Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hovedsakelig grunnet det generelle børsklimaet og forventnignen om en marlkedskorreksjon. Men korreksjonen kommer senere/saktere enn antatt fordi de tre USindeksene går litt i utakt, hvor NASDAQ toppet i aug, SP500 i sep og DOW i oktober. Det, bla., er også en viss indikasjon på at samstemtheten ikke er tilstrekkelig til å få et krakk.

Ja, enig i at interessen rundt selskapet er lav @zappa66 . Fundamentalt har det jo ikke vært så store nyheter siden Costa gikk av, så vi får håpe dette tar seg opp igjen nå med abstractet som kommer om en ukes tid. Er dataene gode og bedre enn forventet får vi nok en pen oppgang fra disse nivåene. Motsatt fall ser jeg ikke helt hvor langt ned vi kan gå før selskapet er så billig at noen snapper det opp.

2 Likes

Sier det igjen, noen bruker midlene sine for å trykke ned kursen for å kjøpe på noen ører billigere dette blir gjort om
og om igjen, slik daler kursen helt til en evt nyhet eller en bedre bemidlet person ser syn på å kjøpe.

Nocturne,

Hva bygger du resonnementet ditt på at hvis kursen fortsetter å dette så vil noen snappe opp selskapet?
Vennligst forklar?

Volumprofilen er overbevisende bullish, fullstendig manipulert. Noen som kjøper seg mer og mer opp på fallende kurser.

Prima eksempel i dag hvor kursen ligger nesten 7% ned på 100k volum, lol

Tror ikke at ASH kan produsere noen data som kan løfte kursen. Nesten uansett hvor gode de blir.

Med det lave volumet vi hatt i månedsvis tror jag at eventuelle gode data vil bli benyttet til ett nedsalg dersom det fører til volum i aksjen. Spesielt i det litt sure børsklimaet vi nå ser

2 Likes

tunnelsyn

1 Like

Da vil jeg komme med en vridning av synspunktet ditt, selv med særdeles svake resultater på ASH virker det ikke mulig at ikke NANO fundamentalt er styrket med dataene presentert.
Det er for få pasienter til at negativt utslag kan redusere totalen, eller 15/40 til et nivå hvor det ser skummelt ut for godkjenning og solid markedsandel.
All verdsetting som priser inn fullt data-sett etter ASH gir betydelig løft i forhold til dagens kurs med andre ord.

Om det er kjøpsvillighet er en annen sak, vi får bare vente å se.

3 Likes

Tror Zappa kan få rett dessverre. Det blir sikkert fine data, men i dagens børsklima så tror ikke jeg det er nok. Frykter amatørene kommer til å benytte seg av en oppgang til å selge seg ut/ned.

Kursen i nano dypdykker på ekstremt moderat volum, kun 132.000 omsatt hittil i dag.

Men både i kortsiktig og langsiktig trend er det et godt stykke ned til noen bunn i mine chart.

image

4 Likes

Eneste grunn til at du skulle frykte det, er fordi du tenker på å selge selv i nær fremtid. Har du blikket festet lenger frem er det ingen bekymring om noen har lyst å selge ned på news. Du kan ikke spå hva markedet gjør, via TA kan du komme med kvantifiserte sannsyneligheter basert på historikk, et bilde som har vært lett å manipulere med det lave volumet som har vært siste månder.

2 Likes

Big Pharma har nøyaktig like mye cash på bok i dag som i går.

1 Like

På seg selv kjenner man andre. Vi ser jo hvordan utviklingen er innenfor biotek om dagen, det er ingen optimisme å spore. Mange aksjonærer er lei og vil bruke oppganger til å selge seg ut. Har forresten ikke tro på at noen manipulerer kursen i Nano, med mindre man mener definerer algotrading som manipulering .

Jeg er jo overbevist om at oppkjøp kommer i løpet av 18 måneder, så blir sittende. Ser vi 30 tallet igjen blir det belåning! :sunglasses:

2 pussige uttalelser; “ekstremt” og “godt stykke”.

Ikke noe pussigere enn at aksjen er bull i dagchart dag ut og dag inn.

1 Like

Markedene vil teste oss og man må lære av feil og ikke forveksle håp og kjærlighet med fakta. Derfor har jeg hele tiden sagt at man bør ha en klar strategi og holde seg til denne. Juster gjerne underveis, men ikke handle emosjonelt. Handle etter planen du har satt deg. Den bør være enkel; når skal du kjøpe, når skal du selge, hva skal du gjøre om det ikke går slik du tenker etc. Har man gjort hjemmeleksene på forhånd så vil ikke et fall skremme en til å selge, like lite som en positiv nyhet vil skape et behov for å kjøpe.

Now back to TA maybe? :wink:

4 Likes

Det var faktisk ikke et så aller værst poeng, mtp. “et godt stykke”.:slight_smile:

4 Likes

Helt konkret er bunnen i nedtrenden fra siste topp på 68 omtrent på 44 eller deromkring, litt avhengig av hvordan man tegner.

Man begynne nå også å se et scenario for seg hvor man nå også vil se en ny touch i bunnen av nedtrenden helt fra ATH, og da snakker vi ca 28 eller noe sånt.

så nitrist er desverre det tekniske bildet nå.

Det absolutt eneste positive tegnet jeg ser er at det ikke utløses noe voldsom volum. Men det ordner seg med en gang OM Holding får margin calls.

Kun 154 355 aksjer omsatt hittil i dag er veldig lite, alt tatt i betraktning.

2 Likes

Stochastic: 7

Dette kan indikere at aksjen er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn. versegod @Hugoil