Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hehe, ja? Jeg skriver Lugano, og mener Lugano 19 :blush:

Aha, da er det jo oppklart😉

At the end of the day, handler Betalutin og Nordic nanovector om å gi pasienter et fornyet håp og et bedre liv. Vi kan alle mase om børskurs og kommunikasjon, men til syvende og sist handler produktet om å gi pasienter et fornyet håp og et bedre liv.

Denne er nok kjent for alle, men jeg poster den igjen, for det kan ofte være lurt og mimre tilbake, å tenke på hvorfor man investerte i caset. . Vi får håpe på enda flere gode historier i tiden som kommer. Det vil bringe godt med seg!

«Bente har fått livet tilbake. Fire år etter behandlingen er kreften stabil. Bortsett fra senskader etter cellegiftbehandlingen, lever hun helt som normalt og går til kontroll på radiumhospitalet en gang i halvåret. Nå gleder hun seg over at medisinen hun har prøvd ut, nå er i bruk både i England og de andre nordiske landene» 20.02.2016

4 Likes

Du kan gjerne si det, men fortell meg hvor mange du tror som har investert i Nano bare for å bidra til kreftforskning?
Eller er kanskje folk investert der pga stor risk/reward?
Derfor jeg har investert i Nano.
Mine penger, og alle oss private småspareres investering i nano går ikke til kreftforskning uansett, de pengene fikk de inn på emisjoner tidligere.
Klart alle håper det skal virke bra for pasientenes del også, men investeringsmessig så ønsker nok de aller fleste suksess til Nano for å tjene penger.
Sånn er verden.

3 Likes

Selvsagt enig i det @Oilimp, og samme er det selvsagt for meg. Jeg klarte kanskje ikke å få frem poenget mitt helt ved siste innlegg. Jeg investerte en god del av mine frie midler inn i Nano i 2018, dem vil jeg selvsagt ha gevinst på, mao, hvorfor jeg investerer.

Det var vell mer pasient historien ved bruk av Betalutin som grep meg litt da jeg leste denne igjen istad, og som jeg jeg ønsket å legge vekt på, og beklager om det ble litt flåsete sagt.

1 Like

Nå synes jeg du lager dårlig karma for oss :grin:

Det var jo ikke flåsete da, jeg synes også det er hjertevarmende å lese om folk som får flere år liv i gave på grunn av en ny medisin, Betalutin i dette tilfellet.
Men min investering er fordi jeg har veldig stor tro på at de veldig bra resultatene OG de milde bivirkningene og det enkle en sprøyte-regimet vil gi meg veldig god return på pengene :slight_smile:

1 Like

Dette er udiskutabelt riktig. Og NANO er ikke lenger i den herlige situasjonen at de svømmer i cash.

Hadde den store børskorreksjonen skjedd rett etter siste emisjon hadde vi nok sett at NANO var en juvel blandt biotech i en sånn volatilitet, nå er de finansielt mer på det jevne. Helt forsvarlig, ikke enestående.

3 Likes

Har jo vært nok av villighet til å spytte penger inn i PCIB f.eks, så kjøper ikke helt at det er grunnen til at NANO faller på lavt volum.

Da heller jeg mer mot at ASH 17 ikke gav oss noenting fra arm4 som var det forsinkelsen på ett år skulle brukes til. Den ringen sluttes først i år. Det virker som den armen er veldig viktig for investorene ellers, og hvem vil hive penger på noe som enda er usikkert?

Edit: samtidig ser vi at utenlandske banker/fond øker. Healthcarefondet til Blackrock har jo økt med $1MILL i uken de siste ukene samtidig som Zerokontoene på Nordnet har redusert med det samme. Jeg mener det peker mer mot at den generelle hopen sitter på gjerdet.

1 Like

Interessant, også for Nano og andre biotekselskap?
Norges forskningsråd har gjennom plan S (se faktaboks) gått sammen med EU, det europeiske forskningsrådet (ERC) og 10 andre forskningsråd i hele Europa om å kreve at alle artikler fra forskningen de finansierer, skal publiseres med åpen tilgang fra 2020.

Det betyr at forskningsartiklene fra 1. januar 2020 skal være fritt tilgjengelig på nett med det samme de utgis. I dag er de fleste vitenskapelige tidsskrifter lukkede og kun tilgjengelig for ansatte ved institusjoner som betaler dyre abonnementer til forlagshusene.

8 Likes

Kursen tikker ned dag for dag, til tross for ft, ny sjef, stort antall nyoppstarta sites og svært lovende artikler på forsommeren. Snart må der vel snu for Nano? For meg fremstår selskapet som en gavepakke på disse nivåene, men merker samtidig slitasjen av langvarig nedgang. Om dataene fortsetter å overbevise bør kursen slik jeg ser det være 400kr+ i 2021. Men når skal aksjen evt. snu opp? 12 nye pasienter på ash har vel mindre betydning enn ft? Btd kan komme på nyåret men det kan også hende vi må vente på paradigmedata…

Sånn jeg ser det er det 4 momenter vi venter på ved ASH som er kursdrivende:

  • oppdaterte data fra 15/40 med FL
  • oppdaterte data fra 20/100 med FL
  • oppdaterte data fra pasienter med 2 eller flere behandlinger og rituximabrefraktær sykdom
  • oppdaterte median duration of response
  • oppdaterte safety-data

Alle disse punktene er jo ganske viktige i forhold til derisk av Betalutin og mulighet for nevnte BTD/PRIME. Jeg er enig med deg i fair price ved godkjennelse, og jeg tror mange venter på endelige data før de tørr å gunne på.

4 Likes

Absolutt enig i betydningen av punktene du skisserer! Spørsmålet er om markedet tolker det på samme måte - Særlig hvis resultatene som blir lagt frem på Ash er sammensatt. Antar vi bør være forberedt på at gruppen rituximabrefraktære pasienter kan vise dårligere effektdata enn FL- gruppen som helhet, (siden de mest sannsynlig er sykere/eldre). Hvordan vil markedet eventuelt reagere på det?

Jeg håper og tror Ash blir vendepunktet men er skeptisk med på grunn av markedets mottagelse av det som er lagt frem de siste årene. Samtidig kan vel ikke aksjen ligge på disse nivåene frem til endelige data fra paradigme for deretter å gå på en tidobling ved Ash 2020?

1 Like

Ser ikke for meg at markedet stiller seg slik nei. Tror oppriktig talt mye av de som liker å trade mellom biotech selskapene ønsker tilbake, noen før første november, andre før kvartalspresentasjon. Mens noen kanskje tenker å avvente innkjøp til sommer 2019?
Går heller for å øke stille å rolig for min del.

Nano leverer på alle fronter om dagen og har nå en pivotalstudie med et stort antall sites oppe å går.
DNB burde oppdatert kursmålet for lenge siden om man skulle kunne hatt noe tillitt til det de kommer med. Traderne forsterker bare eksisterende trender. Håper heller på flagging av fra nye store investorer/fond.

2 Likes

Mer trøbbel for CAR-T i England.

Når har både Kymriah og Yescarta fått tommel ned i forhold til en kost-nytte vurdering i England for voksne pasienter. Kymriah fikk tommel opp tidligere for barn.

Viser vel egentlig at Marcos analyse om at CAR-T ser ut å holde vann foreløpig.

9 Likes

De pøser på med folk til dette “synkende skipet” :sweat_smile:

18 Likes

Er bare kursen som synker, skuta er snart i smult farvann.

1 Like

Skuta har aldri vært i nærheten av å gå på grunn. Navigasjons problemer i åpent hav, ja. Men da kan man også tillate litt feil navigering uten å gå av skaftet av den grunn.

Ship ohoy:)

1 Like

I mangel av informasjon fra biotekselskapene så blir man jo tvunget til å tolke absolutt alt av tilgjengelig informasjon man klarer å få i trålen på det store nettet.
For de som følger Pcib tråden så har jeg tro på at det selskapet har ting på gang i Asia siden de plutselig har avlyst en viktig partnerkonferanse i oktober.
På samme måte kan vi trekke informasjon ut av stillingsannonsene til Nordic Nanovector. At de rykker ut med så mange stillingsannonser kan jo ikke bety noe annet at de har stor tro på at markedet ikke er langt unna.