Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector teknisk analyse (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007fc26ab0fa48>

Du mener vel ikke at man kan bruke TA analyse dagen før en kvartalsrapport eller annonsert data slipp alla abstraktet Ash 2018, for å “spå” kursen?

Det blir for søkt for min del og fortjener en forklaring.

Selvfølgelig ikke. Det var litt utenfor topic, beklager om det var veldig støtende.

Man kan si mye rart om TA, men så lenge nok folk benytter seg av det så blir det en selvoppfyllende profeti. Derfor fungerer det også til en viss grad.

Er ikke helt enig i fortolkningene her, nå er jeg ikke dyktig så mye mulig du har rett og jeg har feil. Men angående RSI og MACD:
Jeg ble belært i 2016 en gang tror jeg det var; en RSI over 70 betyr ikke i seg selv at noe fall vill komme, den kan surfe i overkjøpt område i lang tid. Det er på den annen side et tegn på at en bør være på vakt, mange holder et blikk til det, og svakhet kan således straffes.
Videre viser vel MACD at momentumet favoriserer accumulation over distribution enda. Det er et bullish tegn. En kan si momentumet ser ut til å falle, men tror det er for tidlig å si. Har ikke vært noe bearish signal sendt i MACD enda. Tror tvert i mot perioden sept+okt kan kanskje sies å ha sendt et bullish signal.

Edit * flere, fikke mer enn jeg ville ha
MACD

Divergence

When the MACD forms highs or lows that diverge from the corresponding highs and lows on the price, it is called a divergence. A bullish divergence appears when the MACD forms two rising lows that correspond with two falling lows on the price. This is a valid bullish signal when the long-term trend is still positive. Some traders will look for bullish divergences even when the long-term trend is negative because they can signal a change in the trend, although this technique is less reliable.

image
MACD har altså signalisert et et mulig trendskifte, noe som er ytterst relevant med tanke på 2-års nedtrenden vi har vært i. Sier ikke det kommer denne uka eller neste. Men det ser ut som mulig brudd på 1 måneders sikt pga MACD. Usikkert signal, men det passer da veldig godt med ståa til NANO? Og signal of strength og sånt.

Var ikke ment som støtende… Ble bare veldig nysgjerrig.

Min vurdering er at TA kan ha noe for seg mellom børsmeldingene hvor rådata analyses på bakgrunn av kjøp og salg. Børsmeldinger er det “ingen” som rår over og derfor har TA “minimal” med gyldighet (Maks 3 mnd).

Ja indikatorene kan meget godt holde seg bullish over en lengere periode.
Men for egen del ser jeg helst at de kommer ned noe i forbindelse med at kursen konsoliderer og samler krefter før et nytt støt opp kommer. Her har jeg personlig hatt mest nytte av Slow Stochatic.

Har ikke Slow Stochastic på netfonds :pensive:

Kort forklart så var intensjonen min å gjøre en kort trade i går før Q3. Den traff godt med ca 7% oppgang. Feilen min var å ikke selge, men å sitte over Q3 med forhåpninger om en bra rapport.

Det valget har ingenting med TA å gjøre og det var ikke intensjonen med traden i første omgang. Påpekte kun til Nocturne at han gjorde det riktige valget å selge i stede for å gamble på en god rapport.

På nåværende tidspunkt så trenger man ikke være ekspert på TA for å se at det er noe mytologisk rundt tallet 67.

Nå skjer det noe spennende rundt 68.

Tar gjerne litt spenning rundt 70 også, jeg.:zap:

Gleder meg til dette er starten på NANO eventyret : DET VAR EN GANG EN NEDTREND

Og snipp schnapps schnapps var Espen Askeladd dritings ombord i romraketten. Champagne!

Her er det visst bare å holde seg fast!

5a14caf28e8fc046803033

Det gikk omtrent som spådd.

Får vi 1 million volum vil jeg si at det er tilstrekkelig til å bekrefte bruddet opp over betongmotstanden rundt 68.
Antar videre at kursen roer seg ned litt for å få ut litt melkesyre i RSI. Muligens, og kanskje også sannsynligvis, skal den ned igjen mot 69-68 for å teste bruddet. Deretter tror jeg det kan gå raskt til 75!

Det tror jeg også. Forøvrig overrasket over at bruddet kom nå, men veldig happy! :slight_smile:

Tenker mer at jeg har vassa i melkesyre de siste månedene. Trenger ikke et pust i bakken nå. Er jo medvind og greier🐳

Overspeed som det heter i cockpit :airplane:

Hehe, ja ser den.

Hva har TA-folket å si om motstandsnivåene videre oppover?

Blir diskutert på Insider-chatten :wink: