Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Word. Med et større antall pasienter og et helt år med modning av data vil det jo være en ny grad av substans på avlesningen.

5 Likes

Jeg syns egentlig ikke det. Det at de kjører sitt seneste studie, ARCHER-1, med hhv. 10 eller 15/40 tyder på at de ikke helt vet hvilken dose de selv anser som optimal.

Det er safetystudie, @anon21766851. De vet ikke hvilken dosering de vil bruke i den randomiserte fase 3-studien enda (ref: Lisa R på Q2)

1 Like

Ja, det er det. Men de har vel ikke sagt noe sted at de skal prøve 20/100 i ARCHER-1? Om de hadde intensjoner om å prøve ut 20/100 i ARCHER-1, burde de spesifisert det på sliden ovenfor. Jeg håper de ikke har tenkt å dra ut på et LYMRIT 37-01-eventyr mtp. dosefinding også på ARCHER-1…

Hvilken randomisert fase 3-studie sikter du til?

“as is our intention for moving into 2nd line”

Du må nesten høre Q&A for Q2.

Hvorfor ikke? Vi vil jo ha den mest effektive dosen i kombinasjonen? Selskapet er jo solgt da uansett :wink:

De nevner ikke andre doser enn 10/40 og 15/40 for ARCHER-1 under Q2. Min konklusjon ut av det er at selskapet ikke er så sikker på at 20/100 er bedre, slik det kunne se ut ovenfor her.

Ja, klart vi vil! Men optimal dosering må jo være klar etter 37-01 og PARADIGME. De må vel ikke kjøre hele doseløpet også i ARCHER-1?

Når han duden spør om data fra fase 1b vil bli med på labelen sier vel Lisa at de ikke vet enda om dette er dosene som er aktuell for fase 3? Husker jeg feil?

"Do you expect that any data – and it’s a secondary endpoint. So do you expect that any data from that study will be included in the final label when you get the product approved?


Lisa Rojkjaer, Nordic Nanovector ASA - Chief Medical Officer [2]


Yes. So for the first study, we dosed our patient, first patient, for PARADIGME on track with what we said first half of 2018. And I can say that I’m very happy with the progress that the team has made in terms of the number of sites we have activated now and how things are going, so at this point, we don’t have any plans to make any changes because not necessary. With respect to Archer-1, that’s a very good question. I think – for Phase Ib study, I think we’ll get more information. And we wouldn’t use any of the data at this point that we get from the study in a label that would come with a follow-up study. So if this is the regimen that, for example, we carry into a Phase III randomized study, as our plan is for to move into second-line FL, then that’s the point at which we will talk about which data to include into the label."

Det sier for meg at de ikke er sikre på at 15/40 er dosen som kommer til å bli brukt i fase 3. Kanskje de planlegger å ha en safety lead in eller en liten fase 2 hvis 20/100 er best? Uansett er det snakk om 2020/2021 og aksjen burde være priset helt annerledes og vår tålmodighet kommer til å være helt annerledes.

3 Likes

Ah ja, da er vi på bølgelengde. De vet enda ikke, og har heller ingen klare preferanser på dosene.

Men ja, ser helst et oppkjøp innen den tid!

3 Likes

Mulig snowboardboms mente at ut av 60mg og 100mg hadde de mest tro på 100mg :wink:

God diskusjon her! Kan legge til at Einarsson nylig kommenterte at han tror Nano ikke legger opp til fase 3 for kombinasjonen, siden det er en såkalt proof of concept-studie. Han mener derimot at man vil kunne bruke kombinasjonen når man har paradigmedata siden både rtx og bet da er godkjent. Jeg tror studieoppsettet legger opp til oppkjøp eller avtale i 2019/2020. De må jo uansett inngå avtale angående distribusjon etterhvert (ref Marco på cmd)

1 Like

Einarsson mente at Betalutin vil bli brukt som kombination i tredje linje, ikke andrelinje. Pga proof of concept. I andrelinje trenger de en studie for å bli godkjent.

Jeg tror også de kommer til å bruke Archer-1 som grunnlag for en partneravtale med en rituximableverandør for andrelinje og videre studier med kombinasjon. Tredje linje og sannsynligvis DLBCL vil selskapet beholde selv.

4 Likes

Angående kombinasjonsstudiet, så er det vel påvirkning på pasient også noe en må ha i bakhodet, hvor jeg har blitt rettet til at at 15/40 er litt mildere enn 20/100 således. Når pasienten får Rituximab kort tid førut, blir det større påkjenning. Tenker spesielt mot hvite blodlegemeer, således kan det godt tenkes at 15/40 vil kunne foretrekkes i kombinasjonsstudiet, mens 20/100 er bedre som monoterapi.

4 Likes

@larsmkn @boykie bør man bekymre seg over null NANO footprint på et event som http://iwnhl.org/agenda.aspx

Eller er det bare at betalutin ikke blir relevant før pivotalt studie er i mål?

Jeg syns de burde få oppmerksomhet før det PARADIGME er i mål, men det kan også fort komme etter ASH nå hvis de får oral session med smashing resultater.

Som du ser fra workshopen så er det mye immunterapi og CAR-T, men session VI hadde jo passet fint for NANO.

Tror de lider litt under at CD37 ikke har fått for mye oppmerksomhet som target. De andre i gamet som har prøvd en stundt (IMGN og Agensys) har ikke vist de beste resultatene, men dette er jo også ADC produkter. Det bringer jo også videre til neste punkt hvor ARC’s ikke har vært for sexy enda.

NANO må overbevise med data (for de får ikke noe gratis), også må de bli litt flinkere til å trøkke trynet sitt på relevante steder les konferanser, workshops o.l. (og hvorfor er de ikke er på twitter???).

2 Likes

Har ikke de twitret «we are on track» tidligere da?

De har ikke twitterkonto, og har ikke hatt det så lenge jeg har vært der.

Nærmeste vi kommer er Rita dege :slight_smile:

2 Likes

Nå var det ikke så mye snakk om evnen til lage legemidler som deres tilstedeværelse i markedet (noe twitter jo egener seg veldig godt til).
image

4 Likes

Fornybarkrakk oppdager ny forumfunksjon Vol 2 :grin:

1 Like