Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jag har skrevet en del innlegg rundt wyckoff, søk på forumet så finner du.

Var ikke ute etter noe mer enn betydning av forkortelser, slik at jeg kunne søke det opp selv.

For andre som lurer på det samme.

  • SOS—sign of strength , a price advance on increasing spread and relatively higher volume. Often a SOS takes place after a spring, validating the analyst’s interpretation of that prior action.

  • LPS—last point of support , the low point of a reaction or pullback after a SOS. Backing up to an LPS means a pullback to support that was formerly resistance, on diminished spread and volume. On some charts, there may be more than one LPS, despite the ostensibly singular precision of this term.

https://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:market_analysis:the_wyckoff_method

4 Likes

Aner ikke om det var det Babyrage snakket om, men lukter hvertfall en dobbel bunn for et utrent øye…

Hadde ikke skadet med em close over den røde linjen :wink:

1 Like

CHoCH var også et begrep som gikk meg hus forbi. Mange lesere her som ikke kan en døyt om TA. ^^ Du må gjerne dumme ting litt ned for oss :wink:

1 Like

C&C er forkortelse for Cup and Handle. CHoCH aner jeg ikke om er det samme.

1 Like

Min gjetning er at den vil ligge i området mellom den laange nedtrenden og 67/68-motstanden - som tilfeldigvis sammenfaller, og den kortsiktige bratte trendkanalen frem til q3 tirsdag. Deretter får vi brudd en av veiene, avhengig av q3.

3 Likes

Change of Character.

Det er når sentiment snur fra negativt til positivt eller nøytralt (eller en annen variant).

1 Like

CHoCH - Change of Character, tegn på att trenden snur. Første CHoCH var i April.

1 Like

Det tok et år etter at Costa ikke tok ansvar og var helt transparent omkring REK, men da er vi omsider tilbake og prøver å bryte ut av nedtrenden.

1 Like

Hva skjer TA-folket? Skulle ikke kursen videre opp i dag?

Ble vel kanskje litt mye for markedet når det ble lempet ut 100k aksjer på under 10 minutter.

Vet ikke om det svir for noen short eller noe, men dem blir vell tom for aksjer etterhvert :slight_smile:

1 Like

Det har vært voldsom oppgang på kort tid, det er en hel del med aksjer som skal fordøyes. Går ikke bare rett opp. =)
Tror ikke fond/BP har hatt tid å analysere informasjon fra abstrakter overhodet enda, så ikke overbevist om at de har stått for bevegelser enda. Håper på sluttkurs over 65 i dag selv. Ting går på skinner, og reprising skjer ikke over natta normalt. Forventer mye motstand i området vi beveger oss inne i for dagen. Markedet trenger mer tid enn det har tilgjengelig for konsolidering også. ^^ Gode trader-muligheter for noen, en god anledning å være tålmodig å ikke la seg vippe av pinnen for andre.

Nå vet jeg ikke om du troller eller hva du gjør, men når folk her sier at TA tilsier at man skal teste motstand, så innebærer det nesten alltid at det trengs flere forsøk.

Viktigste nå er at vi holder oss over 200 dagers snittet.

4 Likes

På ingen måte, men ser nå at det kan lese sånn i ettertid. Lurte bare på hvilken av TA-indikatorene som dere mener er styrende nå og peker ut retningen videre.

Du klarer ikke ta ut et så viktig motstandsnivå når alle oscillators er så overkjøpt. Jeg påpekte det samme i Funcom men fikk bare dritt. Likevel viktig å se på det store bildet om man ikke trader. Må samle litt mer krefter før vi gjør et nytt forsøk som jeg skrev for 18 timer siden :wink:

3 Likes

Golden cross 50 over 200 blir en fin anledning til å gå videre

TA er bare fortolkning av historiske data av handling. Det styrer ikke, men foreslår sannsynelige rom å bevege seg i.
Det har vært veldig mye oppgang på kort tid, da selges det mye. Noe som @Nocturne påpeker med overkjøpte områder. Jeg har sett i NANO tidligere at indikatorer har vært overkjøpt i lengre perioder, så ikke enig i at motstandsområder ikke kan falle. Men greit å huske på at vi har vært i nedtrend i 2 år, det kan gjøre motstanden litt ekstra hard. Markedet pleier å ha konsolideringsbehov. Vurderer alt som så lavt priset at det er helt tullete fundamentalt, det påvirker min trading-evne, og mitt forhold til kurser, slik at det er vanskelig å forholde seg til TA.
For din økonomi er det utelukkende hva du har kjøpt og hva du selger på som bestemmer ditt overskudd, ikke alle svingningene imellom. 65+ tror jeg var et område mange hadde satt som ønskeposisjon for utgang på innkjøp gjort i løpet av siste måneden. At de vil ut svekker ikke selskapets fundamentale styrke, tror NANO ligger an til å ha blåe dager primært neste uke også. Gleder meg som bare juling til Q3! Beklager at jeg er off-topic. Vil være avvæpnende ovenfor TA.

6 Likes

er kraftig motstand på 68 + exhaustion gap over ATH trendtaket, obvious at det kom en pullback i dag, spec. etter en slik gap over taket.

på den andre siden var det skikkelig algo krig (eller distribution) i gap fillen rundt 63,5-64,5

1

faller anderledes i dag en det den har gjort på tidligere nyheter, short algoen måtte jobbe mot noen andre denne gangen for å klare å trykke den ned (lukter bull, CHoCH som babyrage will kalt det)

PAS algoen var uten tvil til stede i dag, fikk PTSD fra dagene jeg scalpet FUN back in the day

Edit: der fikk vi gap fill, så får vi see om det blir noen bounce etter det

2 Likes

Sjekk acc/dist.

Vi sender en varm tanke til folketrygdfondet som har lånt ut en million gratis aksjer til dette shortangrepet.

image

3 Likes

Om noen har shortet i dag skal de værsågod få kjøpe de inn igjen på tirsdag :smiley: (!!!)

1 Like