Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Dette er ikke log-chart.

4 Likes

Jeg har hørt deg tidligere

Kan du skrive litt rundt TA-en du nettopp postet?

Det er egentlig den samme jeg har lagt ut de siste månedene, men poenget er at forrige oppgang kan se ut til å være en pullback og ville derfor avventet kjøp til dette nivået er brutt, 66

Jeg har ikke peiling på TA , men dere som diskuterer dette, er dere bare tradere ??
Dersom ikke, hvorfor må en vente til den har brutt 66 kr ?? når du kan kjøpe den nå for rett under 50…??!

Jeg trader med kanskje 10% av portisen i Nano, mens 90% er long og røres ikke. Når jeg kommer godt i pluss med long-potten kommer kanskje mer av midlene til å allokeres til trading.

Når det kommer til ditt andre spørsmål, handler det om r/r. Det er “tryggere” fra et teknisk perspektiv å kjøpe ved brudd opp gjennom et motstandsnivå, enn å kjøpe nå og “håpe” på at bruddet opp skal komme. Når du har fått bekreftet et brudd opp kan du regne med å tjene noen %, du går glipp av de %-ene på vei opp til bruddet, men unngår også å miste nattesøvnen om posisjonen går mot deg (altså at du blir med mer ned).

6 Likes

Fortsatt konsolidering på lavt volum. Prøvde å se litt på r/r på disse nivåene. Mitt target er 91 kr for bullflagg breakout over 65 og ca. 28 ved brudd ned gjennom forrige bunn-nivå. Gir en r/r på 2:1.

Lenge siden bollinger bands har vært så skvist, antyder at “noe” er i gjære?

image

2 Likes

Til fredags burde retningen være avklart?

Ja, nærliggende å tro at denne uken blir litt avgjørende for hvordan det blir frem mot høsten… :slight_smile:

Jepp jepp. Og den tekniske kanonen er ladd i tilfelle det kommer noe godt nytt?

Vil si det. Konsolidering på relativt lavt volum og mulighet for grei stigning, men som du sier: vi trenger noe juice her. Og vi må ta ut 65 på høyt volum. Bikker vi 65 og bekrefter tror jeg du vil se shortene dekke seg inn og flere gå long.

1 Like

Kortreist juice:

  • Godkjenning PARADIGME
  • Godkjenning ARCHER-1
  • Første pasient paradigme
  • CEO
  • Styreleder

Langreist juice:

  • Første pasient ARCHER-1(kunne forsåvidt vært kortsiktig også?
  • Data DLBCL
  • Fullt datasett LYMRIT 37-01
  • Amerikansk regulatorisk snarvei
  • Partner
7 Likes

Får vi alle disse kortreiste juicene med dager / ukers mellomrom kan sommeren bli riktig så fin!

4 Likes

@Nocturne

Gap closed?

image

Du utnevnes herved til Supreme Teknisk Leder.

2 Likes

Ja, gap closed :slight_smile: - blir spennende å se hvordan vi closer i dag, vi har jo et nytt gap i dette chartet som må fylles (opp) - og det jeg liker mest med at vi faller er hvordan vi stadig kommer nærmere 50-dagers (lilla linje i chart), slik at på et eller annet tidspunkt når vi suser oppover, så vil det være enkelt å forsere denne. Ligger nå rundt 52-53.

Med @anon21766851 juiceliste i baklomma er jeg positiv til juni :slight_smile:

3 Likes

Ser bedre nå at gapet ditt nok må sies å skyldes at kursprogrammet ditt ikke viser candle-skygger. Hos meg er det knapt plass til ei flis. Så at kursen stoppet der i dag, skyldes støtten ved de 4 sticksenes felles møte der.

NANO: BESTOD testen av brudd opp https://imgur.com/a/ia3QKrc

  • bestod testen av bruddet opp av 1,5mnd BLÅ KILE/REKTANGEL, støtten i både det blå gulvet og gulvet i den lilla trendkanalen holdt og kursen endte long-legged doji over det blå KILE/REK-taket

  • støtte fra dagene 3-5 april (hvit linje)

  • 5dagers RSI har støtte i spektrallinjer fra ATH RSI-bunn okt17, samt et knippe andre hvor den orange er fra bunnen sep16 hvor Dr.Stockman lå 10øre for høyt med sin kjøpsordre. Den rosa RSI spektrallinjen er fra ATH 124,50 (verdt å merke seg for den avanserte at RSI i dagchartet er basert på sluttkurs og ikke topp/bunn for candlesticksenes skygger i kurschartet)

  • MACD verper på en avgivelse av en 3ukers DobbelBunn

  • sluttet fin ordrebok

Hvilken timeframe ser du på?