Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Enig med din analyse her. bullscenariet er en smule skjørt siden vi allerede tester den spekulative trendkanalen din men aldri si aldri. :slight_smile:

NÆMMEN!! :smiley:

edit: Sorry, ble ivrig av at Nocturne kom med et lyspunkt.

1 Like

huh?

hehehe, trodde kursen hoppa, ny CEO var på plass og PARADIGME startet samtidig jeg nå :stuck_out_tongue:

1 Like

Mnja, om trendkanalen ryker kan man extende fra capitulation bottom og fremdeles gjøre et case for en stigende trendkanal, men da i tilfelle vil vi fremdeles være i accumulation og gå sidelengs.

Det man bør følge med på er brudd på opp eller nedsiden av denne formasjonen her. Siden vi har en inside-candle på daily (om kursen holder seg noenlunde slik den ser ut nå), så vil morgendagens candle ved close egentlig avgjør videre retning (med mindre vi får en ny inside candle - sannsynligheten for det tror jeg er liten).

Husk regelen om path of least resistance. Det er enklere å bryte opp (kortere vei) enn ned av trekanten slik det ser ut for meg @Hugoil :slight_smile:

image

Er ikke alltid least resistance nedover for småaksjer på oslo børs da? :stuck_out_tongue:

Shorterne trenger jo bare å legge ut 4000 aksjer for salg så synker prisen med en krone.

Hehe, godt poeng :slight_smile:

Men de har jo muligheten til å dumpe kursen i dag. Lite volum og rød candle i går. Likevel holder kursen seg noenlunde stabil og det tolker jeg som en styrke. Følg med på close i morgen. Viktig.

Ett “hva hvis…” scenario:

Gitt at x er berøring #2 av en stigende støttelinje i en symmetrisk triangel kan dette være 2 alternativer for de neste dagene:

Alternativ A er brudd på oppsiden, med test av motstand på forrige topp (ca 60,-), så en retest av triangelens fallende motstandslinje og opp for en test av den sterke 67-68 motstanden.

Alternativ B er brudd ned og jeg ser da for meg at vi kan gå ned og lage en bunn i ett nytt trendgulv. (Da har vi jo også ett fint flagg med 2 lavere topper og 2 lavere bunner), men vi må vente noe ekstra før vi er oppe og eventuelt bryter opp av den formasjonen igjen.

Alternativ C? Rett frem og ingen bevegelse… kjedelige greier, men fullt mulig…

1 Like

Vi er igjen ved et sted der jeg tror det er mer sannsynlig med en markant bevegelse opp eller ned, versus flatt.

Og i og med at vi nå omsider ser at en betydelig investor posisjonerer seg så er jeg kombinert med det tekniske bullish.

2 Likes

kan det være litt sånn at Melding = alt A, ikke melding = alt B ?

1 Like

Melding om noe stort vil gi ett byks opp. Ingen melding vil nok ikke bety automatisk noe brudd nedover.
Det er ofte bare slik TA funker, brudd ned = ned! Kun fordi, ikke fordi at… :slight_smile:
Og her er det jo noen store som tidvis prøver å dytte prisen (les: shorte/kjøpe) i ulike retninger fra dag til dag, med vekslende hell.
Og “nyheten” om gode prekliniske resultater i helgen gav jo heller ingen opptur, så her er det like spennende hver dag nå hvilken vei det skal gå.
Tør ikke spå noe som helst før den tar av i den ene eller andre retning på forhåpentligvis høyt volum.

Ja, det er klart at melding om noe stort vil gi et byks opp. Håper virkelig det kommer melding om ny CEO snart så markedet får lagt den ballen død.

1 Like

Teknisk folkens.

n00bspm i forholdt til TA relatert til siste post: Vil ikke TA funke bedre når usikkerheten rundt forventende nyheter er blitt meldt?

Edit: eller skal ikke TA ta høyde for slike ting?

Med TA kan du se om det er usikkerhet blant investorene eller ikke. TA viser prisutvikling i fortid og man vil kunne beregne fremtidig utvikling basert på sannsynlighet.

Så det vil fungere like godt før som etter nyheter, men store nyheter vil jo som regel skape en reaksjon den ene elle andre veien.

Det er min oppfatning også. Takk for bra svar.

Enig i din analyse som er temmelig lik den jeg postet tidligere i dag. Jeg tror ikke på scenario C. Vi har en inside candle i dag og hvis man tenker at trianglet ikke er symmetrisk men en trekant, så er det veldig bullish mtp. morgendagen.

Jeg er enig med @Savepig her og heller mot et bull mer enn bearcase ifht. breakout :slight_smile:

image

5 Likes

Litt skuffende utvikling av den inside-candle’n fra i går. Fortsatt konsolidering med avtagende volum. Tror fremdeles på en større bevegelse i en av retningene men mulig det ikke kommer før i morgen eller fredag. Skulle kjøpe i dag men avventer close av dagens candle for å se om det kan gi en indikasjon på retning. Foreløpig er jeg nøytral :wink:

EDIT: Ut fra ordreboken kan det set ut som vi skal ned og teste støtten på 52 igjen?

Neither here nor there

@Bullishproof Når du først er innom. Mulighet til å kjøre en liten oppdatering her også?