Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jo lenger vi konsoliderer på disse nivåene uten å bryte kraftig gjennom, jo mer bull blir jeg.
Vi trenger bare brudd på 65. Virker langt opp dit nå, men få brudd på 65 med litt volum og bam!

4 Likes

Virket langt fra 85 til 38 også, men søkke det gikk fort når det først tok rev i seila.

3 Likes

Jepp, fångad av en stormvind. Motvinds.
Sorry, kunne ikke dy meg i disse Eurovision-tider

image

1 Like

Let us pray… :palms_up_together:

7 Likes

Den her dryger!

Men det er på kort sikt en fallende kile, så får se om den vipper over motstand i morgen.

Klar for rakettfart?

2 Likes

Det er merkelig at vi snart er ved epix av kilen mens vi ikke forventer news før om minst to uker. Jeg tenker best / worst case scenario får vi brudd opp neste uke med inside dager i morgen og fredag :wink:

1 Like

To uker? Neste uke er jo REK week😁

3 Likes

Ja, der ser du. Tiden går fort. Da sammenfaller det ganske bra med epix av kilen. Så vil folk komme i ettertid og si “du fikk brudd på kilen pga. news, ikke TA”… :roll_eyes:

Det er egentlig litt skummelt hvor bra det vil sammenfalle om vi ikke får brudd opp i morgen. Ideelt sett får vi brudd opp i morgen med litt volum + etablerer oss over 50. En positiv melding vil da ha en økt effekt på å få oss opp og over 50-dagers glidende snitt, og potensielt 55 kr.

Den største bøygen tror jeg likevel ligger der oppe på 65 kr… :persevere:

3 Likes

Da kom bruddet folkens. Buckle up! First target 55… :slight_smile:

2 Likes

Sier ikke nei til en oppgang, men litt stusselig volum foreløpig eller? :thinking:

Ja, jeg la merke til det. Mulig det er en fake-out. Jeg er inne uansett men kan være lurt å se hva den closer på slik at man plutselig ikke får en baiss dump i fanget :slight_smile:

Husk dog at det er langhelg og mange som ikke er på børs i dag. Får nok en vekker når de logger på på tirsdag og kjøper i panikk :slight_smile:

1 Like

Ja, enig i det. Bruddet er jo også veldig tydelig om man ser bort fra volumet.

Spent på om vi får litt volum denne uken :slight_smile:

Treffer sikkert MA50?
Blir spennende mot slutten av mai.

5 Likes

@Shadmar - ja, jeg blir overrasket om vi ikke får en test av 50-dagers gl. snitt ila. nær fremtid. Så lenge vi konsoliderer / ikke bryter under den horisontale støttelinjen så vil 50-dagers flate ut, og et brudd opp og over blir enklere ved forsøk på å løfte kursen.

Trader man bør man være litt tålmodig og vente på bekreftelse på at vi faktisk tar ut 50-dagers snitt, men jeg har tatt en posisjon med tradepotten før bruddet som jeg sitter rolig med uten stop loss. Er såpass confident på gode nyheter i nær fremtid + det tekniske for meg viser en rekke bullsignaler (høyere volum på oppgang enn nedgang, bullkryss i MACD på daily og stigende RSI).

4 Likes

Her er det nesten så man mistenker noen for å more seg med å tegne opp en fake breakout gitt,

1 Like

Fakeout eller drift sålangt, volumet er ikke der.

Jeg vil ikke si det er en fake breakout, vi brøyt ut og opp, men vi har ikke fått follow-through enda.
Muligens mer konsolidering og akkumulering før virkelig opptur kommer, men jeg er ikke veldig bekymret så lenge vi holder disse nivåene :slight_smile: