Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Da er pennant i ferd med å formes med noen tydelige nivåer å se etter. På oppsiden er det close over 53 vi trenger, og på nedsiden må close over ca. 50 kr.

Jeg la også merke til noe interessant, hver gang vi har formet en descending wedge har vi fått follow-through etter brudd opp. Vi har nå nettopp brutt opp gjennom en slik wedge, så spørsmålet er om vi klarer å ta ut 53 ila. denne uken.

4 Likes

Ligger en sperre på 53, Har ligget der i mange timer. Varierer i størrelse. Enkelt å følge med på nå, med den lille omsetningen som er.

Noen guruer her som har tanker nå om hva som skjer?
@Nocturne @Savepig dere har jo hatt god track record her! :slight_smile:

1 Like

Nervøs nå Oilimp? Du vet jo hva som skjer, frykt for renteheving. Ikke spesifikt for nanovektoren, gjelder over hele linjen.

‘’ Den siste tiden har renten på amerikanske statsobligasjoner – spesielt den tiårige – økt til nivåer ikke sett siden 2011.

Det bidrar til en omstokking av porteføljer hos investorene, påpeker Karl Oscar Strøm i Pareto Securities overfor E24.

– Utbytteandelene i aksjemarkedet har veldig lenge vært høyere enn rentene. Nå er renten høyere enn utbytteavkastningen. De som sitter med store porteføljer, vil på marginen heller kjøpe obligasjoner enn å være usikre på aksjer. Det er egentlig en subtil endring, sier Strøm.

Han påpeker at det amerikanske markedet har vært sterkt veldig lenge, mens renteeffektene for lengst har slått inn i Europa og Asia.’’

2 Likes

image

4 Likes

Ikke direkte nervøs, mer interessert i å ta en god avgjørelse :slight_smile:

TA midt i en generell korreksjon vil jeg ikke være for bastant på

1 Like

Tror det er hvor du kan feste blikket for videre utvikling i forhold til korreksjon.
image

Annet enn det er det vel sluttkurs over den rette fine røde streken her noe å håpe på.
image

2 Likes

Registrerer forresten at taket på trendkanalen vi er inne i vil nå 0 om ca 5 måneder!
image

2 Likes

Kjenner jeg er stressa nå…

Skjønner deg godt. Vi får håpe den closer over 45.

3 Likes

for å være helt ærlig er jeg ikke så stressa, selv om krakket kommer nå fremover pleier biotech å holde seg bra, tror NANO spesielt kommer til å bli dratt av det fundamentale mer enn noe annet.

2 Likes

Tror det har vært både og, 07-08 beit ikke så hardt på. Men du må nesten huske på at ting var fremdeles ikke helt kommet seg etter skrellen som kom i 2003. Og det er en nedgang på rundt 66% fra topp 2000 til bunn 2003. Nå er vi ikke akkurat så nær en topp i dagens marked for biotek, således kanskje et greit resonnement at vi står litt utenfor. At det er plassert mindre kapital i biotek, som vil ut om globale marked blir hissigere, enn det ville være ved en hypet situasjon. Tror og håper du har rett.

Fra norske side:
image
2001 rundt 170 topp, til 2003 og 70 bunn.
2007 og 242 topp, 2008 hadde 139 bunn.

Tror ikke vi står helt utenfor. men verdt å merke seg, vi har falt nesten 50% fra toppen her i 2016.
Så mye nedside burde nok være tatt ut allerede forhåpentligvis

Hva tenker dere om om omsetningen.?? 200 k

Delvis enig, alt blir jo dratt dersom markedet knekker, men biotech er ofte noe av det som holder seg best fordi det er fullstendig drevet av hva som skjer fundamentalt i selskapet.

Hvis 1. nov og ASH posterne smekker til tror jeg kursen gjør spranghopp uansett hva som skjer ellers i markedet, folk trenger medisin også i nedgangstider…

Et annet poeng er det at kursen ligger nå rundt 65-70% fall fra topp (regnet fra dypeste low), så mye av nedsiden er tatt ut.

1 Like

Helt enig, og hadde jeg fått 1 million i kredittlån jeg kunne øyeblikkelig kjøpt NANO for øyeblikkelig, tror jeg det ville vært vanskelig for meg å si nei.
Jamnfør den norske biotekindustri sin utvikling teknisk ser det ut til at nedsiden er tatt ut. Dersom Nasdaq har sin, og det ser ut som de ikke har fått en tilstrekkelig korreksjon i samme bransje der, så er det vel mulig det kan fortsette litt til her også. Ikke fordi det fundamentalt burde det på noen måte.
Må skjele mot min eksisterende belåning :scream: på disse nivåer, derfor jeg ser med kritiske øyne.:tired_face:

1 Like

godt mulig kursen faller videre, like mulig at den snur i en long legged doji og vi får en dobbel bunn i dag, hvem vet.

som investor sitter jeg til noe fundamentalt har endret seg, om kursen svaier litt her og der i mellomtiden gjør meg lite.

Er det noen her satt med aksjer høsten 2008? Min lærdom fra den tiden er at man skal vokte seg vel fra å støtte seg på ting som det fundamentale, det kan bli dyrekjøpt lærdom.
Det fundamentale kan fort endre seg når verden endrer seg. Dette gjelder jo ikke bare Nano altså, men ikke tro at Nano lever i et lukket univers. Det kan straffe seg.

5 Likes

fullt mulig du har rett.

Jeg økte med 20% i nano på høy 46 nå. Vurderer trvx fortløpende. Nano mener jeg er bankers frem mot ASH. Har igrunn innført kjøpestopp frem til tirsdag for å se utviklingen :rofl:

2 Likes