Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Dette er en TA tråd - håp og tro er ord som ikke hører hjemme her :slight_smile:

Nei, med RSI der den er og andre oscillators viser det samme - det skal MYE til å kommer over kneiken der. Vi må ned og samle krefter. Noen vil tro det er bearish, de om det. Jeg har mine kjøp klare. Target for året er over 90 kr. Du leste det her først :wink:

1 Like

Hvor langt skal vi ned da før det snur? :blush:

Avgitt intraOHS og ligger inne med avgitt times BULL DOJI.
Bryter vi halslinja 67,5 nå såkan ukesDB bli avfyrt.

Kan påpeke teknisk årsak til min tro, 20 dagers brudd på 50 dagers, bruker å føre til oppgang.

Litt usikker, synes aksjen holder seg godt / konsoliderer ganske høyt ifht. det jeg forventer av pullback, så mulig vi ikke skal så mye lenger ned, men jeg har kjøp på det jeg trader med lenger nede.
RSI i chartet mitt over burde gi deg en pekepinn på target.

@studenten86 : bra!

Target 50kr? jeg dør

Eh - what? Tror du må lære deg litt mer kompis. RSI 50 vil ikke si kurs på 50 kr :joy:

1 Like

Trekker meg stille og rolig tilbake jeg nå :sweat_smile:

9 Likes

Hehe, det er helt i orden, alle må lære et sted. Jeg fikk bare litt sjokk. RSI sier ingenting om pris, men som en oscillator kan du bruke den til bl.a. moment og mange bruker den til “overkjøpt” og “oversolgt” (70 og 20). 50 RSI er nøytralt (den går 0-100). Så jeg regner med om vi får en retrace ned til 50 så burde vi snu. Vi snur nok før det også, men det gir en viss ballpark.

1 Like

Skjønner. Jeg er ikke noe T/A vidunder. Så bare tallet 50 og fikk dødsangst :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ikke glem at dette er EN fortolkning. Ingen fasit. Andre vil se andre ting jeg ikke ser. Som f.eks i FUN TA tråden. I går kveld posta jeg en bearish analyse rett etter at @Savepig posta en nokså bullish analyse. Begge kan ha rett. It’s just a matter of time and timing :slight_smile:

Du traff jo bra med utgang på Photocure i går Nocturne. Jeg var selvfølgelig så dum at jeg gamblet på en brukbar Q3 selv om jeg hadde 7% oppgang fra 51 kr i går. Kan ikke vinne hver gang…

1 Like

Jo, takk for det. Nei, man vinner ikke hver gang. Som jeg har sagt så mange ganger før så gjelder det bare å være tro mot sin egen strategi og ikke la seg påvirke. Jeg holdt på å la meg påvirke i går i PHO tråden pga. alle var så euforiske - men kom heldigvis til fornuften før close.

1 Like

Nettopp, det var her jeg lot meg lure. Var egentlig enig med meg selv for flere uker siden at Q3 ikke kom til å svare på forventningene. Klarte allikevel å sitte med en post over, helt utrolig.

2 Likes

Jeg bommet også på PHO. Skulle solgt i går.

Angående Nano ligger alle indikatorene (Slow Stochastic, RSI,MACD) i øyeblikket høyt og det vil ta noen tid med lavere/nedadgående kurs før disse kommer ned.
Men om kursen i første omgang kommer ned mot kr 60 vil man trolig få dannet en OHS som vil gjøre et senere brudd på kr 68 enda mer potent.
Får se det an mot ASH!

Du mener vel ikke at man kan bruke TA analyse dagen før en kvartalsrapport eller annonsert data slipp alla abstraktet Ash 2018, for å “spå” kursen?

Det blir for søkt for min del og fortjener en forklaring.

4 Likes

Selvfølgelig ikke. Det var litt utenfor topic, beklager om det var veldig støtende.

Man kan si mye rart om TA, men så lenge nok folk benytter seg av det så blir det en selvoppfyllende profeti. Derfor fungerer det også til en viss grad.

Er ikke helt enig i fortolkningene her, nå er jeg ikke dyktig så mye mulig du har rett og jeg har feil. Men angående RSI og MACD:
Jeg ble belært i 2016 en gang tror jeg det var; en RSI over 70 betyr ikke i seg selv at noe fall vill komme, den kan surfe i overkjøpt område i lang tid. Det er på den annen side et tegn på at en bør være på vakt, mange holder et blikk til det, og svakhet kan således straffes.
Videre viser vel MACD at momentumet favoriserer accumulation over distribution enda. Det er et bullish tegn. En kan si momentumet ser ut til å falle, men tror det er for tidlig å si. Har ikke vært noe bearish signal sendt i MACD enda. Tror tvert i mot perioden sept+okt kan kanskje sies å ha sendt et bullish signal.

Edit * flere, fikke mer enn jeg ville ha
MACD

Divergence

When the MACD forms highs or lows that diverge from the corresponding highs and lows on the price, it is called a divergence. A bullish divergence appears when the MACD forms two rising lows that correspond with two falling lows on the price. This is a valid bullish signal when the long-term trend is still positive. Some traders will look for bullish divergences even when the long-term trend is negative because they can signal a change in the trend, although this technique is less reliable.

image
MACD har altså signalisert et et mulig trendskifte, noe som er ytterst relevant med tanke på 2-års nedtrenden vi har vært i. Sier ikke det kommer denne uka eller neste. Men det ser ut som mulig brudd på 1 måneders sikt pga MACD. Usikkert signal, men det passer da veldig godt med ståa til NANO? Og signal of strength og sånt.

Var ikke ment som støtende… Ble bare veldig nysgjerrig.

Min vurdering er at TA kan ha noe for seg mellom børsmeldingene hvor rådata analyses på bakgrunn av kjøp og salg. Børsmeldinger er det “ingen” som rår over og derfor har TA “minimal” med gyldighet (Maks 3 mnd).