Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Helt konkret er bunnen i nedtrenden fra siste topp på 68 omtrent på 44 eller deromkring, litt avhengig av hvordan man tegner.

Man begynne nå også å se et scenario for seg hvor man nå også vil se en ny touch i bunnen av nedtrenden helt fra ATH, og da snakker vi ca 28 eller noe sånt.

så nitrist er desverre det tekniske bildet nå.

Det absolutt eneste positive tegnet jeg ser er at det ikke utløses noe voldsom volum. Men det ordner seg med en gang OM Holding får margin calls.

Kun 154 355 aksjer omsatt hittil i dag er veldig lite, alt tatt i betraktning.

2 Likes

Stochastic: 7

Dette kan indikere at aksjen er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn. versegod @Hugoil

Under de rådende forhold, linjer og støtte for indeksene, oljens aventede holdning kun pga børsen og dagene fra mtil ASH - tror jeg vi kan få bunnen når tid som helst. F.eks. trenger vi bare et USA som slutter 0,75 ned og så får vi sterk oppgang i morgen.

US futures ganske bra rødt, godt mulig vi får en dobbel bunn med bounce i dag av tidligere swing low struktur

Omsetningen i oljemarkedet har vært lav siste 3 dager. Leser det som at oljemarkedet i seg selv ikke vil ned og tilføyer det til en behersket nedgang i US og rekyl opp resten av uka.

Når det ser slik ut så er det heldigvis ikke noe å selskapspesifikt å bekymre seg over.

image

3 Likes

US indeksene stopper på linjene.

Vi har i dag fått definert en ny, svakere fallende 10dagers trendkanal - hvor vi i dag dannet andre berøring med trendgulvet. Bør kunne få 47,4 kanskje 48,2 i morgen i denne.

1 Like

Ser man litt mer langsiktig på det så ligger vi i en meget pen descending wedge med bullish divergence i RSI. Stochastics er fremdeles negativ men denne kan snu om vi får et løft. Magefølelsen er faktisk ganske god for at vi ikke skal så veldig mye lenger ned på kort sikt.

Hva mener du og hva er parametrene?

Dette klassifiseres altså som NANO-optimisme. :neutral_face:

2 Likes

Jeg har ikke justert parameterne for indikatoren, de er default. Normalt ser man at når langt snitt krysser kort snitt innenforbi det blå feltet så er momentum negativ, og motstatt positiv.

Er det stoch oscillator? Hvilke parametre er benyttet?

Nei, dette er stochastics RSI - " The Stocahstic RSI indicator or Stoch RSI is an advanced version of the Stochastics oscillator. The primary difference being that the Stochastics RSI indicator is known as an indicator of an indicator. The Stoch RSI was developed by Tushar Chande and Stanley Kroll and the indicator was introduced in 1994 in a book called The New Technical Trader."

Her er parameterne som er default, ikke de jeg ville brukt så skal poste chart med mine settings.

image

Objektivet fra i går ble tatt ut. Gitt hvor sterkt USA går , så kan 2dagersDOBBEL BUNN med halslinje 48 gi oss 50.

1 Like

Hadde vært fint å unngå turen ned i underetasjen her :slight_smile::

4 Likes

Det er jo nesten sjokkerende hvor jevn omsetningen har vært i det siste: Legg merke til hvordan SNITTET fra dagene rett før her er 600k og faller til langt under tredelen.

image

1 Like

Vi får mest trolig en formert BULL HARAMI i dagchartet i dag.
Ogdenne ligger på støtten i en sentrallinje i trendkanalen fra ATH.

Godt poeng. Om man følger markedssyklusen (accumulation, markup, distribution, decline) så er vi kanskje i slutten av en decline (som begynte desember 2016?) og inne i accumulation?

Takk gud!

4 Likes

Hadde vært meget hyggelig om du hadde tatt med en graf som viser hva du mener, samt gjerne streket på og beskrevet denne bull haramien. Jeg aner ikke betydning av det selv om jeg har lest beskrivelser flere ganger. Nå kan det hende jeg er mindre intelligent enn de andre leserne her, men om jeg er på snittet, eller deromkring ,er det altså hyggelig om du tegner opp til leserne hva du sier. :smiley:

3 Likes