Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ligger nøyaktig på 20- og 50- dagers nå.

Ser att mange av dere ser i daglig og timmes graf. Tok en liten titt i ukes graf som er en mye bedre indikator for videre riktning. Ser egentlig ikke så meget verst ut. Vi har mest sannsynlig en kommende nedgang grunnet en mulig salg signal i stochastic, men ellers er det grøn zone som indikerar best R/R.

En flott nyhet og en bra stengning ovanfor MA 10 og MA 30 indikerer mye høyere nivåer. Aksjen har som dere ser konsolidert siden begynnelsen av 2017. Det er ikke uvanlig att etter en sån heftig oppgang som NANO opplevt i 2016 att aksjen trenger 12-18 mnd på å konsolidere innen den kan fortsette neste reise. Det er oftest under disse konsolideringer hvor man burde samle på seg aksjer forutsatt man tror på NANO. Selv er jag ikke inne ennå, men om aksjen når grøn zone så skal jag absolutt ta en større stek.

7 Likes

Hørte du det @Savepig ? I believe… :rocket:

4 Likes

@babyrage
Takk. Du bidrar til å dechiffrere TA og videreformidle det tekniske bildet til idioter som meg selv på en førsteklasses måte. Disse pedagogiske evnene er dessverre mangelvare hos mange andre som forsøker å formidle det tekniske

3 Likes

Mulig spekulativ OHS på gang? :slight_smile:

1 Like

Opp eller ned på mandag? :wink:

1 Like

image

image

2 Likes

log-skalert.

2 Likes

En liste over potensielle triggere de neste 3-4 månedene:

Annual Congress of the European Association of Nuclear Medicine (EANM)
Saturday and Sunday, 21-22. Oktober

Primary completion of Lymrit 37-01 - Phase ½ study of Betalutin for treatment of relapsed/refractory NHL – stop recruiting patients

Start of Lymrit 37-02 - Dosimetry study

Start of PARADIGME – Pivotal phase 2 study of Betalutin in relapsed/refractory third line follicular lymphoma patients

Boston biotech conferance 7. November 2017

In first half of November – Late-Breaking abstract accepted for presentation ASH 2017

Start of Phase 2 study to investigate Betalutin in combination with rituximab in second line follicular lymphoma

Start of Phase 1 study to investigate Humalutin (Chimeric anti-CD37) in first line NHL

In November - Breakthrough Therapy Designation of Betalutin in third line follicular lymphoma

    1. November Q3 presentation
    1. November Capital Markets Day

Carnegie Nordic Healthcare Day, New York, United States, December 5, 2017 – Luigi Costa

Annual Meeting for the American Society of Hematology (ASH 2017 ) 9-12. December

Primary completion of Lymrit 37-05 – Betalutin for relapsed/refractory Diffuse Large B-cell Lymphoma, Not Eligible for Autologous Stem Cell Transplant – stop recruiting patiens

Trout Group Annual 1x1 Management Access Event 8-11. January 2018 San Francisco

7 Likes

Sjekke weekly grafen.

1 Like

a) formert candlestick SALGSSIGNAL BEAR HANGING MAN: https://invst.ly/5gi9e
-Kursen sluttet i dagchartet med et formert SALGSSIGNAL BEAR HANGING MAN. Ved avgivelse kan signalet utvikles til en bearish evening star, som er en mer bekreftet vending ned.

b) formert SALGSIGNAL 2dagers Hode Skulder: https://imgur.com/a/WsRTs

  • Det er også utviklet et 2dagers SALGSSIGNAL Hode Skulder. HS`et er litt uavklart da siste halvdel er en kile, hvor den høyre skulderen inngår i en REKTANGEL avstemmingsformasjon.

At 2dagers OHS er utviklet sammen med 2-dagersformasjonen BEAR HANGING MAN er en bearish forsterkning.

c) 2-3mnd KILE: https://invst.ly/5ghua

  • Ovenstående 2-dagers beskrivelser utspiller seg i en 2-3mnd KILE-formasjon. Denne har flest toucher i taket og skulle gjerne hatt både 1-2 touch til i gulvet OG kommet lenger mot spissen før nervene dirrer for avgivelse (særlig hvis candlestick-chartet betraktes, som også viser skygger daghøy/-lav: https://invst.ly/5gi8j ).
  • Dette så vi tegn til ved en litt blodfattig oppgang på torsdag og ditto ovenfor beskrevne candle hanging man/bearish doji fredag.
  • Videre; oppgangen torsdag skyldes mer island-formasjonen/miniDB utviklet forrige uke enn 2-3mndKILEN. Det, sammen med blodfattigheten indikerer at kilen ennå ikke er avgitt og at motstanden ved taket i KILEN representerer motstand…
    -…, denne motstanden gjenfinnes også som taket i den lysegrønne stigende sub-kanalen. RSI-bildet lige så.
2 Likes

Interessante nivåer å holde koll på framover.

3 Likes

Gjerne utdyp det du ser. Jeg håper du ser en stigende trend, jeg ser bare en graf med blå streker

1 Like

Jag baserte min ursprunglige analys av NANO i 2016 ved kurs 120 kr med salg, rikt kurs 55 kr (fibonacci 68). En klassisk rekyl fra ett parabolic mønster som NANO viste i 2016 gir oftest en rekyl ned mot de nivåene. Aksjen ser ut til å ha hatt godt nok støtte ved fibonacci 50, rundt 68 kr hvor aksjen snudde sist. Det aksjen nå viser er konsolidering rundt nåværende nivåer, noe som kommer til å gi en større rørelse oppover eller nedover. Om vi fortsatt skal besøke en bølge C mot 55-56 kr så kommer aksjen snu ved taket. Aksjen har positivt momentum og en positiv divergens i stochastic, noe som tyder på att vi skal se høyere nivåer, men visst vi bryter ner her så er 55-56 kr mer aktuellt. Det vanskelige med grafen nå er att det er en neutral pennant formasjon, det går ikke si om den er bullish eller bearish, man må helt enkelt vente.

Det finnes 2 nivåer jag kjøper herifra, 1. 55-56 kr eller 2. Ett brudd over fallende trendtak 95-100 kr. Alternativt også ett 3 scenario, visst vi bryter opp fra nåværende formasjon rundt 87-88 kr for ett forsøk på å ta ut store trend taket.

2 Likes

Hva vil du si er target for break-out? Vil vi få en retrace opp mot ATH og dobbel-topp eller ny ATH?

Tar vi ut den store fallende trenden fra 2016 så burde aksjen kunne jobbe seg mot nye ATH innen 6-12 mnd med litt flotte nyheter.

Jeg ser det, men jeg trenger et target. Slik jeg tolker grafen din gir retracement ved brudd opp 0 ved 127 (ATH). Så er spørsmålet, hva tror du kan bli en evt. ny topp ved brudd?

Selv tipper jeg mellom 140-160, og evt. range mellom 125-140. Men dette er basert på kursbevegelsene i aksjen og slik jeg ser den har beveget seg tidligere ved news, ikke basert på TA.

Den lange trenden: 138-140 kr
Den korte trenden: 98-102 kr

2 Likes

Veldig uforutsigbart hvor vi skal i morgen og neste uke i mitt hode.

Men snart bare en måned til Q3!

image

image

2 Likes

Investtech sier:

2 Likes