Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Greit å oppdatere nå etter close i går men som tidligere post viser, litt kritisk nå på mandag at vi ikke bryter ned og ut av kilen. Skal ikke så mye til, og om det skjer så kan vi fort tette gap og mer til. Ikke så mye “støtte” å hente her. Det eneste positive er divergensen mellom kurs og Stochastics. Klarer vi å unngå at blå linje krysser rød på Stochastics RSI, så kan vi få en bounce opp.

Litt drahjelp fra Nano hadde jo ikke vært å forakte men det er vel for mye å be om?

1 Like

Du har den nesten med din øverste røde linje. Jamfør med MACD, så har du den.

Hehe ja ok da, kanskje en særdeles spekulativ en. Men ser liksom ikke helt triggeren som skal fyre av den dynamitten før q1.

Kan du ikke tegne den? Tradisjonelt sett skal ikke hoder være v-formet men rundere i kantene.
En capitulation bottom gir et dårlig hode i en OHS, hvis jeg tolker det du ser riktig…

1 Like

Jeg må bare legge til en liten observasjon ifht. mitt forrige chart - jeg trodde close var det som var oppgitt på Tradingview (49.24) men ser close faktisk var 50.50. Dette utgjør en ganske stor forskjell ifht. støttenivåer og hvor nærme vi er bullish vs. bearish. Analysen står seg enda, men jeg er litt mer positiv nå enn på fredag da vi faktisk closet over 50 og ikke under. Blir spennende i morgen!

1 Like

Den OHSen save sier hehe til var også ment som litt hehe fra meg for kanskje en uke siden. Me ndet er noe ved den, da halslinja er omtrent taket i sin fallende trendkanal.

Noc: OBS at ulike TA-verktøy kan presentere ulike candles grunnet i både parameteroppsett som man selv kan sette mtp evalueringer close to open, klokkeslett, datafeed og kanskje en feil en skjelden gang i blant. Syntes også det derre evindelgie gapet ditt ble for stort på siste chart også. Det var vel ikke mer en en femtiørings smutthull.

Jeg synes må si at om ikke NANO nå raser gjennom 48, så begynner det å bli litt spennende. Greit nok at det kan se ut som et ganske stort om, men jeg tipper at Folkefiendefondet skal inn med minst 400.000 aksjer til de neste par ukene.

image

Ja @savepig – bullflagget er inntakt, om en noe extended ifht. det jeg så for meg.

Vi fikk brudd ned i trekanten inne i kilen som nevnt tidligere – nå er vi helt i bunn og i enden av kilen. Kursen kan fint konsolidere videre på disse nivåene en stund til, men jeg tror ærlig talt det bør skje noe her denne eller neste uke. Det jeg mener er en større bevegelse. Vi får mest sannsynlig en inside day candle i dag, og hvis vi får en blå dag i morgen bryter vi opp av trekanten.

Stochastics indikerer at vi skal videre ned, men denne kan snu ila. dagen. Spennende å følge med på.
Jeg håper på litt drahjelp fundamentalt her. Formasjonen er krutt om de bare kunne sluppet en betimelig PM. Hadde vi tatt ut 65 på kort tid ville bullflagget vært bam-on. Target for formasjonen er 91 kr. Bryter vi ned blir alt arbeidet ødelagt og vi må konsolidere på lavere nivåer og finne nye targets.

5 Likes

@babyrage du traff klokkerrent på bunnen sist. Hva leser du i krystallkula nå?

Fordi jag er glad i riskhåndtering, og i ett forsøk i å minimere risken med å bli påhoppet av ett par fundamentale småjenter så får du denne:

På en mer seriøs måte å gjøre ting på, så har vi avsluttet Fas A og er nå inne i en Fase B, hvor vi har en sjanser å hvertfall gi ett forsøk opp mot 60 kr i første omgang. En klassisk akkumulasjon range kan ta tid, og frem till vi får litt sterkere bullish signaler over AR burde man ha fokus på kortere swings.

Når vi tar ut AR med høy volum er aksjen nok redo å starte en ny bull reise.

4 Likes

takk :slight_smile:

Hva er AR?

Fra babyrage

Ligger ca 15K på 70 for salg også.

Har en 5dagers KJØPSSIGNAL ZNABEL i KILE med KURSMÅL 55, hvor znabelen denne gang har ligget og krøllet nede i bunnlinja og laget et KJØPSSIGNAL 3dagers DB.

Interessant at du tegner det som en descending wedge. Har tenkt hele tiden at det er en symmetrisk triangle (som du kan se i mine charts). Er det daily du ser på?

Er ikke descending wedge ganske bull ifht å bryte opp?

Har en ferdig formert BULL INVERTED HAMMER i timeschart.

Gulvet i denne wedgen/rektangelet er i praksis den samme linje som den rosa gulvlinjen tilbake til flash-toppen 1. nov. vist i dagchartet mitt lenger opp.

Det er en bullish formasjon ja :slight_smile: