Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

“Mye rare tall her”
kaster ut tall selv

8 Likes

Yes, mine tall er vel like rare som alle andres. Poenget er at uansett hvor konservativt man regner på det er kursen helt tullete billig nå gitt de-riskingen siste måned :slight_smile:

Det kan jeg være helt enig i.
Jeg liker å regne på potensielle kurser gitt sånn og sånn suksess, men alt blir jo mer eller mindre kvalifiserte gjetninger på dette stadiet.
Men, blir selskapet solgt for 300 kr og oppover så blir jeg fornøyd.
Alt over det endrer bare på størrelsen på feriekåken :joy::smile:

… eller bare høyt ? :rofl:

Jeg er ikke uenig i at Nano er billig og et røverkjøp, men føler du fremstiller det litt som en risikofri innvestering. De verdiene du baserer ditt kursestimat på har jo en rekke variabler som må klaffe. Derfor tror jeg prisen ikke er 200 kr nå.

Markedet tror jeg ønsker å vente lengst mulig. Men det vil jo også være grunnen til at vi får betalt mer enn de som kjøper senere (men da tar mindre risiko).

2 Likes

Tror det er bred enighet om at NANO er lavt priset om dagen blant investorene som har fulgt med lenge. Bare en god kjøpsmulighet for de som vil bli med.
Har ikke tro på at vi blir kjøpt opp i år, og tror ikke noen voldsom reprising skjer før etter ASH eventuelt om resultater skulle være ekstra bra eller dårlig.
Tenker at vi kan gå til ~90 før det på forventninger dog.
Bare å være tålmodig, eventuelt selge svigermor å ta lån på naboens hus, hund og kjerring.
Mange selskaper som har vært underpriset, PCIB fikk seg en brå vekst, Kitron samme, STB hadde en lang stigningsperiode med enormt mye som skulle tilsi de var kraftig underpriset påstås det, Funcom i januar i år, eller desember for 2 år siden. NANO som var priset lavere enn cashbeholdning i våren 2016!
Tar tid før det fundamentale slår inn, men er det lovende, så kommer det.
Bare å være tålmodig. Syns lek med tall er intressant, men vil gjerne ha kalkuleringer bak også. Det er stadigvekk momenter andre kan rette hos deg og meg, eller kanskje andre lærer noe de ikke viste om selskapet med å se på dine tall-begrunnelser.

2 Likes

En av de bedre utregningene jeg har sett :rofl:

Vegar-beider:

3000 pasienter x $200k per behandling = $600 mill i omsetning x median Price / sales på 8x = $4.8 milliarder i verdi x 8.1 (USD/NOK) = NOK 38.8 milliarder / 49 millioner aksjer = kurs cirka 800.

Så trekke vi fra 50% for å være konservativ og fordi Nano er notert på “nisse-børsen” Oslo og får 400 kroner aksjen. 78% av de som har fast-track lykkes.

Er ikke så veldig vanskelig. Folk får gjerne putte inn de tallene de vil. Jeg sliter med å forsvare å ikke kjøpe flere aksjer på 60

3 Likes

78% av søknader med Fast Track har fått markedsføringstillatelse. Hvor mange av dem har/vil lykkes kommersielt? Sitatet under tyder på at det er langt fra alle. Hurtig godkjenning kan gi problemer og reservasjoner i etterkant.

“due to the reduced time before drug approvals over the last five years, 57% of drugs approved through the Fast Track pathway received a black box warning after approval.”
https://www.centerwatch.com/news-online/2017/10/01/fda-fast-track-designations-reach-20th-year-2/

Lykkes kommersielt er et langt smalere nåløye enn approval.

Jeg holder loa på 3l fl for minst 90%

1 Like

Og hvorfor får blir det gitt “black box warning”?
Slik jeg tolker det så er det i stor grad pga “safety issues”.
I artikkelen står det også at: “FDA guidance notes that a Fast Track designation can be obtained quite early in development, based on nonclinical evidence or even a mechanistic rationale,” Da er det kanskje ikke rart at en del medisin får black box warning etter en tids bruk. Men med det som bakteppe tenker jeg Betalutin stiller sterkt i denne sammenheng.

1 Like

Hvis Nano blir godkjent vil det jo få veldig høy markedsandel. Hvorfor skulle pasienter velge en dyrere behandling, som gir dårligere resultater, har større bivirkninger og varer kortere?? Hvis man har kreft er man keen på å bli frisk. Da velger man beste behandling. Alt annet blir konspirasjonsteorier…

Dette kan kanskje være til hjelp?

