Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

hvilke aksjer satt du i? (if you don’t mind me asking)

Satt nesten all in i Wega mining! :joy: :joy: Noe Norsk Hydro, og en god slump i London Mining.
Var forøvrig London Mining som reddet meg etter finanskrisen og ga meg tilbake tapt kapital.

Feil tråd å ta det på, men kanskje ikke så farlig på en dag som dette;)
Vi kan flytte oss over på generell biotek hvis vi skal drodle videre om hvordan en global krise vil påvirke biotek aksjer i Norge.

2 Likes

drev ikke med aksjer på den tiden så har ikke snøring på aksjene som var på børs da

men høres ut som high risk med et mining selskap når markedet knekker :sweat_smile:

Edit: men Haudemann kjenner jeg til

Du kan google Wega mining, så skjønner du at det endte med tragedie, på flere måter… Vet ikke om små biotek selskaper er noe mindre high risk når markedet knekker heller.

Er det virkelig slik at vi får en dag der @Hugoil ikke skrive bull på teknisk analyse?! :open_mouth:

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

1 Like

Faen, trykket feil knapp :rofl:

Ser jeg en bunn på 47, eller er det optisk bedrag? :joy:

Teknisk sett så setter jeg pengene mine på at vi er rundt en bunn nå. Jeg tror ikke dette var starten på et større fall, men heller en liten korrigering/pulback av flere aksjer som skulle teste samtidig. Som også babyrage har nevnt, så har volumet under nedgangen vært ekstremt lavt, noe som gjenspeiler seg i både nano(se vedlagt chart) og alle de andre aksjene jeg har på watchlisten min.

6 Likes

@Nocturne be like:

8 Likes

Helt riktig @anon21766851 - er bare at når man er mentalt forberedt på slike dager som i dag så blir man ikke redd, man ser muligheter :wink:

6 Likes

God kveld, god kveld:)

4 Likes

Nånå, god og god, var litt kjedelig børsdag men ellers ikke så værst.
Tenker om det tekniske i NANO at det er etablert en lower low i dag, og synes og være god støtte i området vi beveget oss i gjennom dagen.
Nedgangen var på høyt volum dog, det er noe kjipt. Satser på at gapet som er vist over her skal lukkes snart. For morgendagen så er det litt mørke skyer å spore dog. Litt etterdønninger i hvertfall.

Dette i en periode jeg har hatt forventninger til et svært annet kursleie. Jeg var klar over gårsdagen i USA, og stod opp for å lese om Asia, som også var blodrød. Var pålogget med vurdering på å kjøre trade på 10k aksjer. Men fant ut at det er en bitteliten sjanse for at FPD kommer, eller noe annet hyggelig fra selskapet. Deres prising tilsier ikke at jeg skal trade basert på egen filosofi(aldri trade i et selskap du mener er fundamentalt svært lavt priset).
Glad jeg holdt meg i skinnet, men må altså vurdere om jeg trenger å slippe noen aksjer for belåningen på mandag, eller innsprøyte litt mere cash enn hva som er ønskelig…

Er klar for ny børsuke i grunn, og satser på en hyggelig slutt på morgendagens børsdag. ^^

4 Likes

USindeksen og DAX har alle kommet ned på interessante linjer. DAX har en bull inverted hammer, og på støtten - selv i en slik høstvind som nå, så er tilbøyelig til å se opp i morgen etter en stund vaglig på formiddagen. Hele verdens pengehoder tenker nå hvordan de skal ta morgendagen. Og hele verdens pengehoder har også fingrer inn i DAX. De starter med klokka der (og asia litt) - og så får vi det utpå dagen i morgen i USA.

Dow stoppet på et speiltall - 25052:)

NANOhar jo vist en heeelt annen styrke under denne nedgangen enn i slutten av jan.

Får noen bank-resultater i US i morgen. I tillegg kan det komme en nyhet om at Trump og Xi skal møtes snart.

2 Likes

Så den kampen :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

1 Like

HAr en viss intraOHS i går som er avgitt nå og har KURSMÅL 51.

2 Likes

Joda, her er pepp fortsatt. Har enformert BUYLL HOMING PIGEON i kvarter nå.

Da spørs det hvor hjem er…
Siste døgnet føltes det som om å sitte i en heis som løsna. Godt å se det går oppover igjen.

Bakser og bakser, men klarer ikke å bryte ut av nedtrenden fra siste topp, selv om rsi siger oppover mot nøytralt.

3 Likes

Kartet mangler på den siste posten din.
Bare en grønn opplastingslink. Savepig, pass på så du ikke legger ut hele telefonen din!

Er vel tradere som kjørere kursen ned.

Edit: Nå funker det , Savepig😉

1 Like

Det er bullish divergens mellom RSI og kurs, det.

4 Likes