designasjonene en medisin under utvikling kan få, og noe som gir en helt spesiell status hos FDA og andre regulatoriske myndigheter. Aldri oppnådd av et norsk selskap før. Betalutin for tredjelinje sikter seg inn mot pasienter som har et veldig sterkt medisinsk behov. De er refraktære mot Rituximab, og har veldig få/ingen muligheter igjen i verktøykassen. Det er ingen medisiner på markedet som er godkjent for denne indikasjonen, men Idealisib får sannsynligvis godkjennelse i Oktober på langt svakere grunnlag enn Betalutin har vist til nå. Nordic Nanovector har sannsynligvis tilstrekkelig dokumentasjon på hvilke pasienter fra Lymrit 37-01 som var rituximabrefraktære i god tid før ASH i desember, siden selskapet har sagt at de akter å presentere denne informasjonen.
    FDA svarer på en søknad innen 2 måneder etter den er sendt.
    Breakthrough Therapy Designation/PRIME kan i mine øyne bli tilkjent Betalutin for R&R Follicular lymphoma fra og med midten av desember 2018 og ut i 1H2019

  • Ny styreleder og kursen videre - Ludvik Sandnes sa i første halvdel av 2018 at han ønsker å tre til side for at selskapet skal kunne få en ny styreleder med nødvendig kapasitet og erfaring fra møte med utenlandske investorer og selskaper. Ny styreleder vil sammen med ett veldig erfarent styre og ny CEO Eduardo Bravo spikre Nordic Nanovectors fremtidsplaner i det de entrer oppløpssiden i utviklingen av Betalutin. Vi hørte på Radium podcast at sjefene i Algeta hadde 1600 investormøter på 4 år. Det er ingen grunn til å tro at det er færre møter for Nordic Nanovector.
    Skal de godta partneravtale for kombinasjonen med Rituximab? Skal de ta opp lån/gjøre en rettet emisjon i 2020 og gå selv til markedet med Betalutin (klart mest lønnsomt)? Hvordan skal de forhandle en “Algeta-avtale” ved salg av selskapet? @Savepig skrev i går at Algetas CEO nå er ledig på markedet.
    Ny styreleder kan komme når som helst, sannsynligvis i 1H19

  • Trendskifte - Aksjekursen har helt siden den 4. april da tidligere CEO Luigi Costa gikk av vært i en svakt stigende kanal, noe som over tid kan vise seg å ha vært trendskiftet for kursutviklingen til Nordic Nanovector. Per i dag ligger kursen på ~54 kroner, ned 17% den siste måneden uten noen fundamentale endringer annet enn kortere tid til triggere skjer.

  • Kursmål på 110 og 135/ RT: 54kr - DNB har endret kursen i takt med utviklingen til selskapet, og har nå ett kursmål på 110 kroner som de satt etter 04. april. Jefferies har hatt uendret kursmål på 135 kroner igjennom hele stormen i 2017 og tidlig 2018, noe jeg mener sier en del om potensialet i aksjen. Selv har jeg regnet på risk adjusted net present value for NANO, og jeg lander på NOK151. NÅ - MED "2.5 ÅR IGJEN TIL MARKEDET - En vesentlig forskjell mellom min utregning av DNB sin utregning er at DNB ikke har endret pasientgrunnlaget fra 2015, mens NANO nå opplyser om 12300 tredjelinje-pasienter.
    Oppdaterte analyser fra meglerhus som følger NANO kommer garantert i følge med ASH - og hvis dataene holder seg vil kursmålene etter det jeg kan regne meg til øke kraftig på grunn av økt LOA og kortere tid til markedet. Følger man utregningene til launch i 2021 vil kursmålene (e:ved launch) fra meglerhus være på rundt 430 kroner per aksje

Oppsummert:

  • ASH kan potensielt være en megatrigger for selskapet
  • Archer-1 har potensiale til å bidra med ekstremt store verdier
  • Breaktrough therapy designation/PRIME kan komme fra desember av.
  • Ny styreleder vil bidra til å sette kursen i en megaviktig fase for selskapet.
  • Kursmål på kr 110 og 135 fra meglerhus vil øke kraftig til ASH hvis dataene holder seg.
  • Følg med på risikobildet og gjør gode valg.

Til nye investorer og andre som er ute etter informasjon vil jeg si; les dette grundig, undersøk de tingene jeg har skrevet og gjør dine egne vurderinger. Jeg er i hvert fall av den formening om at Nordic Nanovector har ballen på sin banehalvdel nå, og at de pengene jeg skyter inn på disse lave kursene kan vokse godt på både kort og lang sikt.

Ærbødigst,

65 Likes

Det er vel dette som kan åpne døren til de i 3L som ikke har fått Rituximab behandling før, og de legene som tenker å gi denne behandlingen kan gi Betalutin først, så Rituximab senere.
Vet ikke hvor stor andel det eventuelt gjelder, eller hvor mange leger som vil være så fremoverlent i samråd med pasienten, mendet er et potensial til økning i markedsandel.
Meget god post @Fornybar

Edit, tillegg*
Highlander har delt følgende post på HO:
Er det mulig å doble pengene på børs før neste sommer? Ja, hvis vi skal tro på spådommene til en av våre dyktige skribenter. Han forventer tresifret aksjekurs i Nordic Nanovector (NANO) i løpet av første halvår 2019. Han skriver: “Alt tyder på at Betalutin virker, og jeg venter en positiv newsflow fremover. Som aksjonæroversiktene viser øker de største aksjonærene, og jeg finner også støtte i analysen fra DNB Markets, som sannsynligvis må deriskes ytterligere i løpet av senhøsten/vinteren.” De aksjonærlistene som skribenten viser til kommer rykende ferske hver mandag på www.stocktalk.no - og også analyseoppdateringene til ABG Sundal Collier og DNB Markets er lastet opp under filer på www.stocktalk.no. Hold deg oppdatert på Norges eldste og beste diskusjonsforum for aksjer. [Til orientering er NANO sist omsatt kr 53,50 - kursmålet til DNB Markets er kr 110,00 - og skribenten spår altså dobling innen 30.06.19!] #oslobørs #penger #dobling #nordicnanovector #børsvinner
— feeling optimistic at Oslo Børs.

5 Likes

En sammenfattende analyse!
Du hgar den korte trendkanalen og årsak bra beskrevet. I dette korte bildet har nano blitt sterkt underpriset både som følge av første halvårets hendelser, kortsiktig salg etter Q2, reallokeringssalg innen sektoren. Sammenlign dette mot nyhetene i juni.

En vitkig ting i analysen din er at man kan regne med at Archer er på markedet når Betalutin er på markedet.

OG, det er spesielt at et biotec har så høy LOA for TO -2- produkter. Algeta klarte aldri å få innpruset mer en Xofigo, og vi ser PCIB har kanskje enda større utfordringern med å få KURSRELEVANS for sitt produkt nr. 2.

Jeg synes også dette med nye kursmål fra både DNB, Jefferies og ABG etter ASH er spennende.

Archer-1 er vel også en faktor som vil påvirke analysene, ettersom analytikerne nødvendigvis må prise inn en viss LOA også for andrelinje når første pasient er dosert i studien?
I siste DNB analyse er omtrent ikke Archer-1 og andrelinje nevnt.

2 Likes

window of opportunity

site-utviklingen var veldig confirmative. for hele nano.

1 Like

mind the gap, please

Tror ikke Jefferies følger Nano lengre.
Mine henvendelser til de om dette forblir ubesvarte, også fra Peter Welford som var ansvarlig for Nano hos Jefferies.

Må man ikke betale/smiske seg til slike analyser? De offentliggjøres sjeldent og når det skjer er det ofte avtalt på forhånd.