Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Velkommen til sommerbørs :sunny:

2 Likes

Tja, jeg kalkulerer selv på ca samme nivå og bruker USD 150.000 i mine estimater. Gitt denne prisen så er jeg enig i at vi ikke ser 10x før Archer-1 (forhåpentligvis) kan vise frem skikkelige kliniske data.

Uansett virker dagens børskurs lav og det virker mer som markedet priser inn en LOA på ca 25%.

Ikke sant og LOA er 78%, kanskje høyere…Dvs riktig kurs nå er 150 kroner. Penger på gaten.

I nano så er det visst det :smiley: Ingen kostnader what so ever…

1 Like

Å oppnå slik markedsverdi for egen motor skjer vel strengt talt ikke før etter 12 mnd med salg også som en kan støtte seg til. Dermed blir vel oppkjøpstilbud betydelig lavere.

Dersom det prises mer mot gjennomsnitt på biologiske medisiner, kan vi bli positivt overasket her. Men tørr ikke kalkulere på slike priser. Det er et mulig bull-scenario dog.

Du må tenke på kostnaden i en big pharma setting. Blir ikke mye ekstra kost ved å selge betalutin da de har distribusjon på plass allerede. La oss bruke Price / sales i stedet. Da er vi nærmere sannheten. Den ligger på rundt 8x nå. Dvs. $600 mill i omsetning gir $5 mrd i verdi, som er omtrent de NOK 40 milliarder jeg har snakket om som er lik en kurs på 600 kroner.

Prisen er pt. for lav, ja. Jeg håper på 10x, men ser ikke for meg det med 3FL alene. Det er Archer som er dynamitten her. Mitt håp ar at vi får fortsatt gode ASH data for Lymrit, noe som vil gjøre finansiering av full Archer studie enkelt. Evt. salg bør ikke komme før etter Archer.

God sommer!

2 Likes

Tja, også har vel Nano noe som heter Humalutin om jeg ikke husker helt feil… Kanskje den kommer igang også etter å ha ruget ferdig i kurven sin…:slight_smile:

Enig. Det er gode resultater fra ARCHER-1 som vil være avgjørende for markedsverdien av Nano. FL 2 markedet er 3 ganger så stort for Betalutin i FL 2 sammenlignet med FL 3.

Jeg synes Nano har gjort det meste riktig etter at Luigi måtte gå.
Kortsiktig venter jeg på at Nano oppdaterer oss på klinikker i USA som var ventet åpnet i juli.
Første pasient dosert i ARCHER-1 burde vel heller ikke være så langt unna. På Q2 får vi vel vite hvilket tidsaspekt vi kan forvente på rekruttering av 20 pasienter i Norge. Burde gå rimelig raskt?
Håper IR følger opp med løpende info.
Synes for øvrig at ansettelsen av Bravo og hans erfaring med å notere TiGenix på Nasdaq er en interessant kompetanse Nano må ha tillagt betydning.

2 Likes

Ja, nyhetsflommen har vært meget fin etter at Costa forsvant ut dørene. Ikke at noe var direkte overraskende, men veldig fint at ting blir slik man forventer. Personlig tror jeg nok ikke vi får første doserte pasient i Archer-1 før på senhøsten, men tar gjerne imot en positiv overraskelse her. ASH 2019 er mitt bet for første data fra dette studiet :wink:

Angående Paradigme så virker det imidlertid som at man skal kunne klare nåværende guiding. Selv om første doserte pasient kom sent så er det heldigvis ikke slik at papirarbeidet lokalt rundt om i de forskjellige landene stoppet opp slik flere påpeker. Totalt ble det vel guidet i overkant av 80 sites i ca 20 land – hvorav mange allerede er oppe og (snart) klare for å behandle pasienter.

Husker jeg riktig å snakket Kolstad om at man trengte 3 måneders oppfølgingstid fra pasientene ble dosert til man kunne få de første effektdataene. Gitt at selskapet nå guider dataavlesning i 1H 2020 så kan vi f.eks ta utgangspunkt i at alle pasientene skal være doserte innen utgangen av 2019, noe som gir i overkant av 17 måneder å behandle 130 pasienter. De fleste sites vil nok være åpne innen kort tid, så det bør absolutt være mulig å klare behandle i underkant av 8 pasienter i snitt når man ser på antall behandlingssteder/land. At man har fått FTD gjør det neppe vanskeligere å rekruttere pasienter.

Alt i alt så er jeg optimistisk. Tiden går også raskt frem til ASH og vi vil nok se at markedet begynner prise inn forventninger om gode data fra Lymrit (20/100) før den tid. :wink:

Edit:
Hadde vært meget spennende med tilleggsnotering på Nasdaq. Ville nok gitt en mye mer riktig prising av aksjen (så spørs det om haussere eller baissere har mest rett).

2 Likes
2 Likes

Enig i det. Lykkes Archer snakker vi sikkert over 1,000 kroner aksjen. 3FL vil nok ikke gi mer enn 400-600 kroner aksjen.

1 Like

Utrolig mye penger det er snakk om her dersom dette slår inn !! Da blir jeg jo MILLIONÆR…:slight_smile:

HO forum 2.0 …

1 Like

Jeg pensjonerer meg på alle kurser over 250 kroner. Derfor gidder jeg ikke kjøpe flere aksjer nå. Selv om det er penger på gaten.

1 Like

Finnes flere andre tråder som modereres mye strengere. Viser seg at det tydeligvis er behov for et sted der de lavere instinktene kan få utløp. Anbefaler å vurdere:

image

1 Like

Mye mer liv her da

Kan faktisk vise seg vi begynner å lande på et passe antall tråder :stuck_out_tongue:

Hvis vi ender opp med en fundamental tråd det faktisk går an å følge med på så er vi kommet langt.

Denne tråden ble jo opprettet fordi nano trengte en tråd med mer takhøyde. De som vil diskutere seriøst kan jo bare sitte på innside-tråden osv. Her diskuteres det høyt og lavt :slight_smile:

2 Likes

Vi etterstreber jo selvfølgelig korrekt informasjon på alle forumene.