Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Var oppgangen bare en pullback? Nå skal man jo helst ha en trend i forkant av et slikt triangel for at den skal være til å stole på, men kan være greit å ha denne i bakhodet.

4 Likes

NANO: tenker vi har bunnen HER - https://imgur.com/a/9XwChGd
OVERSIKTSBILDE: https://imgur.com/a/9XwChGd

  • sluttet fin ordrebok
  • BULL DOJI STAR i timeschart, på støtte
  • fin dobbel-doji i kvarterchart, på samme, sammenfallende støtte:
  1. støtte: gulv i gul fallende trendlinje (jeg skal vise et større bilde av kvarterchartet lenger ned)
  2. støtte: på tak i hvit fallende trendlinje
  3. på gulvet i BLÅTT 2ukers REKTANGEL
  • på bunn i DAGCHARTETS HVITE, best parallelliserte trendkanal siden ATH des.16

  • på bunn i DAGCHARTETS fallende ROSA trendkanal fra 1.nov flashtoppen 95,- (her er bunnlinja i tr.kanalen den med flest touch, den lilla topplinjen er ikke heeelt parallell med bunnlinjen)

  • på bunn i DAGCHARTETS RØDE eksakt parallelle trenkanal&REKTANGEL fra toppen rett før Lugano-konferansen i juni

  • lave RSIer

Kjøpte 3 kassetter.

1 Like

Et større bilde av “kvarterchartet” (som ble til 2,15timerschart når jeg zoomet det såpass stort ut at jeg fikk med 64,- toppen, men linjene er de samme):

Et større bilde av DAGCHARTET: https://imgur.com/a/qS26Ygr

  • se kommentarer i startinnlegget
  • de fargede spektrallinjene i RSI utspilte sin rolle i okt-nov idet de fallende linjene i for stor grad hadde krysset de stigende linjene
  • har tegnet inn et par kortere, hvite spektrallinjer i RSI, de pitcher godt kjøpsPUNKTET beskrevet i startinnlegget
1 Like

2 posts were merged into an existing topic: Insider småprat

Var forresten en måneds tid i 2016 vi kranglet rundt 50 i kurs.

  • trippel-doji i kvarterchart
  • dobbel-doji i timeschart
  • spekKJØPSSIGNAL 3dagers DB

@pdx samme som sist. Oppførsel forbedret seg tydeligvis ikke med at hele emnet ble flyttet til insider en kort stund. Kan vi slette trollet?

1 Like

Jeg synes det ikke så mye teknisk positivt å spore her enda i et lengre perspektiv etter at vi fikk et lite brudd innenforbi triangelet sist uke. Har identifisert nøkkelområder for motstand, disse er:

  • 50 dagers glidende snitt på ca. 58-59
  • trippelbunn som nå er blitt motstand på ca. 65
  • 200 dagers glidende snitt på 75
  • Og den lange fallende trendlinjen fra i fjor som ligger rett i underkant av 80

Kommer vi gjennom alle disse ila. året så er vi bull igjen!

Spøk til side, vi kan være i en accumulation fase hvor vi går ned på veldig lite volum. Kan se for meg vi holder oss i range mellom 45 og 65 til folk har handlet ferdig og vi får noe kursdrivende news.

1 Like

Kan fort skje at det brukes inneklemt dag til å kjøre sl raid i dag.

Teknisk er det litt sånn meh, ikke katastrofalt, ikke særlig oppløftende.

RSI begynner å bli en smule lav.

image

1 Like

Kursen følger samme dagsforløp som de to foregående dagene. Nå ligger vi inne med å avgi en formert BULL HARAMI CROSS i kvarterchartet. Ligger også inne med en formert BULL HARAMI CROSS i timeschartet.

1 Like

Ser du den spek 3mndOHS i ditt ikke-log chart?

Til og med ikke om jeg myser og stiller hodet opp ned klarer jeg å se noe sånt nei. :stuck_out_tongue:

image

image

Ser ikke noe jeg heller… :pig2:

image

Fra spøk til alvor,
litt mer folkelig og tydelig i ordbruken (spesielt på substantivnivå) er mitt tips hvis målet er å få folk til å henge med på hva du sikter til :slight_smile:

Og, det er helt ok å ikke bruke log chart, log er ikke en mal på chartbruk selv om den er mest brukt.

1 Like

Gap is closed på ca 46.1 ish?

46,2 hvis du vil være helt nøyaktig :slight_smile:

3 Likes

Veldig interessant om vi danner en higher low ifht. bunn nå :slight_smile:

image

1 Like

100.000 omsatt før halv elleve, ikke dramatisk akkurat, men et lite hopp i forhold til de siste dagene.

3 Likes

Legger merke til at volumet tar seg litt opp ja @Savepig - se volume bars i chart. Mulig, om vi klarer å holde oss over 49 nå, så har vi en higher low på plass. Det KAN ha vært bunnen i en ABC correction.

3 Likes

Jeg liker aksjen mye bedre over 53, og SPESIELT over 55.

image

5 Likes