Har alle tatt ferie ?? Omsatt 35682 aksjer siden kl 0900. Her er det ikke mange som vil selge skjønner jeg. Ser det ligger en post nå på salg , 10587 til 60,60 kr. Hvem vil vel selge nå ???!!

Ingen som selger og heller ingen som kjøper.

Vil vel si at markedet mener prisen er der den skal være pr. i dag.

1 Like

Vel, øyelegen laster opp denne uka. Han ser jo at dette er billig.
Edit. Skal se om jeg får nappet til meg en liten håndfull, jeg også

2 Likes

@Dunkel @anon21766851 @pb23 svarer dere her på Nano småprat, greiere å leke litt med tall her :smiley:
Jeg tror nok ikke pb23 tar i hvis han sier at ved suksess i Paradigme for 3FL og Archer-1 for 2FL så vil nok kursen kunne være over 400 kr.
Uten å ha den kunnskapen til å regne selskapsverdi som flere andre her har, og jeg håper andre retter på mine anslag så tenker jeg:
Hvis de har 5000 pasienter totalt i 2FL og 3FL, med en snittpris på 120.000 dollar pr pasient, så vil de ha en årsomsetning på ca 4,8 milliarder NOK.

Ganger vi det med 8 så ser vi ca 38 milliarder NOK, delt på ca 50 mill aksjer (det er 49 mill nå) så er vi på ca 770 kr/aksjen.
Så må utgifter trekkes fra, og selskapet som evt kjøper Nano skal også tjene penger, så hva sluttsummen blir er ikke enkelt å vite.
Faktisk umulig nå :slight_smile:
Men ved suksess i 3 og 2FL så er de på et marked med 25-30.000 pasienter om et par år, hvis jeg ikke husker feil?
Vi vet jo heller ikke hva de vil legge seg på i pris, men det er vel konkurrenter som har medisiner som koster mange hundre tusen dollar, og opp rundt 1 million dollar for CAR-T eller?

Du kan regne cirka $10,000 per ekstra måned. Når Nano begynner å behandle folk som ikke har vært gjennom 2 behandlinger før, vil denne DOR gå fra 20 i dag, til kanskje 40 og prisen blir enda høyere. At de vil behandle mer enn 2,000 pasienter i året synes for meg åpenbart hvis de får godkjenning. Folk får legge inn sine egne forutsetninger. Jeg vet bare at uansett hva man legger inn, blir ikke kursen 60, den blir minimum 200 kroner. Sannsynligvis 3-4x så høy.

1 Like

Enig i at potensialet er der. Tror forresten mange tar 100 i dag over 200 neste år. Det er vel frykt i markedet for utsettelser pga nylig historikk.
Du referer til DNB’s analyse i forhold til DOR *$10,000 = produktpris, men tror det er misvisende. Og i større grad for kombinasjons-behandlinga enn for mono-behandling.

Håper du har rett, hva angår pasient-rekruttering. Tenker selv at leger gir hva de er vant å gi, og følger ikke med på de tusener av legemidler som utvikles så godt. Og ser de en ny medisin som har studie basert på refraktær cd20 behandling, så vil de nok anbefale det hovedsakelig til den 40%-en dette gjelder i utgangspunktet.
80% av FL pasienter blir behandlet utenfor akademiske sykehus.
Er mange ledd som trenger informasjon ved de enkelte behandlingsentrene:

Renoldi har en plan mer komplisert enn å gjette på et tall ^^ Men å nå ut til alle aktørene er en noe komplisert affære. Anbefaler å ta gjenhør med Marco Renoldi sitt foredrag fra CMD 22.11-2017

1 Like

Det er ingenting jeg (og sikkert MANGE andre) håper mer på enn at du får rett, både om DOR på opp mot 40 mnd, prising av produktet/behandlingen og en stor markedsandel, ved bull i alle ledd så kan man regne om så pris på 300.000 $, 6000 pasienter eller mer på FL, og suksess med DLBCL. Der kan man sikkert forsvare et regnestykke som tilsier firesifret kurs.
Men “problemet” tror jeg vil være at Nano for lengst er kjøpt opp før de eventuelt kommer fram til de nevnte milepælene.
Det er bare å håpe at verdiene i pipeline er i størst mulig grad sannsynliggjort innen den tid kommer.
Personlig så tar jeg heller 300 kr aksjen tidlig i 2019 enn kanskje 500 kr i 2020-21.
En fugl i handa osv :slight_smile:

Kjøpte litt på 59,5 - føler for å ha noen få Nano-aksjer nå…