Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

image

image

Looks like close to bottom to me :slight_smile:

Jupp, still looks like a bottom :slight_smile:

Hva sier du @Savepig ? :slight_smile:

blog-perspective

2 Likes

Jepp, vi nærmer oss noe som forhåpentligvis er en bunn nå, jeg tipper 70-72, evt 69 som jeg pekte i på skjemaet fra infront i posten over her et sted.

@Hugoil, det jeg ikke hundre % skjønner er hvorfor du var så himla negativ til det tekniske for noen uker siden, mens med en gang vi braste gjennom viktige støtter nedover ble alle indikatorer lysegrønne.

Kan du tegne opp et månedschart og peke på hva som har forandret seg?

Sluttauksjonen før selgerne kommer på banen

1 Like

TA peker ned mot 55

52

1 Like

Da er det ekstra fint å tenke på at TA har lite å si om nyhetene som ventes er gode. CMD allerede om en drøy uke, ASH i desember. Hver gang Investteck har dømt Nano ned ved hjelp av TA så har den gått motsatt vei. Unasett, vi som er long tåler en dump i veien. Dette er verken den første eller siste. God helg til alle!

1 Like

TA har sine svakheter i Biotech.

image

Det var en liten dump, kun -44% fra toppen.

Tror du vi trakk 55 kr fra ræve i 2016? Tydelig fungerar det meget fint :joy: Inget spesielt med biotech, det agerar likt allt annet. En flott nyhet kan fint generere 20-30% på en dag eller to, men aksjen kommer alltid å korrigere, likt den har gjort i NANO, Targovax, PCI osv.

Forventer ikke at du har trålet alle NANO-trådene etter alt jeg har skrevet, så her er til info merk datoen:

Jeg bare påpeker at i biotech er det helt vanlig at news helt snur sentimentet og trumfer TA, og snur det hele til opptrend.

Men ihvertfall, angående mitt syn på det tekniske:

image

1 Like

Nei har ikke følgt med, my bad!

Hvem har nevnt liten dump? Dumpen det hevdes til er fra 80-85 der vi stort sett har ligget i år til området til nå på nedre 70.-, selv er jeg 6% ned. Men solgte rubbel og bit da vi passerte 90 rett etter effektresulatene som kom for en drøy uke siden. 90.000 i gevinst der, nå lavere inngang enn tidligere. Man må gjøre noen stunt for å forbedre porteføljen underveis.

Vi har konsekvent hørt at Nano skal ned via TA i de ca to årene jeg har vært inne, som nevnt og som du sikker kan sjekke selv, så pleier det å gå motsatt vei. Om man ser på Nano høsten 2016 så tenkte jeg også som deg, at den ville korrigere, men den hadde en pil, oppover. Jeg solgte noen poster på anntatt topp, men hver gang måtte jeg jage etter for å kjøpe dyrere, så fortsatte den opp, opp og opp. Tror poenget til Savepig er at det er vansleig å forutse hva som skjer rundte neste sving. Vi som satser på dette må tenke fundamentalt, samtidig kan man gjøre noen stunts underveis, men de kan også vise seg å bli dyre.

1 Like

Ahhh skjønner :+1:

1 Like

Ditt punkt nr. 2 er jeg uenig i.

Det som kjennetegner gode teknikere er at de er objektive. @babyrage er så langt jeg har fått med meg både god med TA, og objektiv.

Det betyr ikke nødvendigvis at jeg tror NANO skal til 55. Det er vanskelig å se for seg at kursen skal mye lenger ned, spesielt ettersom vi vet det kommer nyheter på rekke og rad fremover.

Det tekniske er ganske svart, men det var det også når vi snudde på 53 i fjor høst.

Hvordan hadde det tekniske sett ut hvis vi hadde vært nedsalget til den éne aktøren Artic foruten?
Helt annerledes.

Enig i det, setter stor pris på input fra babyen.

Den ene virkelig store bekymringen jeg har i NANO akkurat nå er at den helt store børskorreksjonen kommer og tar ned indexene 20% for aksjer som NANO faller. Ofte mest i slike. NANO har jo pengene som trengs på bok men det blir virkelig hardt å sitte med 50% i NANO om den raser forbi kr50

2 Likes

Nå vet jeg ikke hvordan du er vektet. Om kursen står i 50 kr under/etter en korreksjon og TA er helt på hælan, vil jeg uansett sette min lit til det fundamentale.

Skummelt å bli såpass pot commited, men man må la det fundamentale få bestemme. Evt. selge nå og hoppe inn igjen på 50. Om man mener det er dit man skal.

Tar det lugnt ved å zoome ut og skue utover landskapet. Kontantbeholdningen er sterk, pipelinen bygges, Betalutin viser muskler og det er dyktige mennesker i front. Nei, dette er et herlig sted å putte pengene sine i.

Om bildet ser annerledes ut etter CMD må det revurderes. Men utsikta er slett ikke verst. Quote Glein som rett før krakket i 2017 proklamerte at NANO er sikrere enn gull. :cowboy_hat_face:

1 Like

Full logg i porteføljetråden. :wink: Nå back on topic.

Hm, interessant. Jeg ser ikke helt den men…

Her er sånn jeg tolker chartet:

  • Fremdeles innenforbi en sidelengs utvikling. Denne rangen strekker seg fra ca. 68 opp til 85.

  • I sommer var den og testet bunnen i rangen som da tok i mot 3 ganger. Det er altså veldig sterk støtte her.

  • RSI har ikke vært så lav som den er nå de siste to årene. Sist den var i nærheten av disse nivåene fikk vi en rekyl opp fra ca. 68 til 88 (midten av juli).

Det eneste som bekymrer meg teknisk er det som @Savepig også nevner, lower highs og lower lows. Hvis vi ikke etablerer oss over 90 til jul så blir jeg mer bekymret.

3 Likes

Foreslår at @pdx setter alkosperre på forumet :drooling_face: må bare beklage til @babyrage og dere andre, hadde litt mye godt i glasset her… my bad.

10 Likes

@anon21766851

Kan se ut som vi bouncet på close fra 24.07. Jeg ville aventet nærmere close før kjøp. Om den holder seg over dette nivået i dag (72) så er det bra. Husk også at RSI ikke har vært så lav som den var på fredag de siste 2 årene. Hver gang RSI har bikket under 25 har aksjen hatt et løft på 10-15%.

3 Likes