Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Anbefaler at du bruker candles fremfor line chart, da blir det enklere å spotte formasjoner av denne typen (+ man får mye mer info i ett bilde ifht. hvordan handelen har vært i tidsperspektivet man ser på). Min hitrate i krypto gikk veldig mye mer opp etter at jeg satte meg inn i candlesticks!

1 Like

Takk for tipset, Noc! Bruker vanligvis å kikke på candlesticksene.
Men synes v-fundamentet var enklere å se på bølgelinja. Selv om den var unøyaktig.
Jaja, her er det bare å øve seg.:wink:

1 Like

Stå på! Er absolutt ingen ekspert på candles selv, lærer hver dag. Kan virke litt avskrekkende med candles i begynnelsen (derfor jeg ignorerte det i lang tid), men nå klarer jeg meg ikke uten :slight_smile:

:notes: :musical_note: @Nocturne 's like a candle in the wind :musical_note: :notes:
:rofl::+1:

3 Likes

Skjønner det. Du trader jo bitcoin, så…
Den er jo mer volatil enn Nano.
Synes candlene på DNI er mer forvirrende enn de på investing. Men det er jo mye terminologi å sette seg inn i. Derfor synes jeg det er bedre med flaggstenger. Selv om det har vært vanskelig å se andre flagg enn sørgevimpler den siste tiden. Bortsett fra de to flaggstangfundamentene som jeg prøvde å tegne inn.
Er fremdeles noe klønete med verktøyene.

1 Like

NANO opp fra 57 nå? Kan se ut som at det kortsiktig er liten salgsvilje nedover 56-tallet. Time will show.

¤%&¤ så fort den 35K-sperra kom frem i lyset igjen…

Den sperren der flytter seg jo straks kursen nærmer seg. Ser jo samme greia på kjøp også

1 Like

NANO er som heroin for meg

12 Likes

Ser ikke dette greit ut da :sunny:

1 Like

Enhver strektegner med respekt for seg selv må finne opp sin egen formasjon. Mine damer og herrer, la meg presentere «kleshengerformasjonen». Nano har nå dannet en klassisk kleshengerformasjon. Denne formasjonen i seg selv er nøytral, den signaliserer videre konsolidering, men reaksjonen I selve hengeren kan gi en potensiell rakett den ene eller andre veien.

Kriteriene for formasjonen er en inside candle (slik vi antagelivis får i dag), og en flaggformasjon (bearish eller bullish) i forkant. Kursen i Nano oppfyller begge krieriene.

Teorien bak kleshengerformasjonen er at man tenker det er 17.mai og heiser flagget på stangen, og så henger man den strøkne skjorten på kleshengeren. Skjorten tørker (konsoliderer) og så får man håpe det blir fint vær!

Mandagens candle blir viktig da kursen vil bryte inn i kleshengeren. Her kan den konsolidere i rangen(som markert med de to vertikale strekene (56 og 37), men vi bør helst ikke under 52. Bryter vi her vil vi nok ikke gå til bunn av hengeren, men ned mot 45 er sannsynlig.

Blir det fint vær tror dere?

image

8873012625438

9 Likes

2 Likes

image

4 Likes

Fikk en dårlig følelse. Jeg tror historien vil dømme oss hardt. Hva sier historien om dem som gjorde narr av Nerdrum når han tegnet peniser på barneskolen?

Bullsignal?

image

image

Er det denne wedgen vi ønsker breakout oppover av?

1 Like

Er det en omvendt kleshenger du ser. Kleshenger kan vise seg å kunne være en interessant versjon av HS/OHS:) Jeg selv har jo kommet med, men ennå ikke offentlig lansert, den spesielle KILE I ZNABEL, elelr ZnabelKile:) Det som er spesielt med den er at den er mer lumsk.

3 Likes

Helgesignal. Håper den kommer sabla raskt :joy: :skull: :metal:

Om du ikke tenker på en omvendt kleshenger i 2ukers perspektiv - så får vi kanskje si at rasjonalet for kleshengeren er stressede, hutrende skuldre med doble knokler, som antyder primært avgivelse ned for inneværende 2dagers kleshenger, slik bear haramiet vi ligger inne med for dagen også tilsier. Denne kleshengeren har stress i hengeren også ifm. dobbelt hode - forstå det de nsom kan:) Min forklaring er det resonante tospannet Merlin og Snøffelen kjørte i tråden sin i forgårs.

Litt an noen alergianfall han fyren i videoen har, Glein.:grinning:

bilde

Snabel, noe ala dette?
Fra dagens kurs.

1 Like