Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Vurderte å trekke analysen min etter at han posta det innlegget :wink:

tja rolig nå, Hugoil kan nok mer TA enn oss tre tilsammen.

1 Like

Kan være risky å trade i disse dager. Har inntrykk av at det er noen store som kan være på vei inn. Volumet har vært høyt flere dager på rad. Jo høyere kursen går, jo flere vil være fornøyd og ta gevinst.

Om noen skal inn med f.eks 100 mill før ASH, så kan det hende de tar imot det som er til salgs på veien oppover. Å trade longpotten nå kan resultere i at man blir stående utenfor i den mest spennende perioden i Nano i 2018.

Min plan er følgende: Ikke selg, men kjøp mer på dippene.

4 Likes

Longpott?..kan det røykes?
:smoking::smoking:

1 Like

Viljen til å selge på disse nivåene vs viljen til å kjøpe er jo beundringsverdig.

De fleste har sikkert fått med seg at jeg har ståltro på TA, men dette er en av de få situasjonene hvor jeg ikke stoler 100% på TA, nettopp pga. det du nevner @Mml . Som jeg skrev i går også, så skulle ikke aksjen gått videre rent teknisk nå. Ei heller i dag og i allefall ikke brutt motstandsnivået på 68. Sannsynligheten slik jeg ser det var særdeles liten. Så noe er i gjære.

Ikke meningen å blande inn fundamentale ting her, men jeg klarer ikke la være å tenke på hvorfor Bravo nevnet Novartis spesielt under Q3 presentasjonen, og sa noe i retning av at «det er ikke aktuelt med oppkjøp fordi vi aldri får det vi er verdt på nåværende tidspunkt». Nano var vel også ett av selskapene som ble nevnt i forbindelse med oppkjøpskandidater på en liste sist uke. Alt i alt, spennende tid frem mot ASH. Her er det bare å nyte turen!

P.S - Oppgraderte profilbildet for anledningen :wink:

9 Likes

Du mener du solgte da DBen i dag ble avgitt?

Hva er det som har skjedd kl. 1400 hver eneste dag de siste dagene? En voldsom volumøkning og kjøpepress. Noen amerikanere som logger seg på?

Sånn var det under oppgangen høsten 2016 også :wink:

1 Like

Ser man på kursutviklingen høsten 2016 så ser man at det var ikke mange muligheter til å trade. Var en periode der, 13. Oktober til 2. November, hvor kursen gikk fra 64 til 55. De som gjorde det best satt nok stille fra 26 til 124.

16 børsdager igjen til ASH, bare nevner det.

1 Like

…en uke har 5 handledager.

Høsten 2016, så hadde ikke kursen noen historiske noteringer over 38 fra tidligere på OSE hovedlisten.

Var ikke min intensjon å ta til orde for trading oppover nå. Tvert om er jeg helt enig i at det kan være risky. Kommentaren skyldtes bare at jeg husker fra oppturen den høsten at mitt inntrykk var at kursen ofte fikk et oppsving sent på dagen. Jeg tradet ingenting oppover, men har god erfaring med trading i nedtrender.

En kuriositet:

  • vi er nå på høyeste 14dagers RSI siden ATH
  • investingchartet viser kursen møter taket på trendkanalen fra ATH
  • kursen møter motstand i rød toppline fra mars-april
5 Likes

Det som nå blir desperat viktig er at ikke chartet begynner å replikere den dobbelt bunnen med kraftig oppgang vi fikk etterpå etter CMD for et år siden, hvor også kursen så ut som den skulle bryte gjennom nedtrenden, men så gikk den rett i kjelleren.

Man kan vel aldri egentlig vite 100%, men det ser jo usannsynlig ut akkurat nå.

1 Like

Det du kjenner på nå er å være ute av Nano mens euforien rår. Det er ingen god følelse. Enig med betraktningene dine, men skynd deg inn igjen. Likte bedre når du var bull :slight_smile:

3 Likes

MA100 muligens på veg opp gjennom MA200.
MA50 har snudd nesen opp.

Synes ting ser spennende ut med lekmannsøyne.

8 Likes

Stemmer. Desverre har de gjort det umulig for oss å se hvem som handler, men kanskje @Savepig fikser en ny aksjonærliste snart?

En som kjøper 2700 aksjer til 74…? opp i dag også :slight_smile:

1 Like