Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

den ligger rundt 64-65, godt mulig den skal sniffes på i morgen, tviler sterkt på at den kjøres rett gjennom, tenker litt dans med den i noen dager før rykket eventuelt kommer

1 Like

Ser sånn ut.
Takk for at du posta abstractet. Fikk ikke logga meg inn på TI engang da det sto på som verst.
Men e-posten fra Nano funka!

4 Likes

Eneste som gjør at jeg betviler at vi har sluttkurs over 65 i morgen er den linja. Jo mer en bearbeider abstraktene, jo bedre ser det ut så vidt jeg kan fortolke. Tror den er historie til tirsdagen er over i hvertfall, men håper den er bak oss i morgen allerede oppriktig talt.

2 Likes

Ditto. Takker så mye @Nocturne

1 Like

Jøss, skjedde noe i sluttauksjonen…

Olja stuper, USA solid opp(Nasdaq 1,75%) fortsetter det slik er det duket for å bryte med en gammel teknisk fiende i morgen.

2 Likes

The Enemy of my Enemy is my friend :heart_eyes::heart_eyes:

1 Like

Vedvarende volum de neste børs dager er vel klareste tegn på at kursen skal opp.

Gitt at det ikke kommer noen melding i morgen, så er en close i morgen over dagens close ett klart positivt signal.

2 Likes

La oss si farvel til den lange nedtrenden fra ATH idag med et smell!!! NANO rocket fly

7 Likes

Hva sier det tekniske bildet I dag?

:rocket:

1 Like

Måtte tenke litt på den. :wink: Du mente fundamentale er vår venn? Ikke tenkt på fundamentalt og teknisk som ‘fiender’ før, så den var litt vrien!

Nesten så jeg ikke forstod hva jeg mente selv!!! Hehe Who cares, BURN BABY BURN

Motstanden er på 65, den store nedtrenden siden all time high. Du kan se bildene som ble lagt ut etter børs-stengetid i går. Har ikke bekymret meg for neste stopp etter det. Men @babyrage hadde tidligere en post om tanker om utvikling ved solid brudd på nedtrenden.

Ingen klager i dag:

image

4 Likes

Bare noen generelle betraktninger. Jeg ønsker ikke å være en party-pooper i disse tider. Ønsker kurs rundt 100 før jul – MEN; hvis du ser på logchart så er nedtrendlinjen høyere enn vi er nå. Det er faktisk flere linjer man kan trekke fra topp. Den første er brutt (den bratteste).

Det neste er at prisnivåer er viktigere enn trendlinjer. Mange tror automatisk at vi vil få en parabolic move når den bratteste trendlinjen brytes, men det fungerer svært sjeldent slik. Kan gi deg eksempler men jeg tror jeg heller finner døren ut selv.

3 Likes

Er det riktig å bruke log-chart for trendlinjer? Registrert det er noen forkjempere av det, og det har vel også vært postet at det ikke er anvendelig på enkelte ting i TA. Har ingen forhold til log mot vanlig chart selv. =) Flott at du kommer med innspill, siden vi har kvartalsrapport på tirsdag, tror jeg det fundamentale har en del mer drivstoff igjen. :wink:
Mente @Savepig også pekte på trendlinjen uten å bruke log-chart for håp om mulig fremtids-utsikter.
*Edit, mitt fundamentale ståsted fraråder trading på det sterkeste om dagen. Men er absolutt interessert i når de lange tekniske linjene blir i konsensus ansett som positiv. Det burde vel skape rom for ytterligere tilstrømming. Så synes posten din skaper en fin vinkling @Nocturne.

1 Like

Jag holder fortsatt fast med det jag nevnte i April, vi fikk en CHoCH og en ny trading range som vi skulle handle innenfor i noen uker/måneder. Vi har nå fått litt nytt momentum, og man burde holde ett øye på en SOS fulgt av en LPS, først då er det interessant å ta posisjon for en ny trend oppover.

3 Likes

Jeg er ikke så smart. Kan du utdype?