Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Olja går ned for en spek intraDB, trenger såpass etter å ha brudt viktige 0,61fib på vei opp.

Ser ut som store kjøpsvolum rundt 45kr spør du meg. Er hvertfall ikke jeg som har kjøpt over 1,5 mill aksjer hver gang kursen har nærmet seg 45

1 Like

Dette var nyhetsbaserte kjøp.

1 Like

Ok, det var jeg ikke klar over, som sagt så følger jeg ikke nano tett:) Poenget er at volumet kommer inn på kjøpersiden. Man ser ikke noe slikt volum fra 67kr og ned. Da har ofte “dra-kampen” mellom kjøpere og selgere en tendens til å ende med en seier, og i dette tilfellet så vil jeg tro at 67kr blir tatt ut før 45kr. Men vi får nå se :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Bullish Engulfing Candle Reversals

Investors should look not only to the two candlesticks which form the bullish engulfing pattern but also to the preceding candlesticks. This larger context will give a clearer picture of whether the bullish engulfing pattern marks a true trend reversal.

Bullish engulfing patterns are more likely to signal reversals when they are preceded by four or more red candlesticks. The more preceding red candlesticks the bullish engulfing candle engulfs, the greater the chance a trend reversal is forming, confirmed by a second white candlestick closing higher than the bullish engulfing candle.

Read more: Bullish Engulfing Pattern https://www.investopedia.com/terms/b/bullishengulfingpattern.asp#ixzz5SsRLdDI7

1 Like

:slight_smile: Dagens candlke engulfer/omslutter 4 preceeding/forutgående røde candles, det er mye! + DB macd + div linjer.

fish: Du mener vel å se 48 og ikke 45??

Sluttet BULL HARAMI CROSS i timeschart i tillegg til bulle engulf i dag:

Som en kuriositet viser det seg 102K på kjøp 52,8 - om det var noen som skulle prøve seg i sl.auksjonen. Så noen vil ta unna nå.

1 Like

45-48 vs 65-68 sånn jeg ser det. Toppene og bunnene treffer ikke alltid på samme nivå, men lager mer en sone. Men vi kommer nok til å skjønne det i form av kraftig volum en av veiene enten vi prater 45, 48, 65 eller 68;)

Og du avventer inntil videre?

mange som leser forumet, så vil ikke si når/om jeg handler her inne

1 Like

haha jeg er ikke såå kokky og kvalm som hørtes ut som der, tror ikke mange ville handlet ut fra mine kjøp altså😂

2 Likes

En svale gjør ingen sommer. Hadde jeg bare fått over midlene i tide. Kanskje @Hugoil kan låne meg litt så vi kan få en confirmation candle i morgen… :slight_smile:

1 Like

Jeg kjøper mot at du gir meg en put:)

1 Like

Hvordan ser den ut teknisk etter oppgang i går og så langt i dag? Noen som har tips for å time månedens innskudd? :slight_smile:

Ser egentlig alt man ønsker å se på en reversal.

Brutt opp gjennom nedtrend fra forrige topp med god margin.

Banket gjennom første etablerte motstand 52-53 på høyt volum, macd bullish crossover, fortsatt ganske høyt volum i dag,

Stanget oppskriftsmessig i neste motstand på 56-58 når folk begynner å ta gevinst.

image

4 Likes

Vi fikk en bullish engfulfing candle i går som blir bekreftet i dag. Vi har også en weekly engulfing candle. Nå møter vi naturlig nok litt motstand – både glidende snitt og fib.nivåer stemmer med denne rangen (56-58).

Naturlig nok forventer jeg at vi får en liten pullback og lager en higher low før vi kan forsøke bryte motstanden. Daily RSI er på veldig lave nivåer, så her er det mye å gå på, mot oppsiden!

Høres bra ut! Prøver å avvente på motstandsnivået før jeg pounder når den bryter gjennom eller trekker seg tilbake

image

Bullish triceps

Jeg har en bullish pectoralis major, men en svakt bearish gluteus maximus.
Hva betyr det?

At du ser ut som Johnny Bravo?
image

7 Likes