Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007fb266ff45b8>

Ingen klager i dag:

image

Bare noen generelle betraktninger. Jeg ønsker ikke å være en party-pooper i disse tider. Ønsker kurs rundt 100 før jul – MEN; hvis du ser på logchart så er nedtrendlinjen høyere enn vi er nå. Det er faktisk flere linjer man kan trekke fra topp. Den første er brutt (den bratteste).

Det neste er at prisnivåer er viktigere enn trendlinjer. Mange tror automatisk at vi vil få en parabolic move når den bratteste trendlinjen brytes, men det fungerer svært sjeldent slik. Kan gi deg eksempler men jeg tror jeg heller finner døren ut selv.

Er det riktig å bruke log-chart for trendlinjer? Registrert det er noen forkjempere av det, og det har vel også vært postet at det ikke er anvendelig på enkelte ting i TA. Har ingen forhold til log mot vanlig chart selv. =) Flott at du kommer med innspill, siden vi har kvartalsrapport på tirsdag, tror jeg det fundamentale har en del mer drivstoff igjen. :wink:
Mente @Savepig også pekte på trendlinjen uten å bruke log-chart for håp om mulig fremtids-utsikter.
*Edit, mitt fundamentale ståsted fraråder trading på det sterkeste om dagen. Men er absolutt interessert i når de lange tekniske linjene blir i konsensus ansett som positiv. Det burde vel skape rom for ytterligere tilstrømming. Så synes posten din skaper en fin vinkling @Nocturne.

Jag holder fortsatt fast med det jag nevnte i April, vi fikk en CHoCH og en ny trading range som vi skulle handle innenfor i noen uker/måneder. Vi har nå fått litt nytt momentum, og man burde holde ett øye på en SOS fulgt av en LPS, først då er det interessant å ta posisjon for en ny trend oppover.

Jeg er ikke så smart. Kan du utdype?

Jag har skrevet en del innlegg rundt wyckoff, søk på forumet så finner du.

Var ikke ute etter noe mer enn betydning av forkortelser, slik at jeg kunne søke det opp selv.

For andre som lurer på det samme.

• SOS—sign of strength , a price advance on increasing spread and relatively higher volume. Often a SOS takes place after a spring, validating the analyst’s interpretation of that prior action.

• LPS—last point of support , the low point of a reaction or pullback after a SOS. Backing up to an LPS means a pullback to support that was formerly resistance, on diminished spread and volume. On some charts, there may be more than one LPS, despite the ostensibly singular precision of this term.

https://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:market_analysis:the_wyckoff_method

Aner ikke om det var det Babyrage snakket om, men lukter hvertfall en dobbel bunn for et utrent øye…

Hadde ikke skadet med em close over den røde linjen :wink:

CHoCH var også et begrep som gikk meg hus forbi. Mange lesere her som ikke kan en døyt om TA. ^^ Du må gjerne dumme ting litt ned for oss :wink:

C&C er forkortelse for Cup and Handle. CHoCH aner jeg ikke om er det samme.

Min gjetning er at den vil ligge i området mellom den laange nedtrenden og 67/68-motstanden - som tilfeldigvis sammenfaller, og den kortsiktige bratte trendkanalen frem til q3 tirsdag. Deretter får vi brudd en av veiene, avhengig av q3.

Change of Character.

Det er når sentiment snur fra negativt til positivt eller nøytralt (eller en annen variant).

CHoCH - Change of Character, tegn på att trenden snur. Første CHoCH var i April.

Det tok et år etter at Costa ikke tok ansvar og var helt transparent omkring REK, men da er vi omsider tilbake og prøver å bryte ut av nedtrenden.

Hva skjer TA-folket? Skulle ikke kursen videre opp i dag?

Ble vel kanskje litt mye for markedet når det ble lempet ut 100k aksjer på under 10 minutter.

Vet ikke om det svir for noen short eller noe, men dem blir vell tom for aksjer etterhvert :slight_smile:

Det har vært voldsom oppgang på kort tid, det er en hel del med aksjer som skal fordøyes. Går ikke bare rett opp. =)
Tror ikke fond/BP har hatt tid å analysere informasjon fra abstrakter overhodet enda, så ikke overbevist om at de har stått for bevegelser enda. Håper på sluttkurs over 65 i dag selv. Ting går på skinner, og reprising skjer ikke over natta normalt. Forventer mye motstand i området vi beveger oss inne i for dagen. Markedet trenger mer tid enn det har tilgjengelig for konsolidering også. ^^ Gode trader-muligheter for noen, en god anledning å være tålmodig å ikke la seg vippe av pinnen for andre.

Nå vet jeg ikke om du troller eller hva du gjør, men når folk her sier at TA tilsier at man skal teste motstand, så innebærer det nesten alltid at det trengs flere forsøk.

Viktigste nå er at vi holder oss over 200 dagers snittet.

På ingen måte, men ser nå at det kan lese sånn i ettertid. Lurte bare på hvilken av TA-indikatorene som dere mener er styrende nå og peker ut retningen videre.

Du klarer ikke ta ut et så viktig motstandsnivå når alle oscillators er så overkjøpt. Jeg påpekte det samme i Funcom men fikk bare dritt. Likevel viktig å se på det store bildet om man ikke trader. Må samle litt mer krefter før vi gjør et nytt forsøk som jeg skrev for 18 timer siden :wink